Noin kolme tavaraa myöhemmin...

Onhan se tietysti hieman hassua ja ristiriitaista höpötellä joka toisessa postauksessa tavaramäärän kohtuullistamisesta ja joka toisessa kirppislöydöistään, jos omaa tajunnanvirtaani jälkikäteen lukisin, saati sitä tulkita osaisin, niin saattaisi pieni epäluulon siemen itää mielessä että höpiseekö tyyppi ihan omiaan.

En höpise, nykyisin ostan kirpparilta vain tarpeellista, en mitään turhaa.

Käytän mä tosin ihan vaan joskus heittomerkkejä tarpeellisen kohdalla.

Joskus on tullut laitettua blogiin hetki jälkeen räjähdyksen-sotkukuvia mutta onhan niitä blogikuvia kivointa ottaa ja varsinkin tänne laittaa, jos nyt ei ihan suursiivouksen niin pienen homeliftingin jälkeen kuitenkin.


Ei tää nyt ihan ominta mukavuusaluetta ole mutta pistetään nyt, ihan aidoin kevättermein ilmaistuna, kitkien epäluulon siemenet, jos ei muilta niin ainakin itseltäni, ja kylväen totuudensiemeniä, ihan isse saat päätellä mitkä kuvat on otettu ennen tavaran vähentämistä ja mitkä jälkeen, epäselvissä tapauksissa voi halutessaan ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen, luulen kyllä ettei äsposti paljon kilise.



Kyllä mä itse ainakin olen havaitsevinani tavaran vähenemistä,pieni selitys kuitenkin noista keittiökuvista, sekä ennen että jälkeen kuvissa on menossa keittiön kevätsiivous,kauheen yllättävää varmaan mutta eri vuosien, ei meillä sentään viherkasveja hellanlevyillä ole kasvateltu vaikka joka paikka tavaraa onkin ollut täynnä, itseasiassa vasta hiljattain sisäistin mitä sana TYÖtaso tarkoittaa. Komero on kuitenkin meikäläisen vähentämisurakan kruununjalokivi, meillä säilytetään siellä nykyisin kirjat ja pakastin ja tilaa on kuitenkin ruhtinaallisesti entiseen, jolloin niin ei tehty, verrattuna. Oispas ihanan vähemmän noloa sanoa että ennen-kuvissa komero on poikkeuksellisen sotkuinen vaan ei se ole, ihan on entisaikaisessa normiasussaan.

Mä niiin EN tule katumaan kuvien laittamista tänne, itseasiassa kellarikuvatkin odottaa vielä aikoja kehtaavampia, toivottelen kuitenkin kivaa keskiviikkoa täältä häpeämisnurkasta ♥




26 kommenttia:

  1. Paljon olet saanut aikaan!
    Jotenkin tulee paljon seesteisempi olo, kun tavaraa ei ole liikaa, ihan näin kuvienkin välityksellä!
    Haluaisitko tulla tänne meille jatkamaan? Minulla ei nyt inspis riitä ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rouva Kivitikka; Kiitos :) Mullahan on tuo vähennys"projekti" ollut meneillään jo pitkään, ehkä vähän liiankin pitkään siinä mielessä että kun hitaasti tavaraa vähentää niin sitä vähenemistä ei huomaa samalla tavalla kuin kertarysäyksellä tehtyä, paitsi TODELLAKIN näistä kuvista :D Mitään pelkistäjää minusta ei tule ikinä, sen verran hyvin tunnen itseni mutta tuli vaan yksinkertaisesti mitta täyteen tuota joka paikassa olevaa tavaraa kohtaa, varmaan 80 prosenttia siivoamiseen käytetystä ajasta meni tavaroiden siirtelyyn pois tieltä, ei kestäny hermo sitä enää:) Lisäksi on sanottava että tää on vaikuttanut moneen muuhunkin asiaan vaan jottei tästä kommentista novellia tule niin postailen siitä joskus ihan erikseen :) Mä kyllä luulen että sulla inspis riittäs vaan ei aika, koulussa ja työssä menee varmaan mehut aika tarkkaan, mulla oli nyt hyvää aikaa tälle kun olen ollut kotona :)

      Poista
  2. Ensinnäkin voi ihana tuo kisu, kisut ovat hassuja kun änkevät aina pieneen tilaan. Toiseksi onpa sinulla paljon upeita vanhoja esineitä, tykkään kovasti. Hatunnosto kovalle työlle, aivan mahtavaa, pitäisi tehdä itsekin, mutta se ajatus... Tiedät kyllä varmaan.... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiia K; Tuolla tuo meidän kisuli tälläkin hetkellä nukkuu pienessä matkakassissa, kyllä tästä meidänkin kolmiosta varmaan sata nukkumapaikkaa kissalle on löytynyt, ihan hömppiä ovat kyllä :) Onhan tuota tavaraa todella paljon liikkunut meiltä poispäin vaan eihän tuo kovalta hommalta ole tuntunut kun niin hitaasti sitä olen tehnyt,kuvista itsekin sen eron parhaiten huomaan ja onhan se ällistyttävä, varsinkin tuon komeron suhteen :)

      Poista
  3. Onpas muutoksia tapahtunut. Nuo keittiön tuolit on kivoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anis; Joo kyllähän noista kuvista eron entiseen huomaa, ei siitä pääse mihinkään :) Koskaanhan ei pitäis sanoa ei koskaan mutta melko varmasti en koskaan hankkiudu eroon noista keittiöntuoleista, ovat ihan mun suosikkikalusteitani:)

      Poista
  4. No johan on muutoksen tuulet puhaltaneet. Hyvältä näyttää :) Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liisa Palola; Kiitos, tää on ollut sellanen leppeä tuuli kun homma on niin hitaasti edennyt :)

      Poista
  5. Taisin saada inspiraation kuvistasi omaan järkeistämiseen tavaroiden suhteen..mutta kun omaa tällaisen romuilu-luonteen ja kaikki on aina säästettävä, jos sitä sattuisi vielä tarvitsemaan niin tulee kyllä vaikeuksia. Meidän vintti-huone näyttää lähes samalta kuin tuo teitin vaatehuone ennen, taidanpa ottaa itseäni niskasta kiinni.
    Teidän köökissä on kyllä ihana värimaailma ja muutenkin tykkään!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tanni Kotipellolla; Tänk juu :) No kuule aikamoinen romuiluluonne olen minäkin ja ei se luonne kyllä muuttumaan tule, kun on kiva tuunata niin on, mihinkäs siitä pääsee :) Oon siirtynyt nyt vaan enemmän semmoseen homma kerrallaan systeemiin enkä kerää uusia tuunattavia jonoksi asti (paitsi jos tulee jotain ihan vastustamatonta vastaan), samoin oon laittanu entisiä jo tuunattuja juttuja todella paljon eteenpäin, kyllä tuolta kaapien kätköistä jos jonkinlaista maali- sun muuta purnukkaa löytyy edelleen vaikka niistäkin oon laittanut harvemmin käytettyjä todella paljon pois, kummallisen vapautuneen olon sillä aikaan saanut kun koko ajan ei alitajunnassa jyskytä että tolle ja tollekin pitäis tehdä jotain, projektithan ei maailmasta tekemällä lopu mutta onko niitä ihan kaikkia pakko haalia itselleen, no ei ole :)

      Poista
  6. Muiden Ennen-kuvat on niiin parhaita, mutta jotenkin niitä omia on aika nihkeä esittelemään... Vaikka mitään en yleensä liiemmin mietiskele tai nolostele, niin kyllä meiltä kotoa parikin sellasta paikkaa löytyy, joiden julkaisemista joutuisin kyllä muutaman kerran harkitsemaan..
    Ihanan paljon oot saanut aikaiseksi ja kyllä se vaan niin (kai) on, että sillä siisteydellä ja seesteisyydellä on suora yhteys korvienväliin. Jos kaikki on kotona mullinmallin ja ahistaa, niin eipä toi pääkoppakaan ihan parhaimmillaan ole. Tuntuu, ettei mistään tuu mitään ja kaikki vaan jumittaa.

    Hyvä sinä ♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Annukka; Mä oon tehny ihan tietoisen päätöksen olla nolostelematta, jos joku ajattelee että kauhea sottapytty ja romuhamsteri tuo nainen niin ajatelkoon, eihän se ole edes väärässä aatoksensa suhteen:) Kyllä todellakin on vaikutusta niin korvien väliin kuin moneen muuhunkin asiaan noilla rytöläjillä ja varsinkin niiden poistumisella, siitä postailen joskus ihan erikseen.,vaan taitaa olla niin niin ettei millinmallin oo sen parempi kuin mullinmallin, välimuoto taitaa olla se paras vaihtoehto, tässäkin asiassa :)

      Poista
  7. Kovasti on muutosta tapahtunut...hyvä sinä..:) kisukin päässyt kuvaan♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina Ruusukummusta; Onhan tuota muutosta tosiaan tapahtunut mutta tuntuu kuitenkin olevan päättymätön tarina, aina kun luulee että nyt olen kaiken ylmääräisen laittanut kierrätykseen niin heti seuraavana päivänä huomaat seisovasi taas jonkun pussinyssäkän kanssa siellä kierrätyslaatikon edessä :)

      Poista
  8. Ootpas laittanut tuulemaan! :)
    Onnea onnea karsinnan tiellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korukopan Eija; Tämä tuuli näyttää olevan melkoisen kestävää sorttia kun koko ajan löytyy jotain ylimääräistä, tosin ei enää säkeittäin niinkuin alkuvaiheessa :) No ittepähän oon haalinu joten seuraukset on kannettava, ei yks kerrostalokolmio mahottomiin veny vaan seinät tulee väistämättä vastaan :)

      Poista
  9. Voi mikä ihana kisu. Minulla on sellainen tavoite, että yksi tavara vähintään pois päivittäin. Toisinaan en pääse laittamaan pois, mutta toisena päivänä tuplaten. Hyvältä tuntuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viltsu, Joo se aikamoinen söpis tuo meidän Kukka, niinkuin jo pelkästä nimestä voi päätellä:) Itsekin olen facessa seurannut tuota tavara päivässä-ryhmää ja se tuntuu ottaneen hyvin tuulta alleen, hauska seurata niitä päivän poistoja, hyvä systeemi mielestäni sekin tapa vähentää tavaraa :)

      Poista
  10. Sussiunakkoon! Sinust on tulossa oikeesti minimalisti :D
    Vaan mä luulen, että olokin on aika kevyt, kummasti se kulkee tavaramäärän kanssa käsikädessä.
    (Ihanhan mä puhun niinkuin olis kokemusta...?) no, Lillan nurkat kun saa selätettyä vielä siinä vaiheessa kun tänne muuttaa kesäksi, niin taidan omalta osaltani sanoa, että veikkaisin olevani voiton puolella. Aina siihen asti kun syksyllä muuttaa takaisin normitiloihin, voi alkaa ahistaa uudestaan?
    Kukka ❤️❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi; No todellakin vaikuttaa korvienväliin, mulla tuli yksinkertaisesti mitta täyteen sitä tavaroiden nostelua ja siirtelyä siivouksen tieltä, hitto sokoon miten monta tuntia, tai päivää, vai oisko peräti viikkoa siihenkin hommaan on tullu elämästään käytettyä, on sitä turhempiakin asioita olemassa mutta ei kovin montaa :D Kukan kuvaa laittaessa olit mulla mielessä, sä kun oot sellanen kissakuiskaaja :)

      Poista
  11. Oho, pystyispä tuohon.
    Teillä on sitten koriinkin istutettu taas Kukka:)
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mustakissa; Mä luulen että tuohon pystyy kuka vaan, kunhan tulee mitta tarpeeks täyteen, mulla meni jo laitojen ylikin :) Joo eiks oo varsinainen Kukkakori meillä, hauskan kuvasarjan sain otettua kun neiti yritti vaikka mitenpäin tuohon koriin makaamaan ja lopulta onnistuikin, tosin ei se kamalan mukavalta asennolta näyttänyt :D
      Kivaa alkavaa viikkoa sinne♥

      Poista
  12. Tulipa polte alkaa siivoamaan! Ihana killi ja mikähän se killien verissä on, että mitä pienempi kippo, sen varmemmin ne itsensä siihen änkeää! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Petran; minä ja me; Itse olen paristakin eri "vähentämis"blogista käynyt inspistä etsimässä tän projektin aikana, hyvin on toiminut joten kiva jos siivousinspistä mun rytöläjäkuvista irtosi :D Joo kyllä on monet naurut saanut tuolle meidänkin kissalle nauraa kun pyrkii nukkumaan mitä kummallisimpiin paikkoihin,tyhjään murolaatikkoonkin kerran hyppäsi ja sitten yritti näyttää siltä kuin olisi kovinkin mukava paikka, tai mistäs mä tiedän vaikka kissan mielestä olis ollutkin :)

      Poista
  13. Tiedätkö, moni kirjoittaa tästä aiheesta ja on noita pommikuviakin nähty mutta että noin rinta rinnan ennen ja jälkeen...tämä sai minut todella pohtimaan kuvia, tai oikeastaan keittiötä ja eteistä...keittiöstäkin poistin heti mielestäni "sotkut" ja mietin vain niitä työtasotavaroita...on se vaan ällistyttävää!! Mun mies ei saa ikinä nähdä näitä kuvia kun se olis ihan et mitäs mä paasaan kokoajan.. =( eteinen, mä niin nään itseni vanhassa että joku oksalla pitää roikkua jotain ja ehkä just sen että kun omistaa kaikkea kivaa on ne kaikki kivat oltava esillä...samaan aikaan..mutta lopputulos on tuo ennen ja tykkäisin itsekkin visuaalisesti tuosta jälkeen eteisestä..
    Mites sitten keittiö, sama meillä kippoa ja kuppia, rimpsua ja röpmsyä, joka ikisellä vapaalla kaistaleella vaikka näennäisesti siistiä onkin! Mutta tuo jälkeen kuva, kuin sisustuslehden kannesta!! Täydellinen!! Miten paljon enemmän voimaa muutama tarkkaan harkittu lempitavara saakaan aikaan kuin tosiaan ne röykkiöt...
    On tullut aika katsella omaakin kotia ihan eri silmin, kiitos Kirsi kun avasit ne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitsi ja Pipari /Mari; Voi kiitos ihanasta ja pitkästä kommentista, tuntui ihan kuin olisin ylimääräisen palkkion saanut tehdystä työstä! Siinähän se just onkin että suurenkin määrän tavaraa saa kyllä halutessaan (ja aika tavalla vaivaa nähdessään) pysymään järjestyksessä vaan oma mitta täytty just sen siivouksen eteen tarvittavan vaivan vuoksi,siirtele siinä sitten niitä kippoja, kappoja ja purkkeja että pääset edes pölyjä pyyhkimään, mulla tuli yhessä vaiheessa semmonen "tunkkanen" olo siitä tavaramäärästä ja siihenhän ei auttanut muu kuin tavaran vähentäminen, ihan kuin ois uuden päänkin saanut kaupan päälle:) Samoin ei oikein olut järkeä siinä että keittiön tasot oli niin täynnä tavaraa että kun jotain pikkuisenkin kahvinkeittoa vaativampaa halusi tehdä niin piti siirtää tavaroita pois että sitä jotain mahtui tekemään.Sama juttu sisustustavaroiden kanssa, vuosikausia olen kaikenlaista kaunista haalinut mutta nyt kun ajattelen niin ne on olleet meillä vain osa "massaa", ei siinä tavarapaljoudesta juuri mikään esine ole edukseen päässyt, niin kivoja kuin yksittäin olisivatkin olleet. Ihan järisyttävän määrän olen laittanut nyt tavaraa kiertoon ja yhden ainoa tavara ei ole jäänyt harmittamaan, suurinta osaa en varmasti edes muistaisi vaikka yrittäisin, kertonee jotain siitä määrästä :) Ei mulla ole tarkoituksena miksikään tyhjien hyllyjen tuijottelijaksi tässä ryhtyä mutta olen yrittänyt muuttaa ajattelutapaani niin että ennen ostamista mietin tarttenko mä sitä tavaraa todella ja mihin mä sen laitan, ei niin kuin ennen että ostin ja ostin ja siten kotona olin ihmeessä että mihis kummaan mä tän sitten laittaisinkaan, sanotaan nyt vaikka niin että kun ihminen jonka parvekkeella ei ole edes sähköjä omistaa sekä kesä- että talvilampunvarjostimen sinne parvekkeelle niin kyllä se tavara on ottanut vallan minusta enkä minä siitä tavarasta:)

      Tosi ihana oli kuulla että noista kuvista inspistä irtosi, oli se nolostelu sittenkin vaivan väärtt♥

      Poista