Olkkarin muutosta & kirja-arvonta

En usko ollenkaan olevani maailman historian ensimmäinen ihminen jolle on käynyt niinkuin mulle kävi viime viikolla,ihan varmasti joku saman kokenut istuu siellä lukemassa ja nyökyttelemässä tietävä ilme kasvoillaan...


Sen jälkeen kun aloitin eroon ylimääräisestä tavarasta-projektini siivoaminen on muuttunut paljon helpommaksi,niitä kasoja,kekoja ja pinkkoja ei vaan kerry vanhaan malliin kun kamaa on vähemmän. En olisi koskaan uskonut sanovani näin mutta sanonpahan nyt sitten kuitenkin,tavallaan se on tylsääkin,siivoamisen jälkeen ei tunnu niin siistiltä kun ei ole niitä kasoja,kekoja ja pinkkoja joutunut raivaamaan,jää se sainhan mä sen kaaoksen kesytettyä-voittajafiilis saavuttamatta:)
Ja aikaakin jää,jää jopa niin paljon aikaa että kesken sen siivouksen joka ei oikeastaan siivousta olekaan päähän pätkähtää että vaihdanpa järjestystä,sitten ainakin varmasti näyttää ja tuntuu erilaiselta..


Pieni hetki mielikuvittelua,tuo tuonne,tää tähän ja tuo tuonne ja ei muuta kuin hommiin,kuka sitä nyt mittailemaan vaivautuisi. Johan alkoi kasoja,kekoja ja pinkkoja syntyä,neljän tunnin päästä kun mies kotiutui töistä,minä makasin jalkalampun valossa (joka oli väärällä paikalla) sohvalla (joka oli väärällä paikalla) kuppi kahvia edessäni sohvapöydällä (joka oli väärällä paikalla) tuijottamassa tvtä (joka oli väärällä paikalla) ja osaamatta oikein päättää pitäisko itkeä vai nauraa.Valitsin kuitenkin jälkimmäisen ja ajattelin että huomenna on päivä uus ja niinhän se olikin,ihan kiva järjestys olkkariin muotoutui.
Ja näytti muuten todellakin siivotulta ja tuntui myös.


Ennen kuvat on vanhoja mutta järjestys kuitenkin melko sama kuin vielä viime viikolla,yritin löytää samoista kulmista otetut kuvat kuitenkin.


Korin (aiv?) löysin viime viikolla kirpparilta,maksoin siitä omalla kirppishintamittapuullani ison summan,15 euroa, mutta kun olen tuollaista haikaillut niin ostettavahan se oli kun kohdalle osui.Hintaa tosin kompensoi (VM-carpetin cameron-)matto joka on roskislöytö,ei tosin minun,minä ostin sen 6 eurolla ja ovh. näyttää olevan lähemmäs 200 euroa joten enköhän mä ton korin ostohintajärkytyksestä toivu tolpilleni ihan pian.


Kaikki hetekan tekstiilit ja korissa oleva peitto,lukuunottamatta TIINAN arvonnassa voittamaani pellavatyynyä, ovat myös peräisin kirpparilta,ihan kivoja juttuja sieltä kyllä löytää tarpeeksi usein kun kiertää.Tikkaat nikkaroitiin miehen kanssa yhteisvoimin,tais odottaa seipäät partsilla kolmisen vuotta tikkaiksi päätymistä joten oli kyllä jo aikakin.Potkun persauksille antoi Pinterestissä näkemäni kuva (TÄMÄ) tikkaisiin ripustetuista pallovaloista ja ihan kiva tuosta omastakin versiosta tuli.


Sitten siihen kirja-arvontaan,arvonta alkaa nyt ja päättyy tämän viikon sunnuntaina.


Arvon 2 kirjaa, Sanna Vatasen Neulo virkkaa kirjo jämälangasta ja Susanna Uusitalon ja Ritva Tuomen Luonto sisustaa.

Kirjojen nimien kohdalla on linkit joista niihin pääsee tutustumaan hieman tarkemmin.Yhden arvan taktiikalla mennään ja mullahan on tapana arvontojen yhteydessä kysellä kaikenlaista,utelias kun olen ja nyt kysynkin seuraavaa:Oletko sinä keksinyt itsellesi "sisustusääntöjä" ja jos olet niin noudatatko niitä? Mulla ainakin sääntöjä piisaa ja jokaikistä olen tainnut rikkoa,tv ei saa näkyä heti huoneeseen astuessa,olen rikkonut,ei tvtä ikkunan alle,olen rikkonut,huoneeseen tultaessa pitää olla tyhjää tilaa eikä saa olla kalusteita kulkureittien tukkeena,olen rikkonut,meille ei keltaista tule,eipä vissiin  tulekaan muuta kuin ihan pikkuisen keltaista tapettia eteisen seinään jne. , tätä vois jatkaa loputtomiin mutta luulen että kysymys aukeaa näillä esimerkeillä paremmin kuin hyvin.
Mainitsethan kommentissa myös kumpaa kirjaa tavoittelet.

                                          
Ai niin,syy miksi kuvailin vain yhtä olkkarin nurkkaa on viimeviikkoisessa kirppisreissussa,lähtiessäni en tiennyt tarvitsevani pientä pyöreää keittiönpöytää mutta sellaisen kanssa kuitenkin kotiuduin.Kotona huomasin olleeni oikeassa,en mä sellaista tarttekaan ja siksipä tuo pöytä on nyt projektin alla,samoin kuin olkkarin vanha pöytä,samoin kuin keittiön pöytä,voisko joku pysäyttää tän lumipallon:) Onhan tässäkin tietysti puolensa,nää kun saa tehtyä ja siivoaa niin taatusti tuntuu taas siivotulta...
                                   Kivaa keskiviikkoa sulle♥                                


29 kommenttia:

  1. Täällä yks sisustusperiaatteeton. Olen niin niuho noissa periaatteissa ja niiden pitämisessä, että olen päättänyt jättää sisustuksen (lue sisustuksettomuuden) periaatteideni ulkopuolelle. Kyllä niitä -aatteita riittää niuhon elämässä ilmankin ;)

    osallistun siis tuon luontoversion arvontaan :)

    VastaaPoista
  2. Taputaputapu :D oikein onnistunut nurkkaus!
    Nyt sitten vaan odotellaan, että mihin tämä lumipallo vie...mitä sitä pysäyttelemään kun on hyvään vauhtiin päässyt.

    Mulla on harhaileva katse siirtynyt Lillan pihalta tänne kotiin, mä olen niiiiiin tuskastunut kaikkeen ylimääräiseen, että melkein tosissani pelkään muuttuvani kohta minimalistiksi. No, lompuukin puolella se voi toteutua nopeastikin :/
    Vaikken sun arpasuun osallistukaan, niin pakko sanoa, että sellaista periaatetta tai päätöstä ei kai olekaan mistä en olis lipsunut - sisustuksen puolella tai noin yleisesti muutenkaan :D
    Voipahan ihan rehelisesti sanoa, että voi paska kun mää olen heikko luonne!

    VastaaPoista
  3. Kylläpä näyttää suloiselta! Rymsteeraus virkistää mieltä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin ja toki mukaan arvontaan, luontokirjaa... :)

      Poista
  4. Kyllä täällä nyökkäillään... Sinulla on tuota sisustussilmää, mulla ei ole. En sisusta. Paitsi tänään ystäväni sanoi, että olen valinnut tämän uuden kissa näköjään eteisen mattojen perusteella, kas kyllä on molemmat musta harmaa valko raidallisia. Vahingossa siis olen ihan sisustanut=D Meillä on yleensä mies, joka laittaa liikkeelle kalusteiden siirtelyt, itse taidan olla siihen liian laiska. . .
    Kirja arvonnassa tavoittelen luonnon sisustusta, sillä tuo jämälanka kirja minulla jo on.

    VastaaPoista
  5. Hyvältä näyttää.
    Meillä kyllä löytyy kaaosta ja kasoja ja silti siivouspäiviin liittyy yleensä jonkinlaista järjestelyä ja siivouspäivä saattaa kestää helposti viikonkin kun tavarat hakevat uusia paikkojaan, onneksi mies sentään välillä ihan vaan siivoaa, saadaan edes välillä kaikki korvankarvat imuriin asti. :D
    Arvontaan mukaan, jämälankaideoita havittelen, sille olisi todella tarvetta ja olenkin tuota kirjaa jossain jo sillä silmällä vilkuillut.

    VastaaPoista
  6. Kivalta näyttää kotisi:)
    Mukavaa keskiviikko iltaa!

    VastaaPoista
  7. Niin, se arvonta, osallistun luontokirja arvontaan!

    VastaaPoista
  8. Minulla noita sisustusperiaatteita piisaa. Varsinkin sen "tulevan talon" osalle. Joka on siis vain kuvitteellinen :D Mutta eteisestä pitää nähdä läpi talon on yksi hyvä esimerkki. Mieheni onkin sanonut, että ei varmaan uskalla koskaan lähteä rakentamaan taloa :)

    Jämälankakirja olisi kiva, arvonnassa mukana siis :)

    VastaaPoista
  9. Hyvältä näyttää ja hyviä löytöjä olet tehnyt. itselläkin olisi haaveena nuo tikkaat, mutta heinäseipäät on vielä hakusessa ja ollut jo pitkään. Valot mulla on jo ollut hankittuna myös pitkään. Tuo lumipalloefekti on tuttu tai paremminkin mies kutsuu sitä eskaloitumiseksi :D yhen paikan kun saat laitettua niin sitä se alkaa. Mitään erityisiä periaatteita sisustuksessa ei ole. Laitan ihan fiiliksellä. tai no joskus päätin ettei tähän taloon tule yhtään tähteä, mutta onhan niitä sitten pariin koriin tullut laitettua ja tyynystäkin löytyy. Tottakai otan osaa arvontaan ja luontokirjaa tavoittelen. Mukavaa viikkoa sinulle Kirsi.

    VastaaPoista
  10. Huh, miten viihtuisää teillä.. lumipalloefekti käynnissä tälläkin pellolla;)

    VastaaPoista
  11. Olen luvannut ja päättänyt ja vaanonut hankkiutua turhasta tavarasta eroon ja pitää kodin siistinä. Tuntuu että viikko viikolta vajoa kauemmas tästä tavoitteesta. Sisustelua ei ehdi edes ajatella, arki on yhtä kaaoksen hallintaa.. Hienoja kirpparilöytöjä! :) Teillä näyttää niin hyvältä! Voin kyllä lahjoittaa teille pari romuröykkiötä täältä nurkkiin jos tuntuu että sellaisia olet jäänyt kaipaamaan. ;)
    Neulomisesta mää en ymmärrä mitään, joten luonto sisustaa lähtee tavoiteltavaksi - ja se vaikuttaa vallan kiinnostavalta!

    VastaaPoista
  12. Erikoisen kiva koti. mUkaan arvontaan. paperitypy ät hotmail.com

    VastaaPoista
  13. Tosi onnistunut tämä uusi sisustustyylisi, kaunista ja viihtyisää.
    Jämälankakirja minulla jo onkin, joten tavoittelen tuota toista.

    VastaaPoista
  14. Luonto sisustaa kirjaa tavoittelen..:)
    Tuo pöytä on hieno!

    VastaaPoista
  15. Siis aivan i h a n a toi teidän olohuonenurkkaus ♥♥♥. Tekis heti mieli tulla sinne istuskelemaan ja tuijottelemaan ympärilleen. Sen verran siistiltä ja kutsuvalta näyttää.

    Ja tää ei oo nyt mikään epäluottamuslause, mutta tohdin kumminkin näin julkisesti sanoa, että ihan hippasen kumminkin epäilin sun "turhasta tavarasta eroon"-projektia, kun arvelin, että saman verran kuin lähtee kiertoon, tulee toista reittiä takaisin, mutta niin väärässä olin, että ihan hävettää. Hyihyi minua.

    PS. Mulla on toi Luonto sisustaa-kirja myös ja eilen kun mulla oli kaikinpuolin ihan hirveen huono päivä ja jostain syystä toi syytön kirja sattui mun silmiin eteisen tasolla ja huusin sille, että "Luonto sisustaa. Minä en!". Heti helpotti. (Mua kun ei ole sisustusjutut kotona oikein kiinnostaneet, kun siellä on sattumoisin niin paljon epämääräisiä kasoja joka paikassa ja ihan todellista remontin tarvetta, joka tuntuu sen sortin pakkopullalta, että ne painaa koko ajan takaraivossa, enkä pääse kivoihin asioihin käsiksi).

    Sisustussääntöjäkään mulla ei taida oikein olla. Ennemminkin asumiseen ja elämiseen liittyviä, joista tärkeimmät on, että vaikka koko kämppä olis muuten kuinka räjähtänyt tahansa, niin olohuoneen maton pitää olla suorassa. Ja sohvan etureunan samassa linjassa maton kanssa. Muuten ei tuu mitään. Tauluja meillä ei ole, mutta jos olit, niin niitä koskis tietty samat säännöt. Ja keittiössä ei saa lukea sanomalehteä niin että itse nojaa lehteen. Eikä varsinkaan kattaa pöytää lehden päälle niinkuin miehellä on tapana. Mutta näitähän siis rikotaan aina kun en ole paikalla. Ei niin kovin vaikea jäädä kiinni, kun on painomustetta pöydässä ja kyynärpäissä).

    VastaaPoista
  16. Näyttääpä todella hyvältä, kannatti pyöräytellä! Ja tikkaat, sekä korilöytö ovat mainiot. :) Mukaan myös arvontaan tavoittelemaan luontokirjaa. :D

    VastaaPoista
  17. Ainoa sisustus sääntö on ollut 1 tavara sisään ja 1 ulos. Eli yritän välttää liian tavaran haalimista. Ei ole ihan onnistunut, kun ympärilleen katsoo. Voi..voi.
    Osallistun myös luontokirja arvontaan.

    VastaaPoista
  18. Mun sisustusperiaatteeni ja -sääntöni sisältää viihtyisyyttä ja helppoutta ja sellaisten sääntöjen mukaan on helppo toimia :D

    Mukaan tavoittelemaan jämälankakirjaa :D

    unelmiaonnesta(at)gmail.com

    VastaaPoista
  19. Looks great! The top one!
    You're so right! Very interesting!


    You can buy cheapest Cheap ESO Gold at http://www.esosale.com/

    VastaaPoista
  20. Ei tule mieleen sääntöjä, mutta mun pitäisi ehkä keksiä :)

    Luontokirja kiinnostaisi minua eniten :)

    voilooa@gmail.com

    VastaaPoista
  21. Vitsi miten hyvältä teidän olkkari näyttää! Kerta kerralta paremmalta, ihan kuin jostain sisustuslehdestä ;-D
    Just mietin juttua lukiessani, että mitenköhän olkkarin toinen puoli, mutta tulihan vastaus siihenkin. Oletko muuten tuon kaapinkin maalannut, vai näyttääkö se vaan jotenkin uudelle?
    Totta on tuo, ainakin sisustuksessa, että vähemmän on enemmän. Jotenkin asiat pääsevät edukseen, kun ei ole ihan täyteen tungettu joka nurkka.

    Tuota sisustus-buumia on juurkin meilläkin olkkarissa menossa, aika pikku jutusta sekin lähti, niin kuin sanoit, lumipalloefekti.

    Taidan olla aika suurpiirteinen sisustuksen suhteen (vaikka muuten minulla kyllä riittää mitä ihmeellisempiä sääntöjä, kuten vaikka pyykkien ripustamisessa), en keksinyt mitään sellaista jutta, mitä en voisi tehdä tai meille tulla..... eli aika suurpiirteisen sekava olen tässäkin jutussa, ehkä se näkyy myös sisustustavassani, vähän sitä ja tätä ;-D

    Voiko tavoitella molempia kirjoja? Kun tässäkin suhteessa "kaikki käy ja kiinnostaa" tai jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten vaan arvalla jompaa kumpaa. Jos arpaonni ei ole matkassa, niin taidan yrittää metsästää nuo kirjastosta, sen verran kiinnostavilta vaikuttivat.

    Rentoa viikonloppua ;-)

    VastaaPoista
  22. Tämä uus järjestys näyttää just fine! Eli muutoshikoilu kannatti :)

    VastaaPoista
  23. Minulla ei ole suurempia periaatteita sisustuksen suhteen, mutta ehkä enemmän tavoitteita, joissa en ole vielä onnistunut. Haluaisin myös vähentää tavaraa reilusti tai ainakin piilottaa ylimääräiset kaappeihin. Tarkoituksena olisi saada kaikki pinnat tyhjiksi, etenkin keittiössä. Osallistun Jämälankakirjan arvontaan.
    s.kansakoski(at)luukku.com

    VastaaPoista
  24. Kiva muutos, oikein onnistunut. Oma periaatteeni on, että kodin pitää sallia eläminen, lastenlasten leikit saavat näkyä. Liikaa kertyy... Ja kirjoa pitää olla paljon, sitä varten tuo neulekirja olisi kiva.

    VastaaPoista
  25. Näytät kyllä onnistuneen ylimääräisen tavaran karsimisessa. Ihailen kovasti tuollaista siisteyttä ja järjestystä, jonka saa aikaan tavarasta luopumisella :)
    Itsellä se ei toimi ja niinpä kasoja ja pinoja on siellä täällä. Arvonnassa tavoittelen Luonto sisustaa -kirjaa, koska neulomukseni tuppaavat syntyä omasta päästä ilman ohjeita. Toki kirjoista voi joskus saada kivoja ideoita, mutta niiden toteuttaminen on sitten asia erikseen :)

    VastaaPoista
  26. Jaa-a, ei mulla ihan kauheesti sisustussääntöjä taida olla. Mullakin on haasteita tavarapaljouden kanssa. Sisustusta hallitsevat kirjahyllyt, nuo Lomanin Teuvon inhokit. Kaipa on joitain värejä, mitä en hirveästi kaipaa (äklöpastellit, pinkki) ja ehkä materiaalejakin (sametti, sifonki, kumi;)
    Luonto sisustaa kiiinnostaapi!

    VastaaPoista
  27. Voi miten kauniita kuvia:)
    Mukana arvonnassa ja minulla on vain sellainen sääntö etten noudata mitään sääntöjä sisustuksessa.Kyllästyin sääntöihin kun ne toi niin paljon stressiä:)
    Tietysti budjetti on se mikä eniten määrää sisustamistani eli kaikki mahdollinen ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi ja sitten vaan tuunaamaan;D

    VastaaPoista