Kookookoo 4 -Risulle töitä

Taitaa muodostua melkoinen kopsattujen idisten kalenteri tästä mutta hei,mitä väliä:)
Pari viikkoa sitten näin Rouva Kivitikalla TÄÄLLÄ kattoon ripustetun kauniin,maalatun ja koristellun vaahteranoksan ja päätin samantien laittaa itsellenikin vastaavanlaisen...Mun samantienit tuppaa olemeen vähän "erintienejä" joten homma hieman siirtyi...Viime viikonloppuna näin sitten Marikalla TÄÄLLÄ kauniin maalatun ja koristellun oksan ja melkein samantien eli siis tänään toteutin oman versioni...

Oksa löytyi ilman vaivannäköä omasta pihasta valmiiksi katkenneena lumihangesta,siitä syystä en vielä tuota maalannut,annan sen kuivahtaa tämän illan...Musta on muutenkin on paljon kivempaa roikkua katonrajassa sitä maalaamassa kuin vaikkapa lattialla,järjenkäyttö olis tietty välillä suotavaa mutta niin kovin,kovin epätodennäköistä...No on se ehkä vähän yliarvostettuakin;)

Mun jutuista saa varmaankin käsityksen että KAIKKI meillä on peräisin kirpparilta ja tosi paljon kyllä onkin joten oksan koristeet jatkakoot sujuvasti sen käsityksen ylläpitoa,enkelivalot ja jonkun taitavan ja huolellisen itsetekemät,siis ei todellakaan minun,kirjansivuista ompelemat tähdet ovat molemmat edellisjoulun alla tehtyjä kirppislöytöjä:) Paljon muitakin roikottimia tuonne sovittelin mutta sitten tajusin ettei ton tartte joulukuusen virkaa toimittaa,yhdessä vaiheessa nimittäin näytti jo siltä ettei puutu kuin latvatähti...


Sovitin mä tuohon kuusenkynttilänipsuttimiakin kynttilöineen mutta sitten järki mies sanoi että menevät liian lähelle kattoa ja ettei risussa kiinniolevat kynttilät ole kaikkein paloturvallisimpia...Niin kai se sitten onkin:) Enhän mä tosissani ollutkaan,kunhan vaan koklailin miltä mikäkin näytäisi,siis JOS ne vois laittaa;)

Huomenna keitelläänkin sitten kirjaimellisesti taivaallisen hyvää puuroa,se kun on nimeltään enkelten riisipuuroa:)

Kivaa tiistai-iltaa sulle!


7 kommenttia:

  1. Upee risu!! Kyllä niin vähällä vaivalla ja halvalla saa näyttävää tilataidetta :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon suunnittellut etsivän metsästä kans jonkun risuoksan josta piti tulla meidän joulukuusi.
    Jotenkin epäilen etten tänä vuonna sinne metsään pääse. :)
    Kaunis on risusi! :)

    VastaaPoista
  3. Tuo on ihana! Ja hauskasti olet käynyt läpi samat mietteet ja kokeilut kuin minäkin noiden koristeiden suhteen. Tuo kyllä näytti tosi hyvältä tummanakin, erottuu tuosta katosta kivasti! Tuleeko muuten nuo kauniit varjot tuonne kattoon noista enkelikynttilöistä?
    Ihana lueskella näitä "luukkuja".

    VastaaPoista
  4. Hienoa! Risut kunniaan ja kattoon :)

    VastaaPoista
  5. Risuromantiikkaa! Ja riisipuuro on niin ihanaa, pitääkin ostaa puuroriisiä.

    VastaaPoista
  6. Ei tartte maalata..tosi kiva noin.. Mulla kyllä muutama oksan tuolla jemmassa olis..

    VastaaPoista
  7. Mun on ollu tarkoitus tehdä jo monena jouluna oksa jolla istuu langasta ja vanusta tehtyjä punatulkkuja. Josko tänä vuonna?

    VastaaPoista