Pöydänmaalausta& perhostelua (kyllä musta vielä martta kehkeytyy)

Eilen lähdin käyttämään äitiäni kierrätyskeskuksessa ihan oikean asian takia,mulla ei ollut millekään minkäänlaista tarvetta,"aikani kuluksi" lähdin mukaan palloilemaan mutta kyllä se on ihan verrattavissa siihen että veis lapsen karkkikauppaan ja sanois että mitään ei sitten osteta...


Kaksi myyjää siellä kantoivat pöytää johon iskin silmäni,oikeestaan siis niitten vika,muutenhan mä en olis kyseiseen kapistukseen silmäystäkään luonut,niin passelisti vaan sattui lipumaan ohi melkein silmän korkeudelle,en vaan voinut olla huomaamatta...Sen verran siinä kerkesin mielikuvitusmaailmaan uppoamaan että näin pöydän ihan selvästi meidän olkkarissa,mielikuvitusmaailmaani ei tunkeutunut tieto siitä ettei pöydälle ole minkäänlaista tarvetta ...Siinä ei kauaa kauppoja hierottu,varasin pöydän ja kotiin hain sen tänään,hintaa tuolle tuli kaksikymppiä...

Olin jo maalikauppaan lähdössä kun mieleeni tuli että laastinharmaata maalia on ihan pieni tippa purkin pohjalla,tarkoitus oli että maalaan pöytälevyn harmaaksi ja jalat valkoisiksi.Tytölle nousi eilen illalla lämpöä pitkittyneen flunssan takia ja koska lapset jostain ihmeen syystä kaipaavat sairaanakin tekemistä niin päätettiin yhdessä maalata pöytälevy...


Sen maalipurkin on pakko olla joku taikapurkki,maali riitti koko pöytään ja sitä jäikin vielä,mä en käsitä miten se on mahdollista... Ihan tarkoituksella maalattiin vähän tuommoseen shabbytyyliin ja voi että mä tykkään ihan hirveästi,tytönkin mielestä parempi kuin entinen,vastarannan kiiski taas oli sitä mieltä että...No varmaan arvaattekin:)Onneks me eletään demokratiassa,kansanvalta toimi tällä kertaa mainiosti ja pöytä jäi olkkariin...





Ei tossa entisessäkään mitään vikaan ollut ja siihen liittyy tarinakin...Edellisessä kodissa asuessa lähdettiin tytön kanssa paikalliseen markettiin ruokaostoksille mutta tuo oli jollain minisummalla siellä myynnissä niin se lähti sitten mukaan.Meillä on auto jonka takapekit saa kaadettua niin että isommatkin tavarat mahtuu peräkonttiin,(hirveen kätsä ominaisuus mun mielestä,mies lienee toista mieltä) mutta talvipakkanen kun oli niin peräkontin lukko oli jäätynyt kiinni...Hetken mietin tilaavani tilataksin joka pöydän kuljettaisi kotiin mutta sitten välähti!Ei muuta ku pöytä auton katolle, meillähän ei siis ole kattotelinettä,vain semmoset "ohuet rimat" siinä katon reunoilla joihin kiinnitin pöydän akkukaapeleilla ja ei muuta ku menoks...Arvatkaas vaan oliko mies pahalla päällä,sanoi että pöytä olis MUKA voinut tippua perässäajajan päälle,no eipä tippunut..Mä luulen että jos mä olisin mies ja mulla olis noin kekseliäs avokki niin kehuisin sitä kekseliäisyydestä enkä moittisi liikenneturvallisuuden vaarantamisesta...Rehellisyyden nimissä en voi kuitenkaan tuota konstia kenellekään suositella,se varmasti olikin vaarallista,ei vaan juolahtanut siinä tilanteessa mieleen...Vanhasta pöydästä suunnittelen tekeväni jättirahin,saapa nähdä millä vuosiluvulla suunnitelma toteutuu...


Sitten siihen martta-osuuteen,aiemminhan kerroin että harjoittelen ruutuvirkkausta joka vaikuttaa niin vaikealta että jos sen opin niin katson itseni päteväksi liittymään marttoihin...Voi pee että se oikeasti tuntuuukin vaikealta,en edes laskenut kuinka monta kertaa harjoitelman purin mutta purin myös hammasta ja päätin että niin kauan yritän että tekele edes etäisesti perhosta muistuttaa...
Kuten kuvasta näkyy niin virkkaus on kuin juosten kustu,pylväät sojottelee kaikkiin mahdollisiin ilmansuuntiin ja muutamaan uuteenkin MUTTA...

...ihan kuin tapahtuisi joku taika kun sitä tarkastelee matkan päästä,perhana se on kuin onkin ihan selvä perhonen!Tämä päätyy johonkin kunniapaikalle muistuttamaan mua siitä miten pitkä pinna voi ihmisellä tarvittaessa olla,en olis vuosi sitten voinut kuvitellakaan että nuppi kestää moisen määrän purkamista...Uudenkin jo aloitin,todennäköisyyden lait on mun puolella sen suhteen että siitä tulee siistimpi mutta tyytyväinen olen että tämänkin sain aikaiseksi...

Tyytyväistä hyrinää sinunkin viikonloppuusi

31 kommenttia:

  1. Tosi-tosi-tosi ihana tuo pöytä! Sopii sohvaan ja siihen juuri päällystämääsi tuoliin täydellisesti. Vähänkö olet ovela, otat lapsen mukaan tuunaukseen, eli hän on tietty jo tykästynyt itsemaalaamaan pöytään, ja sitten äänestätte jääkö pöytä vai ei. (mies parka).
    Kyllä me naiset olemme kekseliäitä. Olen tuonut tuolla samalla logiikalla joulukuusen kaupasta kotiin.
    Ja pakko vielä kommentoida tuohon lukko-juttuun, minulla jäätyi edellisessä autossa etu- ja takaovien lukot, pakko oli jonnekin lähteä (en muista minne..) niin näppäränä sanoin lapsille, että mennään takakontista ;-D Sisälle meno olikin ihan helppoa, mutta enhän mä tajunnut, että perillä ei päästä ulos, kun takaluukku aukeaa vain ulkopuolelta.... eikun skidi ikkunasta pihalle ja takaluukkua aukaisemaan ulko-kautta, taidettiin saada jossain vähän uteliaita katseita, ehkä, muistaakseni ;-D
    Ihanaa viikonloppua!

    P.S. On muuten aika taikamaalia sulla, tuollahan maalaisi vaikka talon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rouva Kivitikka; Tänk juu,pöytä on tosiaankin mieluinen,oli se hyvä että silmän tasalla sitä kantoivat,muuten ois pian jäänyt huomaamatta...Tai no tuskin olis;)Nauratti nuo sun jäätyneet autonoves,kyllä me tosiaan ollaan kekseliäitä:D

      Poista
  2. Ai niin, unohdin sanoa, että TOSI upea on perhosesi, hattua nostan!

    VastaaPoista
  3. Kaunis pöytä! Kumppaneilla on joskus kummia mielipiteitä. Omani teilaa suorilta käsin suunnilleen jokaisen DIY-projektin jonka keksin ja kun sitten olen että okei, ja jätän sen tekemättä, niin sillä välillä se on jo ehtinyt katsella Googlen kuvahausta kuvia, tykätä niistä ja kummastelee mulle sitten, että etkö sä tehnytkään näin... :P

    Helpotuksen huokaus, mä oon luullut, että toi on vaan mun ongelma, että virkkaamani pylväät ovat aina paaaaallljon harvempia kuin ohjeiden kuvissa, vaikka ihan ohjeen mukaan oon tehnyt. Mut näköjään se onkin standardi, ei siis huolta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Töölön tyllerö;Kiitos:)Kumppanit tosiaankin on välillä outoja,myönnän kyllä itsekin välillä olevani:)Kyllä meilläkin aika usein on miehen taholta jonkun sortin silmienpyörittelyä mun "projektien" suhteen mutta siinähän pyörittelee,tää on mun harrastus...Ja valmiita juttuja kyllä kehuu aina,sikäli mikäli niitä edes huomaa,täällä kun on aina joku tuunaus menossa niin en usko että kahdentoista vuoden yhdessäolon jälkeen niitä läheskään kaikkia enää noteeraa:)
      Tuosta ruutuvirkkauksesta sen verran että en oikein ymmärrä kuka ne mallit tekee ja miten,ihan eriltä näyttää kuin omat;)

      Poista
  4. hahaha :D kyllä mä olisin varmaan jonkin autoa isomman samanmoisella systeemillä kuljettanut ;) kyllä naiset on fiksuja ja jumatsuikeli että voi olla NOIN HALPA noin ihanaksi pöydäksi! melkein ilmainen sanoisinko..

    Mukavaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jasmiina;Kiitos ihanainen ja muksaa viikonloppua sinne<3

      Poista
  5. Hieno pöytä-löytö ja tuo pintakäsittelynne on just nappi sille! Sun perhonen on ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pirkko;Kiitos kaunis,pöytä on munkin mielstä kauniimpi noin kuin ihan peittävästi maalattuna:)Ja perhonen ON ihana,joskin hieman siipeensä saanut;)

      Poista
  6. Hahhahhaaa...tuo sanontasi, että virkkaus on kuin juosten kustu...hihihihiiii. Mun mielestä se on kyllä ihan selvä perhonen, eikä millään lailla kustu. =D

    Ei ois kyllä tullu mieleen akkukaapeleilla pöytää auton katolle sitoa. Mutta käyhän se niinkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kipa;Tänks,kyllähän tuo perhonen on vähän niinkuin sinnepäin mutta tyytyväinen olen todellakin että hermo kesti virkata ja purkaa,virkata ja purkaa:D Akkukaapelit on yllättävän monikäyttöisiä,voiskin lähettää niksipirkkaan tuon niksin;)

      Poista
  7. Kun mä en ole naamakirjassa - enkä mene! ( enhän TAAS sanonut noin?- niin mä isooooosti peukutan täällä näin ! Niin perhosta kuin pöytääkin!

    Etkä kyllä tee mitään rahia tuosta vanhasta! Ei sulle selvästi mahdu sellaista mihinkään....eihän? Mulla on parempi idea: sidot sen vähän akkukaapelia paremmilla välineillä sen auton katolle, tai tunget auton perään - what ever- ja kuskaat sen tänne! Maksan heti siitä samat kakskymppii :DD

    Sopis niin peevelin hyvin mun tyylieni kakofoniaan.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. punatukka;Naamakirjaan hyvin joutaisit,tais Kristikin sulle joskus jotain sellaista vihjailla:)
      Ensi kesänä mä viimeistään ilmestyn sinne teidän neiböhuudeille,saas nähdä mitä onkaan auton katolla tai perässä;)

      Poista
  8. Tulipa hyvännäköinen pöytä! just tuommosena ei-peittävänä maalattuna.
    tuntuu ettei meijän kierrätyksestä löydä ikinä mitään tai ihan aina just ne mitkä kiinnostaisi itseäkin ovat varattuja. En tajua, miten voin aina olla myöhässä.
    Ja ihan selkee perhonen tuo on - hienoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peppi;Kiitos,pöytä on tosiaan mieluinen ja arvaas vaan onko tyttö toitottanut kaikille että maalattiin äidin kanssa pöytä,täytyy useammin ottaa se mukaan noihin maalauksiin kun tuntuu tykkäävän hommasta:)Kyllä täällä meidänkin kierrätyskeskuksissa on malkein aina kaikki kivat jutut varattuja,mä taidan vaan rampata niissä niin useinettä väkisin osuu joskus paikalle oikeaan aikaan:)

      Poista
  9. Iiiihana pöytä! <3 Vaikka en tuosta valkoisesta niin piittaakaan, niin silti, mielettömän nätti! Vanhan pöydän tuunaus jättirahiksi kuulostaa mielenkiintoiselta, innolla odotan vaikka vähän pidempäänkin :) Ja mitä mä sanoin siitä martta-jutusta, vielä saat kuules liittyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purlina;kiitos,ite oot ihana:) Pöytä taitaa tosiaan kuvissa näyttää melko valkoiselta mutta se on laastinharmaa,aika vaalea kuitenkin...Joo,Marttuutta kohti suunnistetaan,jos ei kovaa kyytiä niin matelemalla ainakin;)

      Poista
  10. Ihan selvästi siinä ON perhonen...olet sinä hyvä virkkaamaan...:)
    Uutta sohvapöytää olen minäkin vailla...nykyinen on lasipintainen...yäk...en tykkää yhtään ja naarmuinenkin on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina;Kiitos,sun kommenteista tulee poikkeuksetta hyvä mieli<3 Minusta lasipöydät on kauniita mutta niin tiedän tuon tunteen,kun kyllästyy niin kyllästyy,minkäs sille mahtaa:)

      Poista
  11. Eläköön demokratia, kansanvaltaja kädentaidot! Hyvä Kirsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiina;Sä oot ihan höpsö,se on valloittava piirre ihmisessä<3

      Poista
  12. :D sulla on kyllä sana hallussa!! Ja tuunausideat. Pöytä on parempi kuin uutena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anu;Kiitos kaunis,pöydästä tuli kyllä mieluinen ja onhan tuo mieskin siihen jo tottunut,akkavalta jyräs tällä(kin) kertaa;)

      Poista
  13. No wow mikä perhonen, hienoa nainen!!! :D
    Ja pöytäkin sopii paikalleen niinku ois aina siinä ollu :) Hieno tuunaus :)

    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aNNa;Tiiätkö kuule tuo perhonen on varmaan vaikein käsityö minkä oon ikinä tehny vaikka monenlaista on tullutkin kokeiltua,jotenkin se vaan ei ollut mun hommaa,siksipä olenkin tosi tyytyväinen että sinnillä tein vaikkei tolla nyt ruutuvirkkuun maailmanmestaruuskisoissa pääsis edes pistesijoille;D Kivaa viikonlopppua sinne teille!

      Poista
  14. Hieno pöytä ja vielä hienompi perhonen! Voi olla, että sinut kohta suorastaan revitään marttapiireihin!
    Oikein rentoa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mustakissaKiitos,vielä ei oo Martat rimputellu ovikelloa mutta ootellaan,ootellaan:D rentoa viikonloppua sulle<3

      Poista
  15. Voi miten upea pöytä!!
    Nyt minunkin rupesi tekemään mieli sohvapöytää arkun tilalle, hmm...
    Kivaa alkanutta syyskuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minttu;Kiitos,pöytä kuuluu kyllä ilman muuta onnistuneita tuunauksia-sarjaan,niitä epäonnistuneitakin kyllä on tullut melkomoinen määrä tehtyä:D Kivaa syksyä sullekin!

      Poista
  16. Mahtava pöytä! Oliko se lakattu, ja oliko taikamaalisi mitä laatua?
    Mietin omaa keittiönpöytäämme, senhän voisikin maalata.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaana;Kiitos! Joo pöytä oli lakattu,lakka oli keskiosasta varsinkin aika kulunut enkä mä hionut sitä ollenkaan... Maali oli puolihimmeää Tikkurilan Helmi-kalustemaalia,laasti sävyltään,mä maalaan aina Helmillä,mulle se on sopivin vaikka olen sitä kuullut moitittavankin mutta mielipideasioitahan nämä onkin:)

      Poista