Ootko muuten koskaan kutonut cocktailtikuilla?

Täälläkin mainiosti mainostelin miten kävin hakemassa viikonlopuksi vähän tuunaustarvikkeita ja tuunailtu tosiaan on,valitettavasti/onneksi se perheriita on vielä aiheuttamatta,siinä kun on sellanen säävarausjutska mutta eiköhän se tässä,viimeistään alkuviikosta aikaansaada...

Pienempiä,riitaa aiheuttamattomia juttuja olen kuitenkin touhuillut,tässä yksi niistä...Kun vihdoin viimein olin päässyt eroon siitä loppumattomasta maalista niin tokihan se samanlainen purkki laastinharmaata maalia piti käydä ostamassa,mitä se haittaa vaikkei mitään tietoa maalattavasta kohteesta ollut,ainahan sitä nyt jotain keksii tai jos ei keksi niin nokka kohti kirpparia sillä asenteella että etsitään sitä maalattavaa...

Mm. tälläinen mikä ihmeen viinipullonpiilotin onkaan sieltä mukaan lähti,tämän nähdessäni mulla pämähti päähän että kun musta kerran on kehittynyt ns.käsityöihminen niin onhan mulla "puikonsäilytin" oltava,valitettavasti mä en taaskaan voi ottaa ideasta krediittiä itselleni,mulla on sellanen mielikuva että joku (oisko Satunnainen-blogin Paula?) on tälläsen joskus blogissaan esitellyt,varma en asiasta ole,olenhan mä saattanut untakin nähdä...

Joko mä olen todella hyvä tai todella huono arvioimaan puikkojen pituutta ilman että ne on mulla mukana,kävi nimittäin niin että jos noi pitkät puikot olis ollu millinkin pitempiä niin ei ne tonne olis mahtuneet,tällä kertaa onni oli kuitenkin mun puolellani,ihan ilman katkeilua tai vääntymistä tuonne juuri ja juuri menevät...

No pelkkä harmaa purkkihan tietysti näytti tylsältä mun silmiin vaikka olen täälläkin tullut maininneeksi että mun kohdalla se viimeinen lisäys on aina liikaa;)

Ensin laitoin kylkeen pienen liitutaulun johon kirjoitin puikot&koukut,ihan kiva mutta hieman tylsä...(mä sanon tylsä siks kun en kehtaa tunnustaa että mullon surkee käsiala)
Seuraavaksi yritin taiteilla pienistä pyöröpuikoista sydäntä,ei muuten ihan helppo homma,tai siis niin vaikee että taittelematta jäi...
Kunnes silmäni osuivat cocktailtikkuihin,harmaa tussi käteen jä värityspuuhiin...Tyttö tuli viereen seisomaan,tuijotti vähän aikaa ja sanoi että mä en noita ainakaan käytä,luuli parka varmaan että äiti värittää tikkuja syksyisempiin sävyihin;)

Täällä ei aina mun tuunausinto ja kanssa-asujien ymmärrys kohtaa,mies tokaisi tän valmiina nähdessään että enää ei puutu kuin valkotakkiset,sitä mä vaan jäin miettimään että mitähän se sillä mahto tarkoittaa,mitkä ihmeen valkotakkiset,onks se joku uus muoti vai;)

Minusta tuosta tuli just semmonen hyväntuulisen näköinen ja niinhän se on että naisen on tehtävä mitä naisen on tehtävä,tää nyt vaan haluu säilyttää puikkonsa ja koukkunsa tällätavalla;)

Hyvää tuulta vaan sullekin!

31 kommenttia:

  1. Sä olet kyllä niin kekseliäs mimmi, mä niin fanitan sua.

    VastaaPoista
  2. Älä masennu vaikka muu perhe ei tuunailujasi ymmärräkään. Meinaan tuo ON hieno...:)

    VastaaPoista
  3. IhanaIhana!Kerrassaan maan mainio!!
    Sinäpä se taas hoksasit!!!! :)))))

    VastaaPoista
  4. Ihana! Mie olen nukkekotijutuissa neulonut hammastikuilla ja se oli aikamoista väkertämistä;)

    VastaaPoista
  5. Ihana! Mie olen nukkekotijutuissa neulonut hammastikuilla ja se oli aikamoista väkertämistä;)

    VastaaPoista
  6. Tuo on mahtava! Ja ihana idis tuo pikkukudin tuossa edessä.
    Olen muuten teininä jonkun minitontun kutonut hammastikuilla, jotenkin muistelen, että etusormien päät olivat hellinä sen jälkeen....minulla kun tuo käsiala tuppaa olemaan melko tiukkaa ;-D

    VastaaPoista
  7. Voi vitsi, nyt tuli paineita saada virkkuukoukuille koti :D
    Puikoist mä niin välitä, moottorisahakin olis enemmän mun työkalu kuin kutimet...

    VastaaPoista
  8. Sä käyt muutenkin lukemassa, mutta olis yks pikku juttu...

    VastaaPoista
  9. Ihana tuunaus! Sinä se keksit ja osaat :)

    VastaaPoista
  10. Tulipahan taas hieno! aivan mahtavat noi puikot ja kaikki - oot kyllä varsinainen tuunailijaideapankki :)

    VastaaPoista
  11. Näitä sun päivityksiä on niin mahtava lukea, varsinaista tunteiden vuoristorataa saa käydä! Ehkäpä selvennän: oivallukset, tuunaukset ja hienot kuvat saa aikaan iloa, hauska teksti naurunpyrskähdyksiä, miehen tylyt komentoinnit sääliä ja surua jne.

    Mukavaa sunnuntain jatkoa! Ja nautiskele purkistasi, se on hieno!

    VastaaPoista
  12. Tosi kiva idea! Paljonkohan maksaisi tuollainen viinipullolaatikko pullon kanssa; mies joisi viinin ja minä saisin myös hienon laatikon :D.

    VastaaPoista
  13. no ootpas taas kekkassu. siis sikasairaanhieno! noita puikkoja olen tosin minä joskus hätäpäissäni neulomiseen oikeesti käyttäny kun pojan lapasista oli peukalo liian pieni ja mökillä se huomattiin. Villalankoja löyty ja coctailtikkuja. meikäläinen sit suurenti peukoloa niillä :D

    VastaaPoista
  14. Kyllä sulla sitten leikkaa! Toi on taas niiiiiiin hieno!

    VastaaPoista
  15. Voi että mikä idea =)Kyllä ei olis itselle mieleen tullut lainkaan =D

    VastaaPoista
  16. Voi älytön ko hieno ! paaaaljon parempi ko alkuperäinen !

    VastaaPoista
  17. Ohh mikä loisto idea..
    Ei niillä ihan paras ole neuloa mut onnistuu..olen kokeillut

    VastaaPoista
  18. Loistava idea ja kauniin näköinen :)

    VastaaPoista
  19. Kiva idea!!

    Mukavaa alkanutta viikkoa<3

    VastaaPoista
  20. Tässä vielä mitään valkotakkisia tarvita ;DD
    Ihana tuunaus ja hatunnosto kätevälle emännälle coctailtikuilla neulomisesta! Ihana ja todellakin hyvää mieltä aiheuttava vaikutus, kun tuota katsoo :)

    VastaaPoista
  21. Mä kahlasin nyt monta lukematta jäänyttä postausta lävitse ja tiedätkö mitä? Opin taas aika paljon uutta Kirsistä :) Helppoa ei varmaankaan ole lapsuutesi ollut, mutta et varmastikaan olisi noin ylitsepursuavan hauska ihminen (ainakin sen kuuloinen :), jos asiat olisivat toisin. Tuttavapiirissä on kyseistä ongelmaa ollut ja osa on vajonnut itsekin samalle tasolle, mutta ai että mä arvostan juuri tuota, että itse ottaa elämän haltuunsa, eikä toistele edellisten sukupolvien virheitä. Fiksukin siis vielä olet :)

    Mäkin oon vähän saanut tuota samaa kyseenalaista kunniaa tekniikkanerona ja ei siinä mitään, mutta kun saman viikon aikana oven takana seisoo 4 sukulaista kannettaviensa kanssa, niin se alkaa hieman risomaan. Nyt ei toki ole sitä vaivaa ollut, kun olen sanonut ettei ehdi ja että mun "vapaa-aika" maksaa enemmän kuin oikeiden tietokonenörttien tuntitaksat on.

    Puikkopurkista tuli todella ihana, en kyllä olis noin kivaa juttua itse keksinytkään!

    Mukavaa viikonjatkoa!

    Ps. teitin tyttelillä tais olla sängyllä samanlainen siilipehmo kuin meillä miehen kanssa kököttää sängyn päällä ;)

    VastaaPoista
  22. hih, antaa niiden kanssa asujien pyöritellä päitään ja silmiään on sitä paljon huonompiakin harrastuksia ihmisillä!
    Toi on NIIIIN SAIRAAN HIENO että jos ikinä opin kutomaan teen ehdottomasti tommosen. :)

    VastaaPoista
  23. Mitä?? Hui, en se minä ollu!! En varmana!!
    Tosi kiva idea, mahtava toteutus!!
    Nyt minäkin voisin kyllä tehdä tuollaisen...

    VastaaPoista
  24. Voimiten upea, tommosen mäkin tahdon!!!

    VastaaPoista
  25. Vau, olipa taas ihan uskomattoman kiva idea :)
    Ja juu, olen muuten. Oon tehnyt joskus kortteja, joihin kudoin hammastikuilla pienen pätkän sukkaa ja liimasin sukat koukkuineen korttiin. ;)

    VastaaPoista