Kivoja tunnelmia

Nappasin tuossa joku aika sitten Pepiltä itselleni viisi suosikkia-haasteen jossa on tarkoitus kuvata kotinsa viisi suosikkijutskaa,kohtaa,tunnelmaa,esinettä tms.Ja eipähän muuten ollut haastetta itselleni napatessa aavistustakaan siitä miten vaikea juttu tuo olisi,vaikka välillä on niitäkin päiviä ettei juuri mikään näytä kotona juuri miltään niin nyt sattuikin sellainen päivä että  moni juttu näytti niin mukavalta että vaikea oli viiteen rajata:) Mun kuvat liittyy kuitenkin tällä kertaa enemmän kuvauskohteiden  tuomiin tunnelmiin kuin itse esineisiin...

Ensimmäisen kohteen kanssa ei tarvinnu ruveta painimatsia itsensä kanssa ottamaan,se on ihan ehdottomasti sauna!Meillä saunotaan melkein joka päivä,se vaan on niin rentouttavaa ja sen jälkeen kun "mustuttelin" tuon meidän saunan niin siellä on kehon ja sielun lisäksi rentoutuneet silmätkin,siis jos ne pitäis auki mitä minä en kyllä lauteilla istuessani tee;)XXS.n kokoinen sauna mutta XXXXL.n kokoinen nautinto:D

Kissaa en voi millään jättää tästä myöskään pois,(tyttö suuttus ja itselleni jäis huono omatunto)Kukka nyt vaan luo sellasen tietyn kotoisan tunteen vaikkei Hänen Korkeudettarensa olis näkyvissäkään,tytön sanoin tiivistettynä,aina on joku kotona eikä koskaan ole yksinäistä,mä luulen että jokainen kissan "palvelija" tietää mistä puhun:D


Kissan ja saunan jälkeen joutuikin sitten pienen painin itsensä kanssa ottamaan siitä mitä kuvia laittaa,kolmanneksi valikoitui seuraava,ihan hyvin olis voinut olla moni muukin kuva...

Meillähän ei tytön huonetta lukuunottamatta ole sisustus mitään värien ilotulitusta mutta  koska en ainakaan tunnusta olevani mikään totinen torvensoittaja ja toisaalta taas tunnustan olevani hieman,tuota noin,miten sen nyt sanos,no jonkun sorttinen hömppähäärä kuitenkin niin mä tykkään että kotonakin on jotain sellaista "hyväntuulisen" näköistä ja mielestäni tuo alla oleva kuva on siitä oiva esimerkki,Minni ja taulu on just sellanen yhdistelmä mikä tuo hyvää mieltä kun niitä katselee...

Sitten seuraavaksi nojatuolin,jalkalampun ja kesken olevan käsityön yhdistelmä,tämäkin liittyy enemmän tunnelmaan kuin noihin esineisiin,ihana olotila kun istuskelee rauhassa mukavassa tuolissa ja vaikkapa "virkuttelee"(siis silloin jos ei tartte kirota ja purkaa,kirota ja purkaa,siitä on ihanat olotilat kaukana),erityisen paljon tunnelmaa kohottaa se ettei tuo olis ollu vuosi sitten mahdollista,silloin kun en osannut vielä virkata tai kutoa,kiroilla kylläkin...

Viimeiseksi valikoitui seuraava kuva ihan tuo varjon takia johon liittyy hieman outo juttu...Ostin tuo pitsipallovalaisimen jo aikaa sitten kirpparilta ja se päätyi kattoon olkkarin ruokapöydän päälle.Hieman siinä kyllä ihmettelin että onpas kumma juttu kun pitsikuvioista ei minkäänlaista varjoa synny,pelkkää "tasaista" valoa vain vaan minkäs tuolle mahtoi,no ei sitten minkään...Tässä pari viikkoa sitten valaisimesta paloi lamppu ja yhtään energiansäästölamppua jollainen tuossa oli aiemminkin ollut,ei kaapista löytynyt,tavallisia hehkulamppuja vain ja sellainenhan siihen sitten oli "väliaikaisesti" laitettava...Voi herttileijaa sentään minkä tunteen mä koin kun testasin toimiiko lamppu,tänä päivänäkään en oikein voi käsittää miksi hehkulamppu saa pitsikuvion näkymään ja energiansäästölamppu ei,johtuisko polttimon muodosta,tää ei tiedä eikä välitäkään,jatkossakin aion kyllä tässä hehkulamppuja käyttää,säästän sitä luontoa sitten muilla konsteilla...Testasin muuten tytön huoneen lampulla päteekö siihen sama juttu ja kyllä,hehkulamppu ja energiansäästölamppu sai aikaan erilaiset varjot,mä kun  kuulun siihen ihmisryhmään (kai meitä sen verran on että voi ryhmäksi kutsua,anyone?)jolle lampun luoma varjo on melkein yhtä tärkeä kuin valokin:D

Kiva oli haaste vaikka valinta olikin vaikeaa,nappaa mukaasi jos haluat:)

Sitten lopuksi vielä yksi tunnustus,sain Villa Päivärinteen Jonnalta tämän ihanan tunnustuksen,kiitos Jonna!Oli jännä tunne saada tunnustus blogista jonka olemassaolosta en tiennyt mitään,uteliaana tottakai lähdin kurkkimaan että kuka Jonna ja sieltähän löytyi mukava,ihan äskettäin aloittanut blogi,käykäähän tekin kurkkaamassa!


Loppuun vielä yks mun silmiin kiva juttu/tunnelma joka noista haastekuvista valikoitui pois,mä nimittäin tykkään ihan kauheasti tuon perhostapetin herkkyyden ja sängynpäädyn rouheuden yhdistelmästä,joku siinä vaan muhun vetoaa,nuo "vetoamisethan" tahtoo olla vähän semmosia henkimaailman hommia,asiassa jos toisessakin;)


Kivaa keskiviikkoa sulle


12 kommenttia:

  1. Oi miten kiva haaste! Ja miten kivat suosikit!!
    Itsekin aloin katsellaympärilleni "sillä silmällä"... :o)

    VastaaPoista
  2. Mäkin niin tykkään enemmän hehkulampuista, vaikka ei nyt ihan energiaa säästävinpiä.
    Ja taidan olla vähän sellainen sivusta seuraaja, tovi menee ennenkun uskallan juttusille. ;) mutta toivottavasti yllätin positiivisella tapaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jonna;Todellakin yllätit positiivisesti<3 Sivustaseuraaminen on ihan yhtä hyvä juttu kuin juttusile uskaltautuminen,minä olen kyllä iloinen että uskaltauduit kommenttia jättämään,löysinhän mä sitä kautta sun mukavaan blogiisi:)

      Poista
  3. Mihin helvataan mun viesti hävis????
    Kirjotin tooooooosi pitkän ripsun!

    No, uusiksi sen verran (ja lyhyesti!) että mä vannin edelleen hehkulamppujen nimeen, niitä on jemmassa vuosikausiksi, saavat ihan rauhassa kehitellä kunnollisen korvaajan -minen kelpuuta näitä nykyisiä rumia ja ruman valon antavia!
    Kukasta tulee AINA mieleen edesmennyt Santtutyttö -ei mikään huono asia, mutta aina tulee ikävä :)
    MUN kutimet voi huonosti, otin ja purin pois, minä oon ihan selvästi virkkaaja! Täytyy teettää villasukat edelleenkin! (jollaín ihanalla blogistilla ☺)

    Pitäisköhän mun kans ottaa vielä ne fiilistelykuvatkin ☺
    Kunhan saan tehtyä sen mitä olen tekemässä..... ☺

    VastaaPoista
  4. Ihania kuvia ja tunnelmia! Eipä moni insinööri uskoisi tuota hehkulamppu/energiansäästölamppu eroa.
    Mulle on aina ennen ollut ihan sama mitä siellä katossa roikkuu, kunhan näkee tehdä hommia ja fiilis on hyvä. Nyt olen yrittänyt vähän tsempata ;-D
    Makkarinne on tosi kiva! Tuleeko noista lavoista tikkuja päähän? (Kysyn tätä ihan tosissani.)

    VastaaPoista
  5. Kauniita tunnelmia ja tuo sängynpääty on niin huippu! Samaa mieltä olen, että valojen luomat varjot on tosi tärkeitä. Meillä vaan pitäis kaikki lamput laittaa uusiksi, en oikein tykkää mistään. Ja mies meni vielä ostamaan (ilman lupaa!!! ;) )yhden hirvityksen lisää. Inhoan kirkkaita valoja.

    VastaaPoista
  6. Kauniita kuvia olet valinnut....¨
    Nyt menet kauppaan ostamaan jemmaan noita tavallisia lamppuja, jotta saat noita kauniita pitsikuvioita seinällesi....:)

    VastaaPoista
  7. Kiva tuo sängynpääty.. eiköhän lie pahimmat tikut jo irronneet.. joku siitä kommentoi,,
    Sauna tietenkin ihana..minä vain harvakseltaan pääsen ..
    Olipas kiva kertomuskin kuvien lisäksi..

    VastaaPoista
  8. Voi mikä kodikkuus ja lämpö teiltä hohkaa ihan tänne asti ♥

    VastaaPoista
  9. Ihanaa tunnelmaa teillä <3 Onnea tunnustuksesta, olet sen ansainnut. ja on kiva saada vinkkejä uusista blogeista. Niin, ja tuo sängynpääty herkkään tapettiin yhdistettynä on superkiva!!!

    VastaaPoista
  10. Kauniita kuvia=)Ja ihanaa pitsiä sulla on virkkuutyössä ja kynttiläastiassakin.
    Sauna on mustakin kodin paras paikka=)

    VastaaPoista
  11. Ihan mielettömän makea sängynpääty! Mä kans siitä ovesta päätynä haaveilen, mutta tämä olis kyllä ihan tosi hyvä vaihtoehto tämäkin :)

    VastaaPoista