Vertailemattomuuden taito

Ihan hirmuisen mukava on ollut lukea kommenttejanne tuonne arvontapostaukseen,kyllä suomalainen nainen on kaunis,taitava ja ihana,siitä ei pääse yli eikä ympäri!! Jos et ole vielä itseäsi kehunut niin käyhän kehumassa,aikaa on sunnuntaihin asti...

 Kommentit (ja sormi hikisena &vapisten lähetä-kohtaa painaen matkaan laitetut työhakemussähköpostit) ovat saaneet minutkin pohtimaan omia osaamisiani ja osaamattomuuksiani,melkoisen rasittavaa puuhaa,varsinkin kun itselleen ei kannata valehdella,siitä jää samalla sekunnilla kiinni;)

ISO kehys on eilinen kirppislöytö...
Yhden (rehellisesti sanottuna hirveen monta mutten viitsi niiiiin pitkää listaa kirjoittaa) elämää kummasti helpottavan piirteen mä itsessäni tunnistin ja se on tuo otsikossakin mainittu vertailemattomuuden taito...Maailma on täynnä,tai no ainakin puolillaan  kauniita,nopeita,älykkäitä,hauskoja,aikaansaavia,sanavalmiita ja helkkarin monella tapaa lahjakkaita ihmisiä,heihin jos alat itseäsi jatkuvasti vertaamaan niin pississä olet:D Enkä nyt tarkoita sitä ettenkö useinkin ajattelisi että voi kun mä osaisin piirtää/valokuvata/kirjoittaa/kokata/kutoa tms. paremmin MUTTA mä en  ajattele olevani jotakuta muuta huonompi koska en osaa piirtää/valokuvata/kirjoittaa/kokata/kutoa tms. samalla tavalla kuin joku muu...Pyrin parempaan mutta osaan myös tyytyä tasooni,vois kai sanoa;)
No nyt kyllä  just tätä kirjoittaessani mä kyllä tajusin senkin missä mulla olis aika paljon parantamisen varaa...
Siinä että oppisin selittämään asiat niin että edes itse tajuan mitä tarkoitan,tääkin kuulostaa parin promillen kännissä kirjoitetulta=D No jos joku tän samoilla promilleilla lukee niin ehkä mun pointti aukeaa:)

...joka sai harmaan maalin yllensä...

Ei siitä sen enempää,loppuun yksi MUN mielestä hauska juttu,nähtäväksi aukeeko tämä kenellekään muulle..Olin tänään taas kerran  ammatinvalintapsykologin juttusilla kun hän yht'äkkiä sanoi että sä sopisit hyvin mielenterveyspuolelle,olin jo tokaisemassa että mitä *piip* sä tolla tarkoitat kun tajusin hänen tarkoittavan TÖIHIN ko.alalle,ainakin mä luulen hänen sitä tarkoittaneen...
...ja päätyi seinätarraa "kehystämään"...




Edit. Voi pyhä peruna mun kanssa,mä lupasin ne linkit ja unohdin,eli ne olis tässä;
Kukka ja mansetti täällä
Tabletti/katealusta täällä
Ja kauheesti kaikkea muutakin ihanaa tuolta löytyy!!
Verrattoman vertailematonta viikkoa sullekin♥

24 kommenttia:

  1. hei, sinä mielenterveyspuolelle sopiva ;)
    Toi on kuules oikeesti hieno taita, olla vertailematta itseään muihin. suorastaan kypsää, sanoisin.
    Ja hei, aivan mieletön kukkalamppu edellisessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taina;Nauratti oikeesti tuo mielenterveyspuolelle sopiva,siis nauratti sitten kun tajusin sen merkityksen:)Se on aikojen saatossa opittu taito tuo vertailemattomuus,on sen eteen saanut töitä tehdä:)Ja kantapään kautta,voisi jopa sanoa;)

      Poista
  2. Hyvinhän olet itseäsi osannut arvioida, tekisi hyvää välillä itsellekin pysähtyä pohtimaan kuka on ja mikä kiinnostaa.
    Toi mielenterveys-juttu oli hyvä, onneksi et ääneen ehtinyt ruveta meuhkaamaan.
    Kyllä se siitä, jostain pulpahtaa juuri sinulle sopiva duuni ja sitten jälkikäteen mietit, että miksikäs sitä ylipäätään oikein stressasi....Peukkuja täällä pidän sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rova Kivitikka;Kiitos kaunis♥ Tässä kotona olossa on se hyvä JA huono puoli että kerkee välillä vähän liikaakin pohdiskelemaan,on se kumma juttu että omista ajatuksistaan on niin helkkarin vaikeeta ottaa selkoa:)
      Kiva kun pidät peukkuja♥

      Poista
  3. Heh!Mäkin oisin voinut tokaista, että mitä hemmettiä! Mutta sanoppa sä viisaampana, että olikohan tarkoitettu kohteliaisuudeksi kun mulle eräs "HikininenÄllöttäväKaljuVanha" mies tokaisi työpaikkaruokalassa, että sä näytät kyllä aivan YH-äidiltä! En muuten ollut äiti vielä silloin. Ei tainnu olla kohteliaisuus ei ;) Naurettiin työkaverien kanssa, että mä oisin varmaan ansainnut hiukka paljon rahaa jos oisin julkaissut kirjana sen miehen isku/jutteluyritykset, oli ne sen verran hirveitä, että välillä veti hiljaiseksi minutkin, joka tuollaisissa tilanteissa saa yleensä suunsa auki ;)

    Kehys näyttää hienolta! Harvemmin tulee bongailtua noin pitkiä kehyksiä kirpparilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;YH-äidiltä? Kiva olis tosiaan tietää miltä YH-äiti kyseisen "adoniksen" mielestä näyttää,melko karsealta ja yleistävältä kuulostaa,itse en ole tähän ikään mennessä mitään yhdistävää tekijää sen paremmin YH-äitien kuin muidenkaan äitien ulkonäössä huomannut,ehkä mä kuljen sitten laput silmillä:)Sanattomaksi olisin minäkin saattanut jäädä vaikka valitettavankin hyvin tuo turpavärkki yleensä aukeaa;)

      Poista
  4. Enpäs tiennytkään olevani parissa promillessa, mutta niin kai sitten, kun vallan hyvin sinua ymmärrän - ihana ihminen :)

    Makeet kehykset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiina;Kiitos ja kiva kun oli promillet kohdillaan sulla,ihana ihminen♥ Se on kumma juttu oikeesti miten päässään tietää tasan tarkasti miten ajattelee mutta sitten kun se pitäis saada suusta tai tässä tapauksessa sormistaan ulos niin aina ei itsekään tajua mitä tuli sanottua:D

      Poista
  5. Joo,ei kannata vertailla.Siitä tulee pian paha mieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaana Kristiina;Just tota mä tarkotin,miks pahottaa mielensä siks ettei omaa välttämättä samoja taitoja kuin joku muu,mielummin sujuvasti ihailee niitä muiden taitoja,se kun ei ole itseltään pois:)Tähänkin postaukseen kommenttia jättäneistä on JOKAISELLA taitoja joita mulla ei ole ja joita ihailen joten hulluksihan mä tulisin jos alkaisin vertailemaan:)

      Poista
  6. Syntymähumalassa hyvin ymmärretty :D
    -samassa tilassa vissiin joku tuolla yläpuolellakin....
    Tässä puolimielisten maailmassa kuule nekin joihin et itseäsi vertaa vertailee itseään muihin -ja jollei niin tapahtuis, me kaiketi vieläkin louhittais kiviä luukirveillä : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi;Syntymähumalaiset sisarukset:D Just tuo sama asia kävi mielessä kun tota postausta kirjoitin,jos kaikki olis samanlaisia kuin mä me oikeesti elettäs niissä kiviluolissa vielä:D Mä vaan pidän "vääränlaista" kadehtimista niin turhanpäiväisenä puuhana kuin vaan olla ja voi,tarkotan sitä mitä sanotaan suomalaisen ja amerikkalaisen kateuden eroks(en mä tiedä onks se oikesti näin)että amerikkalainen tekee työtä lujemmin kadehtiessaan jotta saisi saman kuin kateutensa kohde,suomalainen taas yrittää saada kadehdittavansa samalle tasolle itsensä kanssa,ei itseään samalle tasolle kateutensa kohteen kanssa...Kauheen monimutkainen selitys mutta uskon että You got the point vai miten se meni:)

      Poista
  7. Jep, samoissa promilleissa mennään, ellei vähän isommissakin ;DD (Lasi viiniä nimittäin tuossa vieressä kököttää..)
    Ja tiiätkö, mikä muu juttu mulle tuossa lukiessani aukes!? Se, että sä vähän niin kuin kehasit itseäs ihan huomaamatta ja sitten senkin vielä, että ainakin sä osaat kirjoittaa/ pitää ihan sairaan hyvin blogia!
    Kehykset ihan huippulöytö ja liostava keksintö laittaa ne kehystämään seinätarraa!
    äääh....mä oon taas unohtanut osallistua arvontaan..nyt teen sen ennen ko unohdan taas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liisa;Hyvä että oli promillet kohdillaan;)Niinkuin sanoin siellä sun puolellas,sulla on kauniisti sanomisen taito ja se on hieno lahja,monesti olet minunkin mieleni hyvittänyt ja hymn saanut huulille♥

      Poista
  8. Ihan helppoa oli ymmärtää, ilman promilleja, mutta mä olenkin ihan oikeesti mielentervespuolella...siis töissä. Joskus on tapana sanoa, että me ollaan vähän erilaisia immeisiä, hyvin ainakin kolleegansa tunnistaa. Ja mun mielestä tää tietty on pelkkää positiivista:) Haha, pääsinpäs myös kehumaan.
    Kehykset on makeet, tekstin kanssa hiano yhdistelmä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pirkko;Mä olen aikoinani tehnyt sairaala-apulaisen hommia avopsykiatrisella osastolla ja pakko on sanoa että siellä oli hyvin persoonallista ja hyvin mukavaa porukkaa töissä,niin rankalta työltä näytti että hattua nostan sulle ja muille jotka sitä tekevät,ei vaikuttanut ollenkaan työtä sieltä hepposimmasta päästä:)

      Poista
  9. Se on taito, että ymmärtää, että jonkun toisen taito ei ole itseltä pois. :)
    Kehys on hieno löytö ja hieno tuunaus. Tykkään noista sinisistä tytöistäkin paljon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minna;Kiitos♥ Ei olekaan itseltä pois,mä osaan ihan vilpittömästi ihailla toisten taitoja ilman kateutta, mikä ei tietenkään tarkoita sitä ettenkö mielelläni itsekin niitä taitoja haluaisi,osan voi opetella jos haluaa,osaa,vaikkapa jotain luonteenpiirteitä ei saa vaikka miten haluaisi joten miksi kadehtia...Ainakaan semmosella pahansuovalla tavalla,se on ihan peestä:)
      Nuo siniset tytöt on muuten maatuskan muotosia vodkapulloja,kirppislöytöjä yllättäen:)

      Poista
  10. Ihan hyvin minäkin ymmärsin....:)
    Aivan ihana löytö tuo kehys ja harmaana.

    VastaaPoista
  11. Kumpa oppisikin olemaan vertailematta itseään toisiin, ja oppisi olemaan tyytyväinen siihen mitä on saanut :) Kehys näyttää harmaana tosi tyylikkäältä. Hyvin keksitty!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rentukka;Kiitos:)Niinkuin tossa Pepille jo kommentoinkin,hyvä vaan ettei kaikki ole tyytyväisiä,muuten oltas sillä luolissa edelleen mutta jonkunlaisen perustyytyväisyyden itseensä mielelläni kaikille soisin:)

      Poista
  12. Kirsi, sulla on sana hallussa aina! Viis promilleista, minä ainakin ymmärrän. Joo tuo vertailuasia on totta. Itse välillä tulee tunne että haluan vajota maan alle tuollaisten supernaisten rinnalla, jotka osaa kaiken... ;)
    Tuotakaan en koskaan ole tajunnut, kehykset ja maalia päälle... Emmä tyhymä ole :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna;Kiitos ♥ kauniista kommentista mutta mä en ainakaan ole supernainen,kaukana siitä:)Ei mee kuule lähimainkaan aina niinku Strömsössä,sitä vaan kummasti mieluummin esittelee onnistuneita kuin epäonnistuneita juttuja;)

      Poista