Suodatinpussit meets hulahulavanne

Siitä asti kun näin Minnalla hurmaavan "suodatinpussilampun" mulla on pyörinyt mielessä (joo ei siis kokoajan eikä myöskään yötäpäivää) että jotain kivaa pitäis itsekin suodatinpusseista keksiä...No en keksiny itsekin,ihan perinteisin menetelmin käytin muiden ideoita;)
Linkkiä ohjeeseen en enää valitettavasti löytänyt mutta ohje kuuluu yksinkertaisuudessaan näin:

Liimaa "suurtalous"suodatinpusseja hulavanteen päälle spiraalin muotoon,ei kauheen vaikeeta eihän=D Alkuperäisohjeessa oli liimaamiseen käytetty jotain low temperature gluejutskaa mutta koska mun kuumaliimajutska on veryveryhotjutskaa niin liimasin vain uloimman kerroksen,siis sen joka tulee kiinni hulavanteen renkaaseen,kuumaliimalla ja muuten käytin ihan paperiliimaa,tosin sen kuivumisen katseluhan on ihan yhtä tylsää puuhaa kuin maalin kuivumisen katselu  mutta valmista tuli kuitenkin...

Alkuperäisohjeessa tuohon keskustaan oli liimattu rullattua pitsiä mutta koska mulla ei semmosta ollut ja ostamaan en malttanut lähteä niin kiinnitin keskustaan ITSE virkkaamani kukkasen,se oli kuitenkin sen verran painava että jouduin sen ompelemaan kiinni,ei ole ennen tullut suodatinpussia ommeltuakaan mutta kerta se on ensimmäinenkin...Ja tässä tapauksessa todennäköisesti myös viimeinen:)

Tykkään tuosta kovasti enkä vähiten siksi että keksin IHAN ITSE,ilman minkäänlaisia kuukkelointeja liittää tuonne alle valot,siis ihan itse!!No myönnettäköön että Honkasalon Mallan ja Pikkuketun puuhamaan Pepin valot pyörivät mulla mielessä mutta koska ne on ihan erilaiset niin sitä ei oikeestaan voi laskea,eihän:)


Kukka on  iso,halkaisijaa en mitannut mutta allaolevasta kuvasta varmaan aika hyvän käsityksen tuon koosta saa...Intopinkeenä kun temmelsin niiden valojen kanssa niin muutama suodatinpussi irtosi,pienet korjaukset vielä ja se on sitten siinä...
Aika kiva mielestäni vaikkei taaskaan itsekeksitty,aiemminkin olen maininnut että parhaat ideat on muiden ideoita ja en lähde sitä mielipidettäni vieläkään muuttamaan:)

Kukkasia pääsi sohvallekin kun perusharmaisiin tyynyihin virkkasin jämälangoista pienet kerrotut kukat,ilahduttavat mieltä olemassaolollaan ihan siksi ettei vuosi sitten vielä ollut minkäänlaista tietoa minkäänlaisista virkkuutaidoista,hitaasti mutta varmasti näyttäisi taidot karttuvan:)

Löysinhan mä sen linkin,se löytyy täältä ,niinkuin paljon kaikkea muutakin kivaa!!

Kivaa alkavaa viikkoa sinulle

52 kommenttia:

  1. WAU! Tollasta en ole ennemmin nähnytkään. Mä kun luulin, että ne eiliset kuvat oli jostain ruusun terälehdistä muovisista sellaisista :) Meni aika pahasti metsään...

    VastaaPoista
  2. Vau! Onhan sitten pykälää näyttävämpi seinävalaisin! :) Ei ihan mikä tahansa pikku lamppunen. Hieno idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purlina;Kiitos,joo kokoa tuossa ainakin piisaa:)

      Poista
  3. Hienon valaisin, kiva pehmeännäköinen valo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pirkko;Kiitos,just semmonen sopiva tnnelmavalo tuosta tulee,lukuhummat ei tuon avulla onnistu:)

      Poista
  4. Hauska idea :) ja valot kruunaa sen.
    Muutenkin mukavia kukkasia.....mutta toi alin Kukka on kyllä eniten mun mieleen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi;Tänks,aika kiva tosta tuli mutta kyllä tän meidän "huushollin" ehdoton kukkasuosikki on tosiaan tuo kisuli:)Mä luulen että se itsekin tietää sen:)

      Poista
  5. Ootko ajattellut ruveta lamppusuunnittelijaksi? Vau!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maanvaiva;No just tuo homma ei ole käynyt mielessä mutta kiitos kaunis kuitenkin:)

      Poista
  6. Mä joulun alla blogias seurasin salaa ku en voinu lukijaksi liittyä ja sitte oon koko blogin unohtanu O.o Ihanaa kun jätit kommenttia ni löysin tänne takas ja nyt ehdottomasti mukana!!!

    Lamppu on U-P-E-A!! Ota vaan kaikki kunnia ittelles!!! ;) Tosi mahtavan näköinen ..ois ihana vaikka joksikin hääkoristeeksi, harmi että omat häät on jo pidetty :D
    Oisko sulla ohjetta tuohon virkattuun kukkaan? Yritin ettiä mutta tuli vaan puutarhavinkkejä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aNNa;Kiitos kaunis,itseasiassa tuo olikin joku polttarikoriste tai sentyyppinen,aika hyvin olit jäljillä:)Kukan ohjeen lisäsin tuonne uudemman postauksen loppuun,käy kurkkaamassa:)

      Poista
  7. Kiitos kommentistasi blogissani ♥ Alko kyllä kiinnostaa tuo valaisimen teko ! Tosi upee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riitta;Kiitos itsellesi♥ Tuo valaisin on kyllä niin helppo ja nopea tehdä (no joutu sitä liiman kuivumista odottelemaan;))ettei helpompi vois enää ollakaan:)

      Poista
  8. Voi hyvän tähden, että on hieno! Enpä olisi aamulla herätessä uskonut, että tänään saataan pätyä askartelemaan suodatinpussijuttuja.... toisten ideat on niitä parhaita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiu;Kiitos,tuossa sai kyllä vähällä vaivalla kivannäköisen tunnelmavalon aikaiseksi:)Ja mä olen samaa mieltä siitä että TOISTEN ideat on niitä parhaita!

      Poista
  9. VAU ja VAU! Ihan törkeen hieno!!!
    Me like, tykkään, apua. On ehkä ihan melkein pakko apinoida idea. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minna Vau vaan ittelles,ikipäivänä en varmasti olis noita ohjeita osannu googletella ilman sitä sun mieleen pyörimään jänyttä lamppuas,joten tänk JUU vaan veri meni<3

      Poista
  10. siis wautsi miten hieno!!!aivan ihana..tarttee varmaan itsekkin väsäillä tollanen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mehtäemäntä;Kiitos,ei muuta kuin hulavannetta päällystämään,pienellä vaivalla saa mukavannäköistä jälkeä aikaiseksi:)

      Poista
  11. Voi, että on hieno...tykkään kovasti!!

    VastaaPoista
  12. Niin hienoooooooo!!!!!!! Samoin virkkaukset;)

    Mun blogissa on SYSTERp arvonta meneillään, kaikki tervetuloa osallistumaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kati;Tänk juu:)Joo mä kävinkin jo arvontaan osallistumassa!

      Poista
  13. Älyttömän kaunis valaisin, kuin koru!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anne-Mari;Kiitos ja virtuaalinen niiauksen niksautus:)

      Poista
  14. Aivan mielettömän upea valasin! Ja nuo virkatut kukakki <3 Paitti paras nyt on tietekki tuo alimman kuvan pikkusöpöläinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meän Satu;Kiitos kaunis,aika kukkateemalla oli tämä postaus mutta ihan EHDOTTOMASTI paras ja kaunein noista kukista on just tuo alin:)

      Poista
  15. Voi kun tuli upea suodatinpussivalosta ja noi sun virkkaamat kukkaset on ihan superhienoja!!! Kateellisena täällä taas....huokailee hän.
    Ja kiva, kun klikkasit itses heti mun uuteen blogiin lukijaksi...voipi nimittäin ollakin, että Vaniljainen siirtyy jossain vaiheessa takavasempaan ja jatkankin kaksikielisenä sitä uutta...Mutta aika näyttää ;)
    Ihanaista uutta viikkoa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liisa;Kiitos,mä tykkään kanssa noista kukista enkä ollenkaan vähiten siksi että vuosi sitten ttuo olis ollu mulle tekemätön paikka:)SE(kin) ilo blogien lukemisesta on mulle on tullut halu kokeilla sellasia käsitöitä joita en koskaan uskonut oppivani tekemään,kyllä se vaan vanhakin koira oppii uusia temppuja;)Aikamoinen kansanvaellus käynnissä sinne sun uuteen blogiisi mitä en muuten ihmettele pätkääkään:D

      Poista
  16. Oijee että on hieno! Noi valot on ihan täydelliset.

    VastaaPoista
  17. Ihana! Tosi kaunis valo tulee tuosta! Ja hei, tässä on monta juttua joita mä ihailen. Ensinnäkin se, että joku on oikeasti koskaan keksinyt tällaisen idean. Mä en keksis koskaan. Ja toiseksi, että osaa tehdä kaikkea tällaista, eli sä! Wau! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOnna;Kiitos kauniista kommentista:)Mä ihmettelen lähes päivittäin mitä kaikkea ihmiset keksii,siis tarkoitan just noita käsinvärkättyjä juttuja,itse olen sujuva kopioimaan mutta että keksisin jonkun tollasen idiksen,mission impossible:D Sitä yrittää välillä uskotella itselleen että kaikki on jo keksitty mutta järkevimpinä päivinä tajuu ettei se niin ole:)

      Poista
  18. Siis WoW!Upea katseenvangitsija!Tosi tosi hieno!!
    Muiden ideoiden kopsaaminen on täysin sallittua.Minä en vois tehä yhtään mitään,jos se kiellettyä olis.. :)
    Kylläpä ovatkin kauniita nuo virkkaamasi kukkaset!Olisko niihin mahdollista saada ohjetta?Tai vaikka linkkiä?Kiitos <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;Kiitos♥ Pakko on munkin kopsailla,muuten sais pyöritellä peukaloitaan:D Linkinhän sä jo saitkin,mukavia olivat kukat tehdä ja mikä tärkeintä mun tasolle,helppoja:)

      Poista
  19. Aivan järjettömän ihana!! Tuollaisen valossa on syysiltoina mahtava fiilistellä... Nyt tuli heti pakottava tarve lähteä lamppuostoksille (kun enhän mä nyt tietenkään tuollaista osais tehdä :D).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moon Mamma;Kiitos kauniista kommentista:)Mä olen AIVAN VARMA että tuollaisen väkertäminen sulta sujuisi,liimata osaa kaikki,eiks osaakin:)

      Poista
  20. Tämä on ihana tuunaus<3 mä vaan veikkaan että mulla ei näperryshermo riittäisi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jasmiina;Kiitos ihana♥ Mä taas veikkaan että sun näperryshermo riittää mihin vaan,oot sä semmonen pro noissa jutuissa:)

      Poista
  21. Voi apua mitä ihanuuksia olet taas mennyt tekemään! Tuo suodatinpussivalaisin on hyvinkin varastettava idea ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pampuliina;Kiitos♥ Kyllä kannatti varastaa tuo idea,tykkään kovasti:)

      Poista
  22. Hieno! Komeita ovat molemmat Kukat (siis toisella tarkoitan alakuvan Kukkaa joka on myös mun lempikukkani!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mustakissa;Kiitos♥ Mitenköhän mä en yhtään yllättynyt tuohon oikeaan Kukkaan liittyvästä tykkäämisestä:)

      Poista