OoHoo

Selailin joku aika sitten vanhoja postauksia ja niissä pisti silmään semmonen juttu että en ole laittanut olkkarista juurikaan kuvia,siis semmosia missä näkyy koko huone,yksityiskohtia kyllä olen kuvaillut...
Syy moiseen on  se etten tykkää sohvan kankaasta (vaikka sen ihan itse olen joitakin vuosia sitten valinnut ja sohvan päällystänyt),se on sen verran tumma ja kirjava että en ole saanut siitä mielestäni "blogikelpoisia" kuvia otettua...Tänään mulla pätkähti päähän että kuvittelenko mä olevinani niinkin suuri stara että suuremmassa mittakaavassa olis jotain merkitystä sillä millanen sohva mulla on ja ei sitä tarttenu päätään tuolla kysymyksellä montaa sekuntia vaivata kun tajusin että ei, en mä ole:D


Eteisestä päin kuvattuna...

Just männä viikolla paapatin täällä miten osaan olla itseäni muihin vertailematta mutta se vertailemattomuuden taito ei taida koskea niitä vaaleita sohvia;) Tummalla sohvalla mennään toistaiseksi ja sillä hyvä,joten tässä kuvia meidän olkkarista mitään salaamatta ja mitään pois jättämättä,ihan joka nurkan kuvasin;)




Partsin ovelta kuvattuna...



Sohvan nurkasta kuvattuna...

Jossain blogissa näin säkkiin laitetun viherkasvin,oisko ollu Willa Oliviassa,ja se näytti tosi kivalta joten idean nappasin mutta kun  ei säkkiä sattunut just siihen hätään olemaan niin kukka päätyi käyttämättä jääneeseen kesäkassiin...

Sohvalta partsin ovelle päin...
Telkkarin päälle on edelleen sopivan pituinen hylly etsinnässä (eli mä en ole muistanut koko asiaa ennen kuin kuvaa katsoessani),näyttää vähän höperöltä kun hylly on lyhyempi kuin senkki mutta kaikki aikanaan:)

Ruokapöytäkulmasta kuvattuna...

Ihan itse nikkaroidut tikkaat pääsi partsilta sisätiloihin,osan parvekekukista nakkasin jo pois kun olivat ihan raaskuja,syksyksi ja talveksi ei varmasti niin paljon tule partsia somistettua että tikkaille olis siellä tarvetta...Pöydän päällä oleva asentonukke(niinkuin tyttö sanoo) on eilinen kirppislöytö,hyvät naurut saatiin kun tyttö esitti sillä nyt tää olis iloinen-surullinen-innoissaan-jne.leikkiä,melkosen hyvin osaa eleitä tulkita,ne nimittäin näytti just siltä miltä kuuluikin:)


Kuten kuvasta näkyy metallivuokavarjostin on taakse jäänyttä elämää,uusi on tosin tekeillä toiseen kehikkoon,kiitos hyvistä ideoista toteutuksen suhteen:) Nyt tosta pitäis tulla lankaköynnösvarjostin,epäilen kyllä kasvin hengissäpysymiskykyä mun hellässä huomassa MUTTA jos se tuohon kasvaa niin varmasti aika kivan näköinen...Siis mullanvaihdon(jota tuskin tulee just ton hengissäsäilymisongelman takia) hankaluuttahan en suostu tässä vaiheessa miettimään,varmaan kuitenkin manailuja aiheuttava homma luulen mä...




Taulun alla on meidän uusi Kukkakori,pistin koppaan huopia niinkuin nyt syksyllä on tapana tehdä,ei ole kovin vaikea arvata ottiko kissa sen uudeksi sängykseen:) Taulusta roikkuva ripustin on tytön taideteos,kävivät keväällä Aiviassa luokan kanssa ja olivat siellä  tuollaiset taiteilleet...






Nyt mä siirrän ajatukset oohoosta virkkaamiseen,eilen ostin sitä ihan hirmuisen,hirmuisen ohutta virkkauslankaa,tarkoitus on kokeilla reunapitsin virkkuuta,paino sanalla kokeilla,ihan hirmuisen,hirmuisen vaikealta homma vaikuttaa,on se onni ettei nykyään enää tartte tehdä kapioita vai mitä kopioita onkaan,pikkusen olis heikkoo tässä huushollissa niiden naimakauppojen kanssa;)
Edellisen postauksen pöytä on muuten maalattu ja sehän aiheutti ihan hirveän huonekalujen siirtelyn täällä kuten arvata saattaa,vaikuttais siltä että päätyy yöpöydäksi...Siitä lisää ensi kerralla...

Just relax♥

28 kommenttia:

  1. Kivalta näyttää teidän olohuoneessa:) Ihan syyttä olet sitä piilotellut!:) Minunkin akilleen kantapää on tuo tummanharmaa sohva, jonka tilalle haaveilen kovasti vaaleaa sohvaa. Mutta realistisena en taida sellaista ainakaan lähimpään...ööö...kymmeneen vuoteen hankkia;)
    Oikein ihanaa viikon jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heidi;Kiitos<3 Mä verhoilin tuon sohvan vanhaan kotiin jossa oli valkoiset seinät,näytti oikein kivalta sitä vasten mutta kun tänne halusin ihan välttämättä pellavanvärisen tapetin ja arvaa vaan tuliko silloin mieleen että kangas näyttää paljon tunkkaisemmalta sitä kuin valkoista vasten:)Sinänsähän tuon päällystäminen uusiks ei ole ongelma,mähän olen verhoilija koulutukseltani mutta (ja tosi ISO MUTTA onkin)sekä tyttö että mies vastustavat vaaleaa sohvaa ja mä yritän toimia demokraattisesti vaikka tässä tapauksessa olisin mieluummin diktaattori:D

      Poista
  2. Eihän sohva ole olleenkaan paha...se on kumma, kun itse saa jotakin päähänssä, niin sielä on ja pysyy...:)
    Meillä harmaa sohva ja kanssa itse valittu, mutta en tykkää siitä enää ollenkaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina;Kiitos,niin se vaan menee,pitkän aikaa saattaa olla tyyttyväinen kangasvalintaansa ja yhtenä päivänä se vaan alkaa kuitenkin tökkiä:)No,naisella on oikeus ja oikeestaan velvollisuuskin muuttaa välillä mieltään,tylsäksihän tämä muuten kävisi;)

      Poista
  3. Kotoisaa! Eiks ihmismieli olekin ihmeellinen. Oma koti on jokaiselle se oma paras paikka ja omannäköinen kaikkine sisustuksineen. Kivoja yksityikohtia teilläkin paljon! Itse jätän kuvaamatta keskeneräisyyksiä, joita meillä riittää:) ...taloremppaakin tehty kuin iisakin kirkkoa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taikku;Naulan kantaan (taas) sanottu,minusta just tuo tekee blogien lukemisesta mielenkiintoista,en mä ainakaan viitsis montaa blogia edes lukea jos kaikkien jutut ja kodit olis samanlaisia,musta on ihana katsella erilaisia ja hyvinkin paljon omasta mausta poikkeavia koteja,jokaikisessä on oma viehätyksensä eikä se tod. tarkoita sitä että haluis itselleen samanlaisen:)Taitaa tuo kodinlaitto olla sellasta puuhaa että aina on keskeneräistä teki niin tai näin,aina sitä jotain on puljattava;)

      Poista
  4. Sohva sopii teiän oohoohon just hyvin. Seinällä olevassa kukkataulussa ja sohvassa on paljon samaa. Tukevat hyvin toisiaan. =)

    Kivat portaat oot väsänny ja "kissalle tehty" peti on aikas kivan näköinen myös. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kipa;Kiitos:)Tuo meidän kisuli,ja aika varmasti monen muunkin,testaa aina kaikki kotiin ilmestyneet "uutuudet" missä vaan makuuasentoon pääsee,pahvilaatikoista alkaen:D Itseasiassa ne pahvilaatikot taitaa olla melkein parhaita makuupaikkoja...

      Poista
  5. Voih! Mä niin tykkään teidän kotoisasta kodista, tuolla viihtyisi hirmu hyvin <3 ja niin ihanan siistiäkin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sari;Kiitos kauniista kommentista:)Miten muuten satuinkin ottamaan kuvat just perusteellisen siivouksen jälkeen,kumma juttu;)

      Poista
  6. Voi sulla on niin hauska kirjoitustapa että näistä postauksista tuloo pelkästään hyvälle mielelle ja pienimuotoisia pyrskähdyksiäkin saattaa esiintyä :D
    Olkkari näyttää just hyvältä enkä mä ainakaan keksi sohvastakaan mitään moitittavaa ;) Ihana kis <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aNNa;Tänk juu,hauska kirjoitustapa sulla on mun mielstä itselläsikin:)OoHoo on mun mielestä muuten ihan OoKoo mutta tuo kangas tökkii nyt pahemman kerran;)

      Poista
  7. Mä sain inspiraation noista tikkaista. Täytyy värvätä joku rakentamaan mulle vastaavat.
    Nyt olis niin monta projekti-ideaa päässä, saas nähdä tuleeko mistään valmista.
    Aloittaa vois kirppistaulusta, josta haluan ruskeat paspikset pois ja ehkä kehyksille vois näyttää maalisutia. Henkarista pakko kommentoida, että mulla on muutama itse väännelty pikkuhenkari, eka syntyi, kun kaveri oli käyttäny lahjanaruna jotain jämäkkää punaista materiaalia (jotain johtoa?) ja mä mietin, että mitä tästä vois tehdä.

    Kiitos innostamisesta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Adalmiina;Kiva jos innostuit:)Kaiken maailman idiksiä pyörii päässä mullakin,So many ideas,so little time,vai miten se menikään:)Ei vaan,kyllä mulla aikaa on,toimeen tarttuminen vaan joskus niin helkkarin vaikeaa,sitten kun pääsee alkuun niin intopinkeenä puuhastelee,tosin on mulla niitä ikuisuusprojektejakin jotka tuskin valmistuu koskaan...
      Kävin tänään sun piiiitkän postauksen lukemassa,yritin kommentoida mutta erroria heitti,teen huomenna uuden yrityksen!

      Poista
  8. no teillä on kyllä niiiiiin nättiä! ja monia ihania tuunailuita ja ideoita näkyi!
    mutta onko teillä aina noin siistiä...? että saa noin monesta kulmasta ihania blogi-kelpoisia kuvia vaatisi meillä hyvän tovin siivoamista! :D
    ja sohva on nätti, valkonen sohva onkin ihan pyllystä. varsinkin, kun meillä joku vauhtimaakari on käynyt varmaan paljaine pyllyineen vetään siihen vauhtiviivat.. epäilen tuota pienintä. tai sit se on vaan suklaata. toivon niin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taina;Kiitos ihana<3 Voin vakuuttaa ettei TODELLAKAAN ole aina näin siistiä,melkomoisen perusteellisesti vain siivosin tänään:D Meillähän on se,kröhöm melkoisen ikävä tilanne että mä sotken meillä eniten,tyttö pitää huoneensa ilman jurputusta itse siistinä mutta annas olla kun mä aloitan minkä vaan homman,vaikka leipomisen niin kohta on kuin pommi olis räjähtänyt:)Kirsipommi on meillä aika usein kuultu sana;)Onneks mä kyllä tykkään siivotakin,pakkohan se on kun on sottapytty...Voi mitkä naurut mä sain tolle vauhtiviivoille sohvassa,suklaata se varmaan on:D

      Poista
    2. sen on pakko olla suklaata.... :P
      Kirsipommi, reps!
      mukavaa viikonloppua!

      Poista
  9. Teillä on kaunista! Sohvakin sopii mielestäni hyvin kokonaisuuteen, ei hyppää mitenkään kuvasta silmille. Toki ymmärrän vaalean sohvan kaipuusi. Meillä oli aikoinaan tumman sähkönsininen sohvakalusto mutta JES! päästiin siitä eroon ja ostettiin tuo ihanainen valkoinen nahkasohva :)

    Joitain kuvia olet kyllä olohuoneesta julkaissut, tuskin mä teidän olohuonetta osasin päässäni kuvitella, koska tuon kaltaisen mä muistin sen olevankin :) Tuo hyllykkö senkin päällä on upea, juuri niin sinun "perhoshimoosi" sopiva, vaikka korentoja taitavat ollakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;Kiitos,ihan oikein muistit,samantyyppisiä kuvia oli kerran aiemminkin,jo silloin muistaakseni valittelin tuota sohvan väriä:)Valkoinen nahkasohva kuulostaa todellakin ihanaiselta,tosin meillä tuo kissa teroitaa kynsiään myös sohvan taustakankaaseen (aika ovela kissa muuten,siis pelkkän taustaan:))joten haaveissa vain on mulla sellainen,Seelia ei taida teroitella,ei ainakaan yletä kovin korkealle:)Mä tykkään ihan kamalasti noista hyllynkannakkeista,just perhoshimon takia ne hankin vaikka korentoja tosiaan oikeasti ovatkin:)

      Poista
  10. Ihanan iso ja valoisa olkkari ja kokonaisuus kaikkine yksityiskohtineen on hyvä, ei tarvitse sitä miettiä!
    Mun mielestä tuo teidän sohva on IHANA, sanot itse mitä vaan ;-D kauniit värit ja riittävän iso!!
    Ja tuo sinun kukka-valaisin on mun suosikki. Meillä ei taida olla enää noin isoa seinää vapaana, mihin sen olisi voinut tehdä, muuten olisin jo matkinut....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rouva Kivitikka;Kiitos ihanainen<3 Sohva on kyllä muuten vallan mainio vekotin,siis tuota väriä lukuunottamatta, just kun se on niin iso,meidän kolmihenkinen perheemme mahtuu vallan hyvin siinä yhtäaikaa löhöilemaan,ei tee edes tiukkaa:)Kukkavalaisimesta olen tekemässä pienempää versiota,laitan kuvia kun on valmis,tiedä vaikka innostuisit miniversion tekemään;)

      Poista
  11. Kiva päästä kurkistamaan teidän olkkariin. Paljon kivoja yksityiskohtia ja kukkaruukku kassissa on hauska idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rentukka;Kiitos,kiva kun kävit "vierailulla":)Pari vuotta kerkes tuo kassi kaapissa maata käyttämättömänä,viimein pääsi esille:)

      Poista
  12. tuo lamppu..siis tuo suodatinpaperi hässäkkä. voi kun se on NIIN ihana. minä vaan kun en näiltä leveysasteilta löydä mistään moisia suodatin pusseja ja tukkukortin haltiaakaan ei lähipiiristä löydy :( itken varmaan verta kohta jos ei niitä mistään ala löytymään :D mutta ompahan tullut lähikaupungin kaupat paljon tutummaksi siitä suodatinpussi osaston kohdalta :DD

    VastaaPoista
  13. No nyt kun joskus tule käymään niin vois Sullekin sanoa että ihan kun mä oisin ollut täällä joskus (blogi-syndrooma).
    Koska ennen mulla ei ollut mitään selkeä mielikuvaa :)

    VastaaPoista
  14. Kaunista ja sohvahan on hieno! Mä myös niin ihailen tuota sun suodatinpereista tehtyä lamppua, se on vaan niin iiihana :) Kivaa tulevaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
  15. Sä et kyllä tiedä tummista sohvista mitään :D
    Itsellä on tumman viininpunaiset ja yritän niitä just ajatuksen voimalla vaalentaa. Eikä toi kapeempi hylly ole mikään virhe, miksei noin muka vois olla,hyvältä kun näyttää.
    Mä oon kans etsinyt noita isoja suodatinpusseja valkoisena, mutta olen löytänyt vain ruskeana. Mistähän noita sais, vai pitäiskö tilata ulkomailta asti...

    http://tiaravinossa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  16. kaunista, aivan ihana tuo ruusuke seinällä!

    VastaaPoista