Valmis keskeneräinen

Ikä on tuonut mukanaan sen verran järkeä kokemusta että uskallan väittää jokaista asiat kerralla loppuun asti hoitavaa kohti olevan yhden joka ei sitten niin kiirettä pidäkään,saattaapa tämä jälkimmäinen jopa unohtaa koko asian keskeneräisyyden...

Tänään mun piti  ihan miettiä että kumpaan ryhmään  kuulun...
Me ollaan muutettu tähän kotiin pääsiäisenä vuonna 2010 isohkon remontin jälkeen,remontissa mun hommana oli tapetointi,luulen että monet jotka on tapetoineet tietää miten rentouttavaa puuhaa se on,varsinkin kuviokohdistettavien tapettien seinälle laitto käy ihan hermolomasta...
Mun hermoloma oli ihan liian lyhyt koska tänä aamuna,noin 800 päivän asumisen jälkeen, meidän vessassa näytti  tältä,nurkasta puuttui pala tapettia,mitäs se haittaa että se pala oli siivouskomeron hyllyllä muotoon leikattuna liisteripurkin vieressä sen samaisen noin 800 päivää...
Silmä tottuu sanotaan ja taitaa pitää paikkansa se sanonta..


Listatkin puuttui,kuka sitä nyt listoja laittaa ennen kuin tapetointi on valmis,ihan hölmön hommaa semmonen olis...
Silmät tottuu jopa tämmöseen,ainakin mun silmät...

Kun se tapetinpala, jonka kiinnitykseen meni aikaa kokonaista 15 minuuttia pistorasian suojakuoren irrotuksineen oli seinässä odotettuaan sitä noin 800 päivää,  mulle alkoi pikkuhiljaa valjeta kumpaan ihmisryhmään mä kuulun...

Totuus iski vasten kasvoja kun parinkymmenen minuutin sahailun ja naputtelun jälkeen listat olivat paikollaan odoteltuaan paikoilleenpääsyä sen noin 800 päivää...



Ihan ehdottomasti kuulun ryhmään jotka tekee asiat valmiiksi!!


Siis ryhmään joka tekee asiat valmiiksi mieluummin myöhemmin kuin ennemmin vai miten se meni...Oiskohan toi mieletön valtti työhaastattelussa vai pitäiskö jättää mainitsematta,kas siinäpä vasta kysymys:O


Keskeneräistä tiistai-iltaa  sulle!

19 kommenttia:

  1. Heh, mutta hyvää kannattaa odottaa vai miten se oli? Hyvin kaunis siitä tuli sen 800 päivän jälkeen;D

    VastaaPoista
  2. Taisin just rakastua noihin sun perhostauluihin :) Kauniit!

    VastaaPoista
  3. Nättiä! Mulla saattaa joskus sängyn takana lattialla olla keskeneräinen kahvikuppi, joskus jopa viikkoja.. Mutta kyllä mä se sieltä sitten pois vien. :D

    VastaaPoista
  4. Hämmästyttävää! Sun blogipäivityskin tuli näkyviin viiveellä :)

    Mulla on kyllä noita aloittamattomia projekteja...aloitettujen kohdalla harvemmin,se taitaa olla se peevelin huono keskeneräisyyksien sietokyky, ne aloittamattomat häiritsee tuskin ollenkaan!

    Hyvä kun teit projektin loppuun :) -lopputulos on oikein hyvä!

    VastaaPoista
  5. Parempi myöhään kun ei milloinkaan..oi voi minullakin on keskeneräisiä tekeleitä täällä eli vieläkään en ole saanut makuuhuonetta valmiiksi siis sisustettua..elikkäs on se jo ollut työn alla 4v..ensin luulin et se on valmis, mutta kun silmä sanoo toisin.. eli en ollutkaan tyytyväinen niin uusiksi meni..sängynpääty on alotettu jo kevät talvella eikä se ole vieläkään valmis..
    Tapetointia olen makuuhuoneeseen suunnitellut jo kaksi vuotta..eikös se olekkin niin et hyvin suunniteltu on puoliksi tehty...
    Täytyy sanoa et välillä ärsyttää keskeneräiset hommelit..mutta välillä on materiaalin puute, välineitä ei ole aina millä tekee..jne jne..niin ja mun peilituunauskaan ei ole valmis, hmmmm kauankohan siitä on kun sain sen maalattua mutta aina se viimeinen silaus jää ja jää ja jäääää
    No kait minäkin saan joskus valmista ainakin siltä osin siis ne keskeneräiset.. :)

    VastaaPoista
  6. IHANA PERHOSVESSA. Niinkun muutkin sanoo, parempi myöhään kuin milloinkaan. Mä en varmaan olisi saanut koskaan tehtyä MÄ VIHAAN tapetointia yli kaiken...

    VastaaPoista
  7. Jokaiselle hommalle on aikansa, minusta sinä olet melkoisen toimeentarttuvaa tyyppiä. Kaunis perhosvessa.

    VastaaPoista
  8. Silmä tottuu hämmästyttävän nopeasti vaikka minkälaiseen... (puhun kokemuksesta). Mutta täytyypä kehua romanttista ja herkkistä perhosten valtakuntaanne! Vaivan arvoinen lopputulos:).

    VastaaPoista
  9. :)

    Kuinka tutulta tuo kuulostikaan. Itse kuulun siihen ryhmään, että kaikki tehdään valmiiksi heti! Mieheni taas kuuluu tuohon "odotetaan 800 päivää" ryhmää, kunnes minä räjähdän ;) ja sitten tehdään

    Nyt rempan aikana meillä jäi pari listaa ja muutama korjattava maalauskohta. Tupareiden jälkeen mies "väsähti" ja kaikki jäi. Olen niin tyytyväinen, että meillä tehtiin lehtijuttu ja työt oli saatettava loppuun. Nyt kaikki ON valmista:)

    Jokainen tyylillään, minua ei haittaa muiden luona keskeneräiset työt. Kunhan itse viihtyy!!

    Tuo teidän perhostapetti on muuten tosi kaunis!

    VastaaPoista
  10. Oih,miten kaunis vessa!
    Kyllä se on kuule parempi myöhemmin kun ei milloinkaan.
    Meillä myös erinnäisiä keskeneräisiä juttuja siellä täällä.Silmä tosiaan tottuu.. :)
    Ihanaa keskiviikkoa! ♥

    VastaaPoista
  11. Kiitos vaan linkki vinkistä=)
    Mä oon joskus päättänyt että veskistä ja pesuhuoneesta en blogiin kuvia laita.Hyvin on päätös pitänyt,mutta pesuhuone vosi kuitenkin joskus päätyä sinne.
    Mutta kiva veskiäkin on sisustella.Kaunista on teijän veskissä ja lamppu on kyllä huippu hieno.Samoin nuo perhostaulut.
    Mä en osaa tapettia seiniin laittaa ja meillä oottakkin moni seinä uutta tapettia pintaan.Ite laittaisin mieluummin maalia seiniin.Olis paljon helpompaa.Liisterien kans läträäminen on aikas inhaa puuhaa.Mutta ei mun sitä tarvihe tehäkkään=) Kivaa viikkoa sulle!

    VastaaPoista
  12. Noniin laitoit sitten hihat heilumaan oikein kunnolla Kirsi! Kyllä lopputulosta kannattikin odottaa :) Silmä tosiaan tottuu. Meidän alakerran vessan on isäntä tapetoinut sanoisinko hieman "iloviiniä nauttineena" eräänä kesäiltana. Olin vihainen sitä katsoessani kun nurkkaan jäi kauhea rako ja isäntä tokaisi, että laitetaan siihen lista! No nyt sitä listaa on katseltu muutama vuosi eikä haittaa enää yhtään :)

    Ihanan piristävät nuo turkoosit kehykset ja tapetti on kyllä ihan sinua :)

    VastaaPoista
  13. Voi teillä on nätti vessa :) Parempi myöhään kun ei milloinkaan :)

    VastaaPoista
  14. Meillä on kestänyt remontti jo YLI 10 vuotta, ja vieläkin kesken. Listoja puuttuu ja vähän on sähkötöitä kesken sun muuta. Minua v...tuttaa aina välillä, miestä ei ilmeisesti yhtään kun se ei eväänsä liikauta edes niiden listojen suhteen. Oon tosin lopettanut jo siitä sanomisen kun ei se näköjään auta..ja silmä on tottunut, tosin silloin tällöin se vaan välillä "pistää" suoraan pupilliin ja sillon tuppaa otsasuoni pullistelemaan..:)

    Mutta hyvä tuli sun rempasta!

    VastaaPoista
  15. voi miten ihanaa tapettia.. siis mistä ostit??paljon makso jne..pakko saada tuota nimenomaista tai edes samantyylistä :D loistavan ihana ja hiton hieno!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mehtäemäntä;Anteeksi että vastaus viipyi,huomasin tuossa just etten ole tätä postausta itse ollenkaan kommentoinut,hyi minua!Tapetti on K-raudan eco decorama-mallistoa,rullahintaa en tarkkaan muista mutta veikkaan 30-40 kymppiä...Tuo tapettihan ostettiin makkarin päätyseinään ja siitä kun jäi niitä rullanpäitä niin ne riitti just ja just vessan seinän yläosaan,eli meillä on makkarissa ja vessassa sama tapetti,säästäväisyys ennen kaikkea;)Mulla on ihan pieni pala tuota enää jäljellä mutta jos haluat mallipalan jonka kanssa tuota voit halutessasi metsästää niin laita s.postilla osoitteesi niin lähetän sen sinulle:)

      Poista
  16. haha :D mä en tiedä kumpaan ryhmään kuulun ;)
    Ihana vessa teillä<3 mä en meidän vessoja kehtaisi esitellä :S

    VastaaPoista
  17. Haha! Mulle ukko aia valittaa, että mulla jää kaikki kesken. No. Aloimpa sitten tarkkailemaan tilannetta; Aina kun touhuan jotain niin se tulee vouhkaamaan mua kaveriksi ongelle, valjakoimaan, kauppaan, ihan mihin vaan ja sittenhän kaikki jää levälleen kuin jokisen eväät tarkemmin määrittelemättömäski ajaksi :D

    VastaaPoista
  18. Meillä on 2 kk ollut materiaalit lastenhuoneen remppaa varten, mutta aloitettu ei vielä olla. Eli makkarista eteisen puolelle ulottuu lappeellaan olevat peililiukuovet (4 kpl), joilla on pituutta 2,5 m, mutta ei ne enää haittaa, olen jo oppinut pujottelemaan tosta niin, etten kolhi itseäni tai ovia. Tai ehkä olis vaan fiksumpaa aloittaa se remppa vihdoinkin...
    Mua ärsyttää kun teen kaiken aloittamisesta aina kauhean hankalan ja raskaan projektin ja päivittelen viikkokausia kaiken hankaluutta ja sitten kun aloitan, niin nopeasti tulee valmista. Pitäis aina vaan olla reipas aloittamaan niin sais jotain aikaiseksikin. :)

    VastaaPoista