Parempi mustikassa kuin Ikeassa?

Viime lauantaina pääsin MELKEIN Ikeaan,tytön kummiSETÄ suuntasi sinne ja kyytiin olisin mahtunut vaan minäpä olin kerennyt luvata tytölle mustikkaretken ja koska varsinkin lapsille annetut lupaukset on pidettävä jollei satu jotain katastrofaalista( no reissu Ikeaan kyllä on melko lähellä force majeurea muttei ihan kuitenkaan) niin se oli sitten melkein muttei ihan reissu se:D

Pieni mielenpohjalla kaihertanut harmistus "melkein muttei ihan Ikean-reissusta" kuitenkin haihtui pian kun suunnattiin auton nokka kohti Toivakkaa jossa siellä asuva tätini oli yltiöystävällisesti katsellut marjapaikan valmiiksi joten ei täällä mitää oo-rymyämiseltäkin vältyttiin...
Mä oon varmaan joskus 4-5-vuotiaana ollut ekaa kertaa mustikassa enkä ole ikinä (muistaakseni) nähnyt niin paljon marjoja kerralla,tyttö jaksoi kolmisen tuntia metsässä olla ja siinä ajassa kerättiin 7 litraa mustikoita perinteisellä tyylillä,siis käsin,ja tottakai osa ajasta käytettiin luonnonihmeiden ihasteluun,paarmoja pakoonjuoksemiseen ja mahtuipa joukkoon yksi hihaan kiivenneen kusiaisen aiheuttaman mielipahan poistokin,semmosta normaalia lapsiperheen marjastusta siis...

Tyttö keräsi reilun litran samassa ajassa kuin minä kolme ja tytön keräämät mustikat tietysti pakastettiin asianmukaisesti hänen nimilapullaan varustettuna,onhan se eri asia popsia talvella itsekeräämiään marjoja kuin jonkun muun,maistuvatkin paremmilta;)

Tyttö lähti muutaman päivän reissuun,pisin erossaoloaika tähän asti edessä,tyttö kyllä pärjää mutta miten mahtaa olla äidin laita,taitaa ikävä jo vaivata:)
Ikävän lievitykseen sopiva konsti oli eilinen uusi mustikkareissu samaiseen paikkaan jossa oltiin lauantaina ja nyt on jo kakskyt litraa mustikoita pakkasessa,olo on kuin kätevän emännän ja talvivarastojaan keräilevän oravan risteytyksellä,tyytyväinen mutta pikkasen lisää pitäis vielä kerätä:)
Tai ainakin mä luulen että sillä risteytyksellä olis tommonen olo,varmaks en osaa sanoa;)

Kauheen säästäväinen emäntä olokin mulla oli kun vastustin Ikea-kiusausta,tai siis melkein vastustin,ihan pakko oli soittaa tytön kummille että tuothan mulle sermin,mä ihan välttämättä tartten sellaisen ja niinhän mä tarttenkin,tosta tulee uus suihkuseinä kunhan ompelen siihen  uudet kankaat tekstiilisuihkuverhosta...Säästäväinen olo tulee kuitenkin kun ajattelen miten paljon rahaa säästin kun tein tollasen melkein muttei ihan reissun,voi sitä tarpeettoman tarpeellisen tavaran määrää joka on joka reissulta kotiin kannettu,mä käyn niin harvoin Ikeassa että mulla tulee siellä just tommonen olo kuin tolla risteytyksellä=D

Semmosia höpinöitä tällä kertaa,nyt mä taidan risteyttää itseni virkkauspuuhiin,olen harjoitellut korien virkkaamista matonkuteesta, en ole vielä jälkeen tyytyväinen mutta hyvä kun  joku kuitenkin on;

Tai ainakin mä luulen niin:)Tyytyväistä iltaa sullekin♥ 


17 kommenttia:

  1. Mustikka-aika menee ohi, mutta Ikea on ja pysyy. Puhumattakaan laatuajasta neidin kanssa. Hyvän saaliin saitte. Miten osasitkin tehdä noin sopivan pesän kisulle.

    VastaaPoista
  2. Ikeaan kyllä kerkiät vielä :)
    Hienohan tuosta sinun virkatusta matonkudekorista on tullut. Minä virkkasin pylväitä kokomatkan paitsi pohjan. Harjoitus tekee mestariksi )
    Mukavaa illan jatkoa sinulle!
    -Erica-

    VastaaPoista
  3. Hieno mustikkareissu, neidin kanssa ja ilman!
    Harjoitus tekee mestarin tuossa virkkaus-asiassa, varo vaan siihen tulee himo! Nimimerkillä "koettu on"

    VastaaPoista
  4. Tosi mahtava määrä mustikoita!! Oikein meidän perheen unelma -pakastin täynnä mansikoita ja mustikoita:)

    Voi ja mä oikein odotan, että pääsisin mustikkaan. Ainut ongelma on, että mulla ei ole hajuakaan, missä olis mustikoita tai mistäpäin lähtisin niitä etsimään...

    Hyvältähän tuo virkkaus näyttää, ainakin asukki on tosi tyytyväisen näköinen :)

    VastaaPoista
  5. Kyllä nyt kannattaa mustikoit kerätä,kun on se aika.Hienon saaliin ehdit kerätä ja onpa ahkera tyttö sinulla.
    Mekin käytiin tänään mustikassa ja saatiin about ämpäri yhteensä isännän kanssa.Kauheesti jäi mustikkaa vielä metsään,mutta alkoi jo väsyttämään niin tultiin pois.Jatkuu toisena päivänä.

    Hieno koppa.

    VastaaPoista
  6. Ihana tuo kisun kori :) Mun täytyis myös etsiskellä jostain matonkuteita, koreille löytyisi käyttöä. Ja mattojakin voisin yrittää virkata!
    Herkullisen näköisiä mustikoita ja hirmu paljon! Mulla on vähän samanlainen ongelma Ikean kanssa. Niin harvoin tulee käytyä, että sen kauniin kerran kun joskus sinne asti pääsee, niin pakkohan se on ostaa ainakin viiden ostosreissun edestä.. Ihan varmuudeksi ja ihan tarpeellista tietty, koskaan ei vaan tiedä milloin pääsee uudestaan :)

    VastaaPoista
  7. Kaikki oleellinen on jo sanottu yllä, mun tehtäväksi jäi vain todeta, että erinomainen "Kukkapurkki" :D

    Täytyis varmaan mennä mansikkaan...tuohon torille...mustikoita on -vielä! siis viimevuotisia.

    VastaaPoista
  8. Mustikkahan se lyö mennen tullen kaikki gojimarjat sun muut :)

    VastaaPoista
  9. Voi jumankekka, miks mä en oo keksinyt sitä! Usko tai älä, mutta ainakin isäntä kaipaa sitä mun sermia takas suihkuseinäksi! Ku verho tarttuu kuulemma inhasti takapuoleen kiinni.. tai johonkin. :D
    Toi on kyl niin loistoidea!!
    Ehkä mäkin sitten todeuttan sen.. (ennen kun olen kytännt miten Sä sen sait tehty) :D

    VastaaPoista
  10. Saitte paljon mustikoita talven varalle:) metsässä on niin kivaa lukuunottamatta noita ötököitä ja muita haittatekijöitä:)

    VastaaPoista
  11. Montakohan tarpeetonta sinistä Ikean kassia meijän aitasta löytyykään???No,muutama niistä on saanut paikkansa puunkanto kassina saunaan.Syksyllä joskus olis tarkoitus isännän kanssa käydä katsomassa sitä tarpeetonta ja niin tarpeellista tavaranpaljoutta.Taatusti aitan sininen kassi kokoelma lisääntyy muutamalla.Yksi ostos on vaan mielessä nyt.Mutta jos en oo yhtään viisastunut aikasemmista Ikean reissuista.....
    Mustikoita on ens viikolla lähettävä metästämään=)Huppusaalis teillä jo.Mikäs siinä kun on ahera apulainen vierellä=)
    Virkkausintoa.Komea koppa! Jatketaan ja palaillaan.

    VastaaPoista
  12. Ompas teillä ahkera tyttö ollut keräämään mustikoita. Kyllä omin käsin kerätyt maistuvat varmasti paremmilta.

    VastaaPoista
  13. Kiva reissu teillä ja loistosaalis. Parempi kuin Ikeassa. Ja tuon kisuli on niiiiiin suloinen tuossa korissaan:).

    VastaaPoista
  14. Hieno saalis!!Ja että ihan käsin poimittu,wau :)
    Just tultiin mustikasta mummu, pienimmäinen ja minä.Poimurilla vedeltiin sangolliset naiseen ja tyttökin sai hyvän saaliin.Hieman sinnikäs kyllä piti olla.Meille ei oltu kateltu paikkaa valmiiksi :)
    Ihana kori!En kyllä näe mitään vikaa..ja kisukun vaikuttaa tosi tyytyväiseltä! ♥

    VastaaPoista
  15. Onpa hieno mustikkasaalis! Ikeaan pääsee kyllä toistekin, mutta seuraavaa mustikkasatoa saisi odotella vuoden ;-) Ja suloinen tuo teidän kisuli! :-))

    Hyvää viikonlopun jatkoa,
    Katja

    VastaaPoista
  16. järjetön määrä mustikkaa! :)
    ihana kisu :)
    mites meni ero tytöstä? ;)

    VastaaPoista