Onnea on... mies jota ei sisustus kiinnosta,vai onko?

Olen joskus tainnut kertoakin että vaaditaan norsun kokoinen esine kököttämään keskelle olohuoneen lattiaa ennen kuin mies huomaa että jotain muutosta on kotona tapahtunut...Äkkiseltään ajateltuna sehän on vaan kiva juttu kun saa rauhassa huseerata mielensä mukaan mutta on se joskus hieman rasittavaakin,niinkuin vaikkapa silloin kun tehtiin remonttia tähän kotiin ennen muuttoa,siinä kuulkaas lepäsi vastuun painava viitta harteilla kun kaikki matskut piti itse valita;) Yhden valinnan mies sentään teki,viikon verran tein entten-tentteniä kahden maalilastun kanssa,en millään saanut päätetyksi kumpi on parempi,mies tuijotti lastuja noin 5 sekuntia ja teki valinnan,hyvän sellaisen...

(Kuvassa näkyy loistavan maalivalinnan lisäksi ihanaakin ihanammat itselleni joululahjaksi ostamani hyllynkannakkeet jotka päätyivät seinälle JO viime viikolla,tosin lähempänä ensi kuin viime joulua mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty vai miten se olikaan...Hylly tulee vielä vaihtumaan semmoseen heinäseipäänharmaaseen,ehkä jo ensi kesänä;) )


Kaksi ehdotonta vaatimusta kainoa toivetta miehellä sentään on,iso telkkari ja tumma löhösohva,ei oo paljon vaadittu mutta siitä huolimatta,ilkeä kun olen,mulla on EHKÄ aikomuksena kiertää tuota tumma löhösohvavaatimustatoivetta ompelemalla vaaleahko irtopäällinen,irtopäällistähän ei lasketa varsinaisesti sohvaksi,eihän? Viime aikoina olen kyllä kovasti viehtynyt harmaan eri sävyihin joten voihan siinä käydä niinkin että tulevaisuudessa meillä löhöillään TUMMANharmaalla sohvalla...

Juurikin tästä miehen sisustustoiveiden/vaatimusten puutteesta johtuen aloin suunnitella käyntiä  korvalääkärillä tässä yks päivä kun olin kuulevinani miehen suusta lausahduksen "tossa sängyn vieressä pitäis olla joku matto",siis täh? Sängyn vieressä on talvisin sellaset karvaturrimatot jotka otan keväällä pois kun ne tuntuu lämpösenä aikana älyttömän tunkkasilta,liekö joku tuntomuisti miehen jalkapohjissa kun mattojen puuttumisen huomasi,tosin kolme kuukautta myöhässä mutta kuitenkin...

Ja mitäpä sitä ei sellasen miehen eteen tekisi joka ei jatkuvasti ole jotain vaatimuksia esittämässä;)
Kirpparilta löytyneet hiutuneet pussilakanat suikaleiksi,koukku käteen ja virkkuupuuhiin...
Vitsit että tykkään tuon maton väristä,ihan mun näköinen vaikken valkosiniturkoosilta tunnustakaan näyttäväni...

Jaa että miksikö mun värinen eikä miehen kun se kerran tuli miehen puolelle sänkyä?
No perhana siitäs sai kun ei ole vielä huomannut koko maton olemassaoloa,tuo kun ei ole norsun kokoinen,vain metrin halkaisijaltaan:D


Taidan kostoks siirtää omalle puolelleni...Tai en mä viitsikään,aika tehoton kosto jos toinen osapuoli ei edes tiedä olevansa koston kohteena,eikä varsinkaan huomaa;)
Ensi kerralla taidan kuitenkin tehdä tälläisen:D

Huomaavaista alkavaa viikkoa sinulle♥ (Kuva Googlen kuvahaku)







35 kommenttia:

  1. Eks osaa muka lukea miestä?? :D
    Ei silloin tarvi mitään sanoa kun kaikki on hyvin!
    Siinä ON NYT matto! Kaikki hyvin. Piste. ☺☺

    Mäkin osaan tuon verran vaikka siitä on pitkän elämän varran kun mun huushollissa on mies asustanut...

    Tuosta matosta tulikin mieleen...kuinkas ne sun kuukausiprojektit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi;Toi mun ukkeli taitaa puhuu jotain ulkomaan ukkelii kun mä en oikeasti pysy reessä sen jutuissa:)Ei sen puoleen,ei sekään mun joten kai me jokseenkin tasoissa ollaan;)

      Poista
  2. Olipas hauska postaus,hih!Semmosia ne miehet on :)
    Virkkaamasi matto on aivan ihana!!Minkä nron koukulla virkkailet?Mulla oli käsi siis AIVAN tolokuttoman kipeä alkuun kun virkkasin sitä ekaa mattoani.Jokin korkeampi voima lie puuttunut peliin,kun se kude loppui kesken ja jouduin ostamaan erillaista kudetta.Sitä olikin helppo virkata!Ja sitä aion ostaa lisääkin,jos nyt itellekkin sais ees yhden maton aikaiseksi.
    Hienon maton oot siis tehnyt (sietäis miehenkin arvostaa!)ja nostan kyllä hattua vaivalle kun ite revit vielä kuteetkin!
    Aurinkoa tulevalle viikolle!Tällä loppu loma :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;En siis ole ainut jonka mies ei kaikkea huomaa;)Mä olen virkannut kympin koukulla ja mulla on salainen niksi,mä hieron irtopuuteria koukkukäteen niin luistaa paremmin,konstit on monet sano mummo jne.:)Se sun tekemä matto oli TOSI KAUNIS<3

      Poista
  3. Hieno tuli matosta...huomasi mies sen tai ei...:)

    VastaaPoista
  4. Oo kuule onnellinen vaan tuollasesta miehestä!!:D No juu saan minäkin aika vapaat kädet mutta kyllä joskus saa väntää kättä
    jostain asioista mitä luulen et moni mies ei noteerais lainkaan!:D

    Matosta tuli hieno!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niina; Oonhan minä tuosta miehestä (ainakin yleensä) onnellinen,sen verran vapaasti täällä saa huseerata:D Ja onneks työ tyttönen kuitenkin huomaa kaikki muutokset ja tekeleet,tosin palaute ei aina ole mieluista kuultavaa;)

      Poista
  5. Heh alkoi oikeasti hymyilyttämään sinun teksti...matto on tosi hieno..Meillä minä saan päättää kaapin paikan ja matot sun muut mutta mieheni on kyllä maalamassa kaikenlaista kanssani..siis kun olohuone on valkoinen/vaaleanpunainen mausteella vaaleanvihreää ja vaaleansinistä niin onneksi mies tykkää..
    No on meillä joskus eripuraa kun mie haluan niin paljon esim puusohvan johon mies "mihin sie laitat sen " no kyllähän minä tiedän mihin sen laitan...ai joo... kun just tilasin maton olkkariin hobbarista, ni mies vaati et sen pitää olla sit pehmeä ja olisi suostunu pinkkiin pörrömattoon mut mun tyttö sanoi et ei käy... tilaa valkoinen eli sitä en saanu päättää yksin :( on se valkonen kyllä ihana..pehmeä pörrömatto..
    Miehet on miehiä...niin se on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hannele;Teillä tuntuukin sujuvan miehen kanssa aika yhteisymmärryksessä nuo sisutelut,se on enemmän kuin mukavaa:)

      Poista
  6. Matosta tuli oikein kaunis! Miehet vaan on sellaisia. Minunkaan mies ei välttämättä huomaa uutuuksia, ellei itse pääse niitä laittamaan paikoilleen :D Usein oon joutunut oikein näyttämään, että katso nyt, kun vaimos teki tuollaisen jutun ja laittoi sen tuohon. Kyllä se on sitten aina tykännyt lopputuloksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purlina;Tutulta kuulostaa,mä yleensä asettelen sanani niin että "huomaatko sä täällä mitään uutta" ja noin kahdeksan kertaa kymmenestä mies ei huomaa=D Ja ne kaks kymmenestä onkin sitten jo ISOJA muutoksia:)

      Poista
  7. Nättihän siitä tuli :) Meilläkin isännältä kuulee kuukausittain toiveita, niitä vaan ei toteuteta ennenku osoite vaihtuu ja päästään vuokrahelvetistä oikeiksi vellallisiksi :D Niin mites ne kk projektit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna;Kiitos! Velallisena niitä toiveita onkin mukavampi toteuttaa kuin vuokralaisena:)Ainakin on vapaammat kädet huseerata mielensä mukaan!

      Poista
  8. Voi hyvää päivää sentään,mä olen KOKONAAN UNOHTANUT nuo kuukauden taito-postaukset,onneksi taitojen opettelulle ei kuitenkaan käynyt niinkuin uuden vuoden lupauksille yleensä vaan uusia taitoja on kuin onkin opeteltu=D Täytyykin tehdä ensi viikolla unohtuneet kuukaudentaidot-postaus,maaliskuun(!)taito näyttäisi olevan viimeinen minkä olen "esitellyt":O Täytyy sanoa että aika kilttiä ja pitkäpinnaista porukkaa siellä ruudun toisella puolella,kohta on kuitenkin jo elokuu;)Kiitokset Pepi ja Anna muistutuksesta,kauniista sellaisista,paljon rumemminkin olis joku voinut kommentoida:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se nyt vaan tuli tuosta matosta mieleen, muistin, että vastahan sitä opettelit...sitten tulikin joku outo KliK...☺

      Poista
  9. Mahtava postaus! Suu virneessä luen täällä tätä ja NIIN tiedän tuon tunteen, ettei mies oikeen ole kiinnostunut sisustuksesta ;-D
    Hieno matto tuli.
    Myös vaalean harmaa sohva voisi olla hyväksi (kokemusta on) ja harmaahan on tumma väri, eikö ;-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rouva Kivitikka;Vertaistuki on paikallaan asiassa kuin asiassa;)Harmaa ON tumma väri,yhden tosi kauniin (vaalean)harmaan jo bongasinkin;)

      Poista
  10. Hyvin revitty! ;D Matto ON upean värinen ja tiedän niin sen puusilmäisyyden. Leikkasin maalla ruohoa järjettömän ison alueen kun Insinööri oli golffaamassa. Ei huomannut mitään, ennen kun kerroin, pah! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minna; Tuo nyt on jo aika paha jos ei ruohonleikkuuta huomaa,sun kannalta harmi mutta mun kannalta mukava kuulla että puusilmiä piisaa muuallakin=D

      Poista
  11. :D :D Toki pistät tuon norsuhärpäkkeen, surautat singerillä suit sait!
    Voi mä niin oon kateellinen teille, jotka jaksatte virkata noita mattoja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nipsu;Mieli tekis surautella mutta olen niin surkea ompelija että sitten pääsis jo itkut jos mieheltä jäis norsumatto huomaamatta:)
      Mulla on vielä uuteedenviehätystä tuossa mattojen virkkuussa,saas nähdä milloin into laantuu;)

      Poista
  12. Meillä aikaisemmin mies ei juurikaan nähnyt/havainnut mitään muutoksia kodissa, sain kyllä huseerata ihan oman mielen mukaan, nyt vanhemmiten sille on tullut joku ihmeen "tarkkasilmäisyyden" kausi. Hitsinpimpulat...hyvin selkeästi ilmoittaa mitä ainakaan ei halua. Heh..
    Pihalla ja puutarhassa onneksi sentään hänellä ei ole sananvaltaa...:DDDD
    Ihana tuo valkoinen pyöreä matto..olis kivat omassakin makkarissa.
    Aurinkoista kesän jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuija;Ehkä sitten kuitenkin parempi ettei huomaa kuin että huomaa:)Toisaalta voihan sen ajatella niinkin että sinä olet opettanut miehesi sisustamaan kun nyt vasta on ruvennut osallistumaan;)Pihan ja puutarhan hoitoon ei varmasti kyllä ole tarvetta miehen puuttua,olet sä siinä niin päällikkö!!Lempeän leppeää elokuuta sulle!

      Poista
  13. Oikeesti se on onnea,kun silloinhan meillä on ihan vapaat kädet sisutella,heh.Ei meilläkään huomata,vaikka pöytä olis ollut jo viikon toisin päin.Sitten tulee huomautus,että ai oot sitten kääntänyt pöydän paikkaa.Niin,jo viikko sitten=)
    Tuo norsu matto olis kyllä äärettömän nasta siinä miehesi jalkojen alla.Mutta tuo virkattu on kyllä hienompi=)
    Mukavaa uutta viikkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaana Kristiina;Miten voikin putkiaivoilla olla niin pitkät piuhat,minä vaan kysyn:D Oikeesti ihan hupimielellä kirjoitin ton jutun kun mua todella jaksaa hämmästyttää se ettei mies muutoksia huomaa mutta niinkuin tossa aiemmin sanoin,mulla on varmasti montakin piirrettä joita mies ihmettelee joten tasoissa taidetaan olla=D

      Poista
  14. Teidän makkarissa on kyllä ihanat värit, voi että!

    VastaaPoista
  15. Ihanat hyllynkannakkeet!!
    Kuule, ei sekään niin autuasta ole, jos Mies huomaa kaikki sisustuspuuhat - ja myls sen sisustamattomuuden!! ;o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paula;Tänk juu!Sinä se olet niin kova puuhaamaan kaikkea että ihmettelen jos Mies pysyy kärryillä;)

      Poista
  16. Siis miks KAIKKI osaa tehdä noita pitsimattoja paitsi mä?? Mä vaan saan virkkauksesta levottomat jalat ja heikotuksen tunteen (ihan oikeasti!), silmissä alkaa sumeta ja sillai... :(
    No, onneksi on ystävällisiä blogitovereita, jotka täyttävät mun kainot toiveeni pientä maksua vastaan hah ;D
    Ihana matto ja tosi herkun värinenkin!
    Kauniit ja ihan sun näköiset on myös nuo hyllynkannattimet, mistä tulikin mieleeni, että meillä ois tuolla vierashuoneen lattialla kaksi hyllyä odottamassa pääsyä seinälle. Mies lupasi tänään mun kans ne laittaa, ilman marinoita! :O
    Meillä on kylllä ukko tosi tuulalla käypä mikä sisustuskiinnostukseen tulee. Mielipiteitään jakelee kyllä pyytämättäkin. Toisinaan sanoo, että tee mitä tykkäät (kunhan et maalaa sohvapöytää), hänelle on ihan sama (???) ja toisinaan taas on niin kiinnostunutta että! Mutta silloin yleensä negatiivisessa mielessä tyyliin: " täällähän nyt on kaikki SUN tyylillä sisustettu..." Ja kun oon olevinani loukkaantunut, kiirehtii sanomaan, että kyllä hän täällä viihtyy... Eli siis mitä?! Ota nyt noista selvää.... Olkkarin seinämuutokseen (tulossa seur. postauksessa ;)) on kuulema kuitenkin oikein tyytyväinen :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta siis pitemmittä puheitta oli tarkoitukseni sanoa, että kyllä musta on ihan hyvä, että ukko kulta antaa noin suurimmaks osaks mun häärätä täällä ihan rauhassa, eikä tunge sormiaan jokaiseen juttuun... Ja on kiva kun voi ostella uusia ja vaihdella täällä vanhojen paikkoja niin, ettei mies edes huomaa :)

      Poista
    2. Liisa;Anteeks mutta mua rupes naurattamaan kun tuli mieleen että lääkärille kuvailisit noita virkkauksen aiheuttamia oireita:O
      Sitäpaitsi mä olen sitä mieltä että jos osaa virkata hatun,osaa virkata matonkin,tai ainakin oppii nopeasti,mä EN osaa muuten virkata hattua;)
      Varmasti on mies tyytyväinen olkkarin seinämuutokseen,sehän oli kaunis kuin pumpulinen haaveuni!Kai se noilla miehillä on sitten niin välillä "pitää" osallistua(vähän liikaakin)välillä ei,sitten vielä väitetään että NAISET on tuulellakäyviä,höpsis sanon minä!

      Poista
  17. Mää kyllä huomaan heti jos jokin esine/asia on vaihtanut kodissa paikkaa ;)

    T. Sisustaja heppu

    VastaaPoista
  18. Sisustaja heppu;Kiva että huomaat:)Taidat itsekin niitä muutoksia aikaan saada;)

    VastaaPoista