Ihan itte nikkaroin

Joskus monta vuotta sitten hankin edellisen kodin partsille tuon kuvassa näkyvän mikä tuo nyt sitten nimeltään onkaan,minihylly,kukkateline tai jotain sinnepäin ja se paljastui heti aika epäkäytännölliseksi (kuka sitä nyt käytännöllisyyttä ostaessaan miettii,mulla ainakin jää usein väliin) kukkatasona,eihän ne reppanat tuolla alahyllyllä valoa saa.Teline on pyörinyt oikeestaan vain tiellä kunnes mä sain eilen oikein loistoidiksen tai miten sen nyt ottaa mutta ...

...muoto muuttui ja nyt mulla on partsilla kukkatikkaat ja ne on mun mielestä vallan mainiot kapistukset,meillä on aika pieni parveke ja vievät huomattavasti vähemmän tilaa kuin aiempi versio...


Pikkusen sahailua ja naulailua ja vielä vähän lisää naulailua ja siinäpä ne nyt nojailee...


...melkoisen ankealta näyttää partsi vielä kun kukat on niin kitukasvuisia mutta kyllä se siitä vihertyy ja runsastuu kun kevät/kesä etenee...


 Eilen kävin kaksi isoa kesäamppelia ostamassa kuitenkin ettei näyttäis  niin ankealta, tänään olis tarkoitus porailla koukut partsin kattoon.Alakuvassa näkyvä maitotonkkakin(?) odottaa täytettä,viime viikonloppuna oltiin viemässä tyttöä kylille kun bongasin tuon  ojanpenkalla ja pakko se oli mukaan ottaa miehen julkaisukelvottomasta kommentista huolimatta,siltä puuttuu mielikuvittelun taito sen asian suhteen miten kivalta tuo tulee kukkasineen näyttämään vaikka jos siltä toiselta osapuolelta kysyttäs niin mulla sitä mielikuvittelua on vähän liiankin kanssa...

Muutakin kuin tikkaat olis partsille tarkoitus vasaroida,siitä lisää sitten kun ja jos se valmistuu;) Nyt mä tartun imuriin,kauheen fiksusti sahailin sisällä,kuka sitä nyt auringonpaisteessa viittis ulkona sahailla,en mä ainakaan...Eilen ei paistanut aurinko kun meidän neiti uimaan halusi,mun mielestä tuossa kuvassakin vesi näyttää suorastaan hyiseltä mutta niin vaan neiti pulikoi,kuvan myötä toivottelen kaikille oikein kivaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua;

Käykäähän pulikoimassa=D


37 kommenttia:

  1. siis ihan mielettömät!! mä toivon, ja odotankin toiveeni toteutuvan, lisäkuvia parvekkeesta :) mulla on nyt niin tenkkapoo miten partseja laittaisin...:(

    Täällä ei vielä pulikoida, mutta viikonloppuja toivottaen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jasmiina;Tänk juu<3 Lisää kuvia laitan partsista varmasti,mä olen huomenna menossa appivanhempien vintille mittailemaan yhtä ISOA jutskaa ja jos se suinkin vaan partsille mahtuu niin mukaanhan se lähtee;)Ihania puuhia toivottelen teidän viikonloppuun!

      Poista
  2. Kukaan ei siis o niin fiksu kun ihminen! Paitsi nainen :D
    Taas se tuli todistettua kun katsoo tikkaita - ja sisällä minäkin oon erinäisen kerran sahaillut, tuttua puuhaa!

    Uimaan??? Ei helvata! Täällä tuulee ja työntää ukkospilven näköisiä pilviä...paviljongin katoskin roikkuu tukien varassa lepattamassa, pullisteli siihen malliin, että oli pakko ottaa irti, täällä olis pian ollut uusi lentävä katos....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi;Kyllä kuule pystyn niiin helposti kuvittelemaan että mummun huushollissa on saha laulanut ja sahanpurut lennelleet ihan sisätiloissakin,ei tee tiukkaakaan semmoset mielikuvat:)
      Toivottavasti saat sen katoksen ankkuroitua oikein kunnolla maahan ennen seuraavaa myräkkää,yks kilinkolinjutska varmaan piisaa vuotta kohti tai vaikka useampaakin!

      Poista
  3. Hrr...aika vesipeto tuo neiti! Ei musta vaan vielä ois tuohon hommaan ;)
    Kivat tuli tikkaista ja partsihan näyttää jo tosi kesäiseltä mun mielestä. Ja varmaan vaan paranee jahka kukat rupeaa oikein urakalla kukkimaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;Kieltämättä noilla muksuilla on hieman pitemmät uimakaudet ulkovesissä kuin useimmilla aikuisilla,ei tulis itsellekkään mieleen mennä järveen vielä pitkään aikaan=D Ihan kiva tuo partsi onkin mutta mä oon niin kamalan malttamaton noiden kukkien rehevöitymisen suhteen,joka kevät sama juttu;)Mukavaa viikonloppua sinne teille<3

      Poista
  4. On noi penskat uskomattomia! Mä jouduin kans eilen viemään pojan uimaan, vesi oli kuulemma "lämmintä", mitä en usko alkuunkaan. Ite hytisin rannalla sukankutimen kanssa.
    Aivan ihastuttavan näköinen toi teidän partsi. Tuli ihan kesä fiilikset pelkistä kuvien kattomisesta. Tarttis varmaan ittensäkin laitella jotain viihdykettä, nyt kun vihdoin viimein sain partsin siivottua talven jäljiltä. Havupallot on tosi kivoja ja nättejä talvella, mutta näin keväällä niitä ei ole kiva siirtää tai edes koskea! Voi juma sitä neulasten paljoutta....
    tiinaliisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tiinaliisa;Lämpimäks tuo meidänkin neiti vettä väitti,jostain kumman syystä huulet kuitenkin sinersi=D Havupalloja minäkin aina partsille syksyllä laitan mutta kamalan siivon niillä tosiaan saa aikaiseksi keväällä poislaitetaessa...Kiva kun jätit kommenttia!

      Poista
  5. Siis olet sinä taitava....edes takas kuvia kelasin ja ihmettelin..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina;Kiitos kaunis kehuista<3 Mkavaa viikonloppua sinne!

      Poista
  6. Jestas, hienot tikkaat - hyvä sinä! :)
    Kivalta näyttää muutenkin parvekkeellanne kaikinpuolin, ihana tuokin tuolitaulu!

    Hui, mua kans puistattaa kylmästä jo pelkästään tuon uintikuvan katselu, saati sit että uimaan pitäisi mennä...reipas tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mari;Kiitos,tuo oli vähän sillä asenteella tehty nikkarointi että jos ei onnistu niin ei harmita mutta kivat niistä sitten kuitenkin tuli:)Tuolitaulu on yllätys yllätys kirpparilöytö...
      Juu ei muakaan järvaan saa ennen kuin vesi on paljon paljon lämpimämpää! Kivaa viikonloppua sinnekin:)

      Poista
  7. Oujee, Sää oot sitten kunnon puu seppä! :P
    Mun partsin kukat ovat kaikki kuolleet jo..
    Mikä niitäkin vaivaa! Liikaa kaupunginmelua vissi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maanvaiva;Puuseppä tosiaankin,siinä kuule puru lensi ja tais pari ärräpäätäkin suusta tulla kun saha lauloi:)Sun tarttee ens kerralla ostaa kaupunkimelun kestäviä kukkasia,kai semmosiakin on;)

      Poista
  8. Hieno nikkarointi, ihailtavaa. Ja upea löytö tienpenkalta, olisi ollut synti jättää se sinne. Mikä noita miehiä vaivaa? :) Reipas pikku merenneito!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cheri;Joo,meillä ei ainakaan mies aina (lue yleensä)tajuu mun löytöjeni arvoa,ehkä se on nähnyt muutaman liikaa;)Tyttö oli onnessaan kun näytin kommenttisi,kiitos mielen ilahduttamisesta<3

      Poista
  9. Upee <3 Mäkin tykkään välillä nikkaroida kaikkee :O) Rentouttavaa puuhaa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minna;Jotenkin mä oon ollut huomaavinakin että sä tykkäät kaiken maailman remontinkorjuusta;)Mukavaa viikonloppua sinne<3

      Poista
  10. Ihan ekaks: En varmasti mee pulikoimaan! Ehkä sitten heinäkuun helteillä,jos sellaisia sattuis tulemaan.
    Mutta sitte - sussahan on potentiaalia vaikka mihin! Kait se ammatinvalintapsykologi kyseli nikkarointitaidoista? Ei varmaan ole ammattia, jossa et pärjäis...
    Ja hei minkä aarteen löysitkään! Kyllä se mieskin vielä sen ymmärtää, niillä vaan joskus kestää---
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mustakissa;En minäkään ui vielä piiiitkään aikaan mutta olen ajatellut että jos tyttö vapaaehtoisesti veteen menee niin menköön,kummasti sitä muuttuu iän myötä,lapsena itsekin kävin heittämässä talviturkin AINA ennen kesälomaa,viime vuonna tais olla heinäkuu kun kunnolla uskaltauduin uimaan=D Kiitos ihanasta kommentista,sussakin on tuota mielenhyvittäjän vikaa<3 Mukavaa viikonloppua ihanainen!

      Poista
  11. Onpas kaunis parveke ja hieno tuunausidea :)...mutta apua, että jo uimaan, kääk

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ansku;Kiitos kaunis ja kääk tosiaankin,vesi oli TODELLA kylmää!

      Poista
  12. sä oot taas ollu niin kätevä emäntä että! kuka nyt sahanpuruista piittaa kun noin nättiä tulee?!
    Mukavaa viikonlopun jatkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taina;Melkoisen kätevä emäntä se sieltäkin löytyy!Mukavaa viikonloppua sinnekin<3

      Poista
  13. Kivan näköistä chabby chickia olet värkännyt. ja jotkut ovat hirvinneet mennä uimaan. Kokeilin minäkin aikanaan tuota jopa jäisessä vedessä pulahtamista väkisin, mutta totesin sit, että en halua rääkätä itseeni, niin kamalaa se oli :) Nyt en mene kuin yli 20-asteiseen veteen. Laitoin sulle haasteen omaan blogiini, käypä katsomassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tylsä Mörökölli;Kiitos haasteesta,vastailen piakkoin!Mua ei sais jäiseen veteen kuin joku hirvittävä hätätilanne,tuo mainitsemasi 20 asteinen alkaa olla jo ihan inhimillinen lukema:)

      Poista
  14. Tosi hienon kesäpaikan olet rakennellut sinne parvekkelle!Ja maitotonkka ja heinäseipäät viimeistelee tilan=)Joo,ei ne miehet ymmärrä,jos vaikka maitotonkka makaa ojan pohjalla.Sehän on suorastaan rynnättävä hakemaan sieltä!Ei ne varmaan olis edes huomannut sitä maitotonkkaa siellä;)
    Mutta onneks me naiset ymmärretään hyvän päälle=)Hieno löytö!
    Mukavia kesähetkiä ihanaisella parvekkella=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitsienkeli;No ei varmasti olis mies huomannut tai ei olis ainakaan sanonut jos olis tonkan huomannut mutta minä en,se on jännä juttu että ensin se aina vastustelee näitä mun "löytöjä" mutta sitten kun ne on valmiina paikoillaan niin ne muuttuukin kivoiks,mä oikeesti olen sitä mieltä ettei suurin osa miehistä näe samallalailla "sielunsa silmin" kuin naiset,toki poikkeuksiakin on...Mukavia kesäisiä hetkiä sullekin sinne sun ihanalle pihamaalles!

      Poista
  15. Upeesti nikkaroitu ! Sun parveke näyttää kyl tosi kauniilta ilman kukkiakin, voi vaan kuvitella istuvansa tuolla aamukahvilla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riitta;Kiitos ihanainen,monet aamukahvit tuolla on jo juotukin,naukkailin tuolla tänäiltana jo lasin valkoviiniäkin;)

      Poista
  16. Ihana parveke sulla ! siehän oot puuseppä vailla vertaa :)
    mie en uskalla vielä kesäkukkia laitella ettei halla vie...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koivukujan Riikka;Kiitos,mä taisin antaa itsestäni vähän taitavamman kuvan kuin mitä oon,lopputulos on kyllä kiva mutta jätin tuosta postauksesta ne nikkaroidessa lennelleet ärräpäät kuitenkin pois=D Kaunista olet sinäkin pihalla saanut jo aikaiseksi vaikkei kesäkukkia vielä niillä leveysasteilla varmaan uskallakaan laittaa..Aurinkoista viikonloppua sinne!

      Poista
  17. Kivan näköinen tuunaus. Mulle naapuri eilen tuumas kun sahailin ulkona, että olen joutunut remonttihommiin. Korjasin että päässyt ;)
    Koskahan meidän muksut kinuu uimaan. Varmaan sitten kun on yli 20 astetta lämmintä, siis ilma... Muistan kyllä itekin kun yhtenä vuotena oltiin uimassa jo toukokuussa, mutta mun lapsuuden uimapaikka olikin hiekkakuopan uimamonttu, "ehkäpä" se lämpeni vähän nopeemmin mitä "normi" järvet ja meret :)

    VastaaPoista
  18. Ihanalta näyttää teidän parveke! Kyllä siellä kelpaa kesäpäivinä istuskella,:)
    Rohkea tyttö kuin uskaltaa jo noin reippaasti uimaan, minä olen kastautunut saunasta vain kaulaan asti... vesi kun on vain +6 asteista.

    VastaaPoista
  19. Ollaanpas sitä taas oltu näppäriä! Hienot kukkatikkaat oot kyhäillyt ihan itse! Ja tosi kivalta näyttää partsilla jo muutenkin, eikä yhtään ankealta mun mielestä! Päinvastoin, kävin itsekin katseleen tota meidän terdeä sillä silmällä tän luettuani, että hmm.. pitäsköhän taas vähän tehdä jotain...
    Aurinkoista viikkoa!

    VastaaPoista
  20. Wautsi. Olet taitava nikkaroija. Upealta näyttää teidän parveke. Nuo peltirasiat ja kaikki!

    VastaaPoista