Rääsyistä räsyruusuksi

Tapojeni mukaisesti hieman liioittelen,ei kai oikeesti voi puhua rääsyistä jos kuteiksi repii täysin käyttökelpoisia verhoja ja vuodevaatteita,mukavan ärrä-pitoiselta kuitenkin kuulostaa tuo rääsyräsyruusu=D
No olipa niin tai näin niin ainakin se on valmis,omin pikku kätösin kuteiksi revitty ja niistä virkattu matto ja tyytyväinen olen lopputulokseen...

....VAIKKA tuossa matossa onkin vihreää joka ei ole kuulunut suosikkiväreihin sen jälkeen kun muutama vuosi sitten sekosin limenvihreään ja vedin siitä totaaliset överit,se ei todellakaan toiminut  tehostevärinä mulla vaan sitä oli siellä ja täällä ja vähän joka puolella..Toisaalta kevät/kesämattoahan mä aloin virkkaamaan ja jos ei hennon vihreä kuulu varsinkin kevääseen niin mihinkäs sitten...

Mattoon kului 2 pussilakanaa,kolme verhoa ja yksi lakana,halkaisijaltaan se on 152 senttiä ja hintaa sille kertyä hirmuiset 9,20...Hieman isompi tuosta alunperin piti tulla mutta kun kesken työn sitä rupesin lattialle sovittelemaan niin huomasin että matto on niin paksu että kaappipakastimen ovi ottaa siihen kiinni,minun hermot kyllä kestäis maton siirtelyä pakastimen avaamisen yhteydessä,miehestä ja tytöstä en ole niinkään varma,siksi hieman aiottua pienempi koko...
(Voisko joku kertoo mulle miten on mahdollista että JOUSTAMATTOMASTA kuteesta tulee JOUSTAVA matto,tää ei tajuu?)

Uuden maton kunniaksi piti tietysti jynssätä keittiö oikein kunnolla ja näpsiä kuvia muistoksi tuosta silmiä huikaisevasta puhtaudesta...

Aiemminkin olen kirjoitellut tuon meidän keittiön olevan varsinainen tavarataivas,siellä on kamaa enemmän kuin muualla kodissamme yhteensä(no okei,tytön huonetta ei pikkukrääsineen lasketa),musta on ihanaa katsella kuvia pelkistetyistäkin keittiöistä ja ne näyttää kauniilta MUILLA mutta meille/mulle se ei vaan sovi,olen joskus kokeillut ja mulle tuli tunne että ollaan muuttamassa ja kaikki irtotavara on keretty pakata pois...


Siinä odottaa seuraava minihomma toteutustaan,yksi K on kyllä hommattava lisää,tyttö ei ollut ollenkaan tyytyväinen ajatukseen siitä että Kirsi ja Kukka alkavat molemmat samalla kirjaimella ja yksi K riittää,ei riitä ja sillä selvä;) Mun hieno ajatus oli että jokainen koristelee oman kirjaimensa mutta niin hyviä puheenlahjoja mulla ei ole että saisin tuon jörrikän omansa koristelemaan ja ei,nyt en puhu meidän kissasta...

Hyvin tuolla keittiössä kokkailu ja leipominen sujuu vaikka näyttää että kaikki tasot on täynnä tavaraa,se on vaan optinen harha;) Useimmiten leivon keittiön pöydällä joka on meillä oikeestaan aika turha,melkein aina syödään olkkarin ruokapöydän ääressä,suunnitelmissa onkin toisenlainen systeemi tuohon keittiöön,saas nähdä milloin toteutuu...

Semmosia höpinöitä tänään,Kittilän reissusta joka oli ihana mutta väsyttävä aletaan pikkuhiljaa toipua,1600 kilometriä ajamista kolmen päivän sisällä kyllä vaati veronsa mitään rahtareita kun ei olla kumpikaan...Kaikenlaista kivaa kerettiin kyllä tuossakin ajassa puuhailemaan,joku päivä laitan muutaman kuvan...Tämän ICIUM-jäämaailmassa 
otetun kuvan myötä toivottelen teille...

Lumetonta lauantaita;)
Ai niin,huhtikuun "taitokin" on selvillä,aion nikkaroida kaapin,siitä lisää myöhemmin;)

57 kommenttia:

  1. Ihanat kevät/kesä värit matossasi.
    Sinun matosta tuli isompi kuin minun ;) Minun maton mitat vain 118cm, mutta riittää minulle. Olisi saanut olla pienempi.
    Oikein ihanaa lauantaita sinulle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ericas Vita Drömmar ♥;Kaunis on sinunkin mattosi,kyllä minäkin joku kaunis päivä vielä valkoisenkin maton aloitan=D

      Poista
  2. Aivan ihana matto, vihreähän on siinä oikein hyvä :) Pitäisiköhän harkita kesätyöksi, jos muuta tekemistä eisatu olemaan, hehheh ;) Minkä levyiseksi revit kuteen???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tylsä Mörökölli;Saattaahan tuota kesällä olla muutakin puuhaa kuin matonvirkkuuta mutta joskus kyllä kannattaa kokeilla,vallan mukavaa puuhaa=D
      Kuteeksi revin 1,5-2 senttistä suikaletta ja se oli mielestäni ihan hyvä leveys:)

      Poista
  3. Kaunis matto, täytyypi nostaa hattua kun tuon sait tehtyä! Ei onnistuisi minulta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pampuliina;Kiitos hatunnostosta,olen kuitenkin sitä mieltä että onnistuisi sinultakin mainiosti,ei ollenkaan niin vaikeaa kuin moni luulee,itsekin luulin paljon vaikeammaksi hommaksi ennenkuin kokeilin=D

      Poista
  4. Ihana RRR. Onnittelut jälleen uudesta tuotoksesta (voiko noin sanoa, kuulostaa jotenkin tylyltä... mutta nyt se ei kuitenkaan ole tyly sana, ok?)!
    Täällä on jotenkin toisin päin tuo tavaramäärä: kiva katsella, mutta itse tuntuu, että jotenkin ikäänkuin tukehtuu, jos on paljon tavaraa. (Sanoo ihminen, jolla on paljon tavaraa, mutta kaiketi aika minimalisesti kuitenkin...)
    Kaappia odotellessa :)
    Mukavata viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiina;Mä otan käyttöön ton RRR:n,ihanan surahtelevainen lyhenne=D Joo,en minäkään sua minään tavarataivas-Tiinana pidä (vaikka kieltämättä sun kamat on aika taivaallisia;))ja jo toiseen kertaan on sanottava että just tuosta syystä minäkin luen tosi monenlaisia blogeja,ei kaikkee tartte omaan kotiin haluta,se voi silti näyttää muilla kivalta:)Kaappiin on matskuhankinnat menossa,saas nähdä valmistuuko tän kuun puolella;)

      Poista
  5. On niin viihtyisän ja toimivan näköinen keittiö, että ihan kateeksi käy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sude;Kiitos kovasti,totuus on kuitenkin hieman toisenlainen,siivouksen jälkeen otetut kuvat ei ihan vastaa todellisuutta=D

      Poista
  6. Kyllähän se joustaa kun virkkaus on aina joustavaa, tai ainakin tuo juhannusruusu pyörylä :) Tuli nätti matto. Mä kaipailen meille jotain turkoosia tehosteväriksi, pitääpä katsella löytyiskö mummulasta sopivia rääsyjä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta;Sen verran tumpelo olen ettei millään meinannut mennä jakeluun tuo matonkuteen joustavaksi muuttuminen virkatessa=D Kyllä mullekin se turkoosi matto vielä jossain vaiheessa ilmestyy,turkoosia on meillä siellä täällä muutenkin,ihana väri<3

      Poista
  7. Ihana matto!!!
    Ja niin kaunis keittiö teillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina;Kiitos ihanainen,olen kyllä itsekin tyytyväinen tuohon keittiöön,vähän pakkokin olla kun sen on itse valinnut=D

      Poista
  8. UPEA! Ihan varmasti apinoin kesällä maalla. :-)
    Jousto johtuu tekotavasta. Mieti t-paitoja, pvl ei jousta, mut kun se on neulottu niin joustaa. Sama ilmiö matossakin...
    Mukavaa vkonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minna;Mä tosiaan suurinpiirtein raavin täällä päätäni että miten tosta VOI tulla joustava,aina oppii uutta:) Taloon maalle tuommonen räsyruusu kyllä sopiskin oikein herkullisesti,niiden hienojen tilkkupeittojen kaveriksi;)

      Poista
  9. Oikein upea matto! Sinussa taitaa asua pienimatonkutoja,,,
    Meilläkin tuppaa keittiö olemaan huushollin runsaudensarvi. Kaikkea vanhaa ja upeaa keittiökamaa on vaan niin paljon, ei sille minkään voi. Mutta sun keittiösi näyttää kauniilta, samaa en voi sanoa omastani, se on sekametelisoppa!
    Eikä vähän kunnianhimoinen tuo huhtikuun opettelutaito:) En kylläkään epäile, ettetkö siitä selviäisi. Suurempi haaste taitaa olla se kirjaimen koristelu? Sen päivän haluaisin nähdä kun oma jörrikkäni askartelisi paskartelisi kanssani, haa hykerryttävä ajatus!
    No oikein ihanaa viikonloppua ja mulla on kohta alkamassa äänestys mun blogissa...vink, vink...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mustakissa;Sekametelisoppaa se on meidänkin keittiö,se on kumma juttu että muiden huoneiden kohdalla pystyn hyvin vastustamaan tavaran haalimista mutta en keittiön,kirpparillakin katse oikein porautuu kaikkiin keittiöjutskiin,kai se jonkinlainen luonteenheikkous on vaan huonomminkin voisi olla=D

      Poista
  10. Niin ihanan värinen matto, että mä ainakin vaan makaisin ja söisin mansikoita sen päällä koko kesän. Kuvittelisin olevani keijukainen. (Paljoon pystyvä matto!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eve;Ihana kommentti,mä taidan kesällä testata ton sun idiksen=D Vaikka aika kaukana keiju-olosta olenkin;)

      Poista
  11. Aivan superIhana matto!Kyllä vain sinulla on taito hyppysissäsi!!Vaatii kärsivällisyyttä noin ison maton tekeminen.
    Mulla on kans ollut vihreät kauteni(en muista olenko jo lie maininnut)eikä kyse ollut mistään limenvihreästä...meni myös hieman överiksi enkä kaikkea ole vieläkään saanu piiloon.. esim. vessa remppa olis tarpeen,ehkä ensi kesänä sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marika;Tänk juu,tosi kiva tuosta kyllä tulikin,silti olen sitä mieltä että ne sun pitsiliinasi vaatii kärsivällisyyttä PALJON enemmän(ja taitoa),tuo mattohan edistyy ihan silmissä,yhdellä kierroksella monta senttiä=D
      Nuo värikaudet onkin jännä juttu ja onneks niitä on ollut vähän meillä kaikilla,kaikista suurimmalla kauhulla mä ajattelen aikaa jolloin mulla oli suunnaton pakkomielle viininpunaiseen,sitä oli niin kamalasti että vaikka meillä tosi valoisa asunto niin väri söi kaiken valon ja omasta mielestäni mä olin silloin ihan tyylitaituri=D

      Poista
  12. Hieno matto! Yllättävän paljon siihen menee muuten materiaalia. Virheä sopii siihen erittäin hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nipsu;Kiitos,kyllä mäkin yllätyin tuosta kuteen menekistä,siinä kuule pöly nousi kun minä partsilla kuteita revin=D

      Poista
  13. Hieno matto siitä tuli ja niin ihanan keväiset värit ;-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rouva Kivitikka;Kiitos,keväinen on minunkin mielestäni,pitäisköhän virkkailla kaikille vuodenajoille omansa=D

      Poista
  14. Aivan ihana matto, taidanpa kokeilla itsekin, kun niin olen halunnut tuota mallia olevan maton itsellenikin.
    Ja ainahan noita vanhoja lakanoita on kaapissa :))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Titta;Ei muuta kuin virkkailemaan,tuo JaanaElinan ohje oli mulle ainakin se onnistumisen avain:)

      Poista
  15. Vastaukset
    1. Nuori Emäntä;Kiitos,kevät/kesämatto oli suunnitelmissa ja ihan kivan lopputuloksen noilla hempeillä väreillä sai aikaiseksi:)

      Poista
  16. Aivan mahtava matto! Mutta meneekö siihen noin paljon kudetta, apua! Minä olen varannut vanhoja trikoovaatteita, ajattelin niistä alkaa virkata, mutta eivätpä taida riittää mihinkään;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heidi;Kiitos,mä en tiedä oisko trikoo materiaalina riittoisampaa,aikamoinen määrä tuohon mattoon minunkin mielstäni kudetta upposi:)

      Poista
  17. Upean hempeä rääsyräsyruusu.

    Täälläkin ollaan kerätty vanhoja rääsyjä.Pitää varmaan mennä liinavaatekaapille etsimään lisää.Hyvään tarkoitukseen menevät.

    Keittiö näyttää tunnelmalliselta kaikkine tavaroineen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JaanaElina;Edelleenkin kiitän sinua tuosta ohjeesta,olen melko varma että ilman sitä olis mun ruusut jääneet virkkaamatta:)
      Semmonen "muistojen matto" olis tietysti kaikkein ihanin,niin tehokkaasti vaan olen mattomateriaalit kierrättänyt että kirpparilta oli matskut hankittava vaan edullista ja mukavaa puuhaa tuo on siitä huolimatta!

      Poista
  18. Kauniille näyttää keittiössä ja tuo matto on aivan ihana!
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Susanne;Kiitos,matto on omastakin mielestäni aika kaunis=D

      Poista
  19. Aivan upea matto! Sä oot tosi taitava! Noi väritkin oot saanut noin kauniisti sopimaan... Wau!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOnna;Tiiätkö kuule tuossa onkin hassuinta just se etten tuota mitenkään muuten "sommitellut" muuten kuin valitsemalla pastillisia matskuja,kiva lopputulos siihen nähden=D

      Poista
  20. Mahtava matto ja taito on sulla hyppysissä ! Ihana keittiö , oikea tavarataivas ! musta keittiö tasoineen päivineen on aina ollu hankalin sisustaa! pitää jatkaa harjotuksia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koivukujan Riikka;Alas vaan kuule sinäkin virkkuupuuhiin,if I can do it,you can do it;)
      En minä ole kyllä huomannut että sulla olis ongelmia keittiötasojen sisustamisen suhteen,ainakin se hellanurkkauksesi nyttää vallan herkulliselta<3

      Poista
  21. Siis jos mulla oli hattu niin nostaisin hattua :D
    Hieno saavutus....ja pistää miettimään, että näinköhän sitä vanhakin koira oppis uusia temppuja...ens vuonna siis, tälle vuodelle riittää ihan vanhat kujeet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pepi;Miten niin uusia temppuja,sinun innostamanasi minäkin olen tuon homman opetellut,kude kuin kude taipuu kyllä sun näpeissäs,ja rautalanka ja aikas moni muukin jutska haluamaasi muotoon=D

      Poista
  22. Olipahan nyt mistä rääsyistä revitty,niin UPEA matto on valmis=)Jaksoit sitten tehdä oikein isonkin.Minä tykkään noista itse virkatuista kans tosi paljon.Ovat jotenkin kodikkaampia kuin mitkään muut.
    Mukavaa sunnuntai päivää=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitsienkeli;Tuo juhannusruusu malli on siitä jännä että kun se etenee jo yhdellä kierroksella ihan silmissä niin se ei tunnu työläältä tehdä,mä luulen että mulla tuottais vaikeuksia tehdä esimerkiks pitsiliinoja just sen hitaan edistymisen vuoksi,pitäis vissiin joskus kokeilla niin olis taas vähän viisaampi=D Kodikkaita nuo tosiaan on ja ihanan tuntuisia jalan alla,lisää teen varmasti!

      Poista
  23. Eikää!! Tuleks Susta puuseppä!! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maanvaiva;Joo,jos mä ton kaapin saan kunnialla tehtyä niin perustan oman puusepänliikkeen,tosin sieltä saa sitten vaan yhden mallin kaappeja mutta väliäkös sillä=D

      Poista
  24. Aivan järkyttävän ihana matto!!! Ja muutenkin postaus, ihania kuvia. :)
    Mukavaa tiistaita sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kotomon Taina;Järkyttävän ihana kommentti;)Mukavaa torstaita sulle<3

      Poista
  25. Hieno matto sinulla kodikkaassa keittiössä :)

    VastaaPoista
  26. apua, luulin jo tänne kommentoineeni mutta näin on nähtävästi käynyt päiväunilla:D
    ihan mieletön matto <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jasmiina;Kiitos,kyllä mä tiedän että sä oot hengessä mukana vaikket aina kommaiskaan=D Mainiota torstaita sulle<3

      Poista
  27. Vastaukset
    1. Johanna;Kiitos ihanainen,aika harvoin on omiin tekeleisiinsä ihan tyytyväinen mutta nyt olen=D

      Poista
  28. Täytyy kyllä sanoa, että...
    ... matto on räsystä paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon paremman näköinen kuin trikookuteesta tehtynä!!

    VastaaPoista