Keittiöstä...

Varatun kirppispöydän persuuksille potkimana rupesin torstai-iltana tyhjentämään keittiökaappeja ajatuksena että eiköhän niistä jotain kirpparille joutavaa löydy.Melko alakanttiin oli tuo jotain-arvio,miten jonkun  pelkistä keittiönkaapeista voi kertyä iso jätesäkillinen tavaraa jota se ei; A.Käytä koskaan B.Edes muista omistavansa...Melko koliseva pudotus tuli taas kerran siitä itselle uskotellusta käsityksestä/ harhaluulosta että tässä oltais jotain erityisen suuria järjestyksenystäviä ja siivousintoilijoita,tarkkaan mietintään päätyi myös esimerkiksi se että mitä tavallinen tyyppi joka ei omista pitopalvelua eikä myöskään kahvilaa tekee kahdellakymmenelläkolmella tarjottimella,joku idea siinä on oltava takana kun vaan muistais mikä=D

Kaappien siivouksesta intoutuneena jynssäsin koko keittiön ja siirtelin tavaroita paikasta toiseen,kummasti se mieltä piristää  vaikka ihan vanhoilla tavaroilla "operoi"...

Ainakin Hyypiön rouva on manaillut keittiöön jäävää kuollutta kulmaa johon kertyy kaikenlaista ei niin kivaa tavaraa,meilläkin sellainen on,aiemmin sinne oli ahdettuna kahvinkeitin,leivänpaahdin ja muita vimpaimia ja sen on ärsyttänyt koko tässä asumisen ajan vaan eipä ärsytä enää...

Ei enää niin kuollut kulma...

...laitoin kaappipakastimen päälle paksun levyn jonka päälle kahvinkeitin ja paahdin päätyivät,ei yhtään niin tunkkaisen näköisiä kuin ollessaan nurkkaan ahdettuna...


Tavaraa ja härpäkettä on karsimisesta huolimatta jäljellä kiitettävä määrä,niin paljon kuin ihailenkin tavaramäärältään vähäisiä ja silti viihtyisiä koteja niin meille ei sellaista taida tulla milloinkaan,niin suuri on mun heikkous kaikenlaisia hilavitkuttimia kohtaan...Niinkuin nyt tämäkin kirpparilöytö,siis kuka oikeasti tarvii Paavo Pesusienen muotoista jäämyllyä,mutta kun se sattuu olemaan suosikkipiirroshahmo niin eihän sitä voinut ohittaa,tosin sen sijoittaminen yläkaappien päälle taitaakin kertoa sen tarpeellisuuden=D

Tämä nyt varmaan on sitä mun pelkistämistä,niin kauhean määrän tavaraa kuitenkin laitoin pois että niin lähellä minimalismia ollaan kuin minä koskaan voin olla;)
Olen mä kyllä joskus suunnitellut että tyhjennän kaikki tasojen ja kaappien päällä olevat tavarat pois ja laitan takaisin vain ne mitä tarvitsen oikeasti mutta saisin varmaan aikaiseksi niin venyvät selitykset sille miksi tarvitsen kuitenkin melkein kaiken mitä keittiössä nytkin on että eipä taida maksaa vaivaa...

                          Mukavaa sunnuntaita sinulle!










22 kommenttia:

  1. Joo, voi luoja kun munkin pitäisi siivota keittiön kaappien sisällöt mutta jaa, en taida uskaltaa :DD mutta hyvää se välillä on tyhjennellä, voi sitten ostaa taas niitä hilavitkuttimia ja paavo pesusieniä;)

    Kivaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  2. voi että minkä urakan olet tehnyt!
    mun pitäisi tehdä just sama projekti. Pitäis vain saada lapset jonnekin hoitoon siksi aikaa ja jos mä saan vähän vapaata lapsista niin tuskin sitä kuitenkaan siivoamiseen käytän... seliseli... hih, taitaa jäädä mun perusteellinen karsiminen ja järjestely haaveeksi. :D

    mutta todella hienolta näyttää sun keittiössä! Pitäisköhän mun ruveta sittenkin vain lasten kanssa hommiin..hmm... ;)

    VastaaPoista
  3. Keittiö on kumma paikka aina sinne eksyy sitä ylimääräistä.
    Itsekin järjestelin mukamas tilaa tasoille ja kaappeihin joulunalla, mutta aina noilta tasoilta löytyy ylimääräistä.
    Sen olen huomannut, että kun siivoilee, niin sen jäljiltä kaikki tuntuu raikkailta, mutta ei mene kauaa, kun on niin "tunkkaista". Se liike on kai tärkeintä noiden tavaroiden ja sisustuksen suhteenkin.

    Sinulla on kivoja yksityiskohtia keittiössäsi ja se tekee siitä mielenkiintoisen;)

    Hyvää sunnuntai päivää!

    VastaaPoista
  4. Kaunis keittiö sinulla ja melkoisen urakan olet tosiaan saanut tehtyä. Repesin kyllä nauramaan tuon tarjotin luvun kohdalla...sähän voisit varmaan perustaa pitopalvelun :D

    Minä olen kyllä samanlainen hamstraaja ja ystäväni sanoikin minulle, että minulla on runsas sisustustyyli :)

    Hauskaa sunnuntaita myös sinulle!

    VastaaPoista
  5. On mukava aina vaihdella järjästystä.
    Kaunis keittiö sinulla!

    VastaaPoista
  6. Taitaa olla sama tilanne vähän siellä sun täällä?
    Ja ajattele nyt, vaikka jus muutin ja karsin tavaraa, niin kaikki ihanat GGt sun muut on kaapissa piilossa!!
    Tai no, on osa ihan vähän näkyvillä, mutta kuitenkin, tavaraa edelleen liikaa tai tilaa liian vähän!

    Ja mulla on jo Ikean ostoslistalla astioita(kin)....

    On se hyvä kun me yritetään aina vähän auttaa itseämme ja toisiamme tuolla pienellä henkisellä ruoskinnalla ja potkimisella :D

    VastaaPoista
  7. Ihanan keväisen näköistä! Täälläkin pitäisi laittaa tavaraa kiertoon. Totta, että mikään ei näytä miltään jos joka paikka on täynnä kivaa tavaraa. Mutta keräilijän luonne ja järjestys aiheuttavat jatkuvia ristipaineita. Minulla ongelmakohta on työhuone, jossa on monta keskeneräistä projektia ja paljon tavaraa, "josta voisi tehdä jotakin".

    VastaaPoista
  8. Ihanan raikas keittiö! Mä selitän itselleni tasoilla olevia tavaroita että laiskana ihmisenä en niitä kuitenkaan käyttäisi jos ne olis kaappien uumenissa ja käyttöönhän (?!) ne kaikki kipot ja kupot on ostettu.. ;)

    VastaaPoista
  9. Mäkin olen aikojen saatossa roudannut kirpparille kaiken ylimääräisen.Nyt en enää raaski.Kaikki mitä löytyy keittiöstä,on varman osa mua jo.Tuo sun pesusieni härpäke on kiva piriste siellä hyllyssä.Ja verhot ja ihana turkoosi tarjotin myös siellä sua piristämässsä=)

    VastaaPoista
  10. Ihanan raikkaalta näyttää! Minäkin ihailen aina minimalistisia keittiöitä, ja haikeudella katsoin tässä juuri vuosi sitten otettua keittiökuvaa, jolloin tasoilla ei ollut juuri mitään. No, ei ollut, koska en ollut löytänyt sinne mitään kivaa vielä;) Nyt siellä onkin sitten taas jo paaaljon kaikkea kivaa ja tuikitarpeellista, hih!
    Sitä olen aina minäkin pähkäillyt, mihin saisi vedenkeittimen ja paahtimen kivasti. Remontin jälkeen tein jo sen muutoksen, että kahvinkeitin muutti yläkaappiin, koska emme itse juo kahvia. Sieltä sen saa kyllä vieraita varten. Mutta nuo muut kodinkoneet on edelleen päänvaivana.

    VastaaPoista
  11. Ihanan pirteitä kuvia! Mukavaa sunnuntaita myös sinulle!

    VastaaPoista
  12. Niin tuttua =)
    Meillä ratkaistiin ongelma uudessa kodissa sillä, että laitettiin avohyllyt toiselle puolelle alakaappien päälle.
    Ja toisella puolella liesituuletin ja allaskaappi viekin jo niin paljon tilaa, ettei montaa kaappia mahtunut enää.
    Nekin lasiovilla, niin ei tule keräännytettyä roinaa ja rääsää mitä ei oikeesti tarvi ja on kyllä mukavampi niin, suosittelen kunnon rutistusta kaman poisviemiseen ;)

    No, löytyyhän meiltäkin suht iso ruokakomero.
    Aika hienosti olen saannut pidettyä kyllä senkin "kurissa ja nuhteessa".
    Kirppisonnea sinne!!

    VastaaPoista
  13. Mullakin taitaa olla ihan muutama tarjotin liikaa, niitä jotenkin helpolla tarttunut mukaan kirppiksiltä... ;D Täällä on kanssa kaappeja melko ahkeraan nyt siivoiltu - tai yritys kova tyhjentää kaikki turha pois! ;D

    VastaaPoista
  14. Voi kaapit pursuaa ja hyllyt notkuu, mutta kun on sairastunut rojutautiin, niin siitä ei vissiin voi parantua...! Olen kuitenkin Sinin(Jotakin Sinistä) ajatusten siivittämänä päättänyt säilyttää vain minua puhuttelevat esineet joilla on sielu(vaatekaappi ei kuulu tähän katekoriaan, koska en tarkenisi vain minua puhuttelevissa hellevaatteissani;O)Saa nähdä, koska tämä puhdistus saa alettua, mutta alkaa kyllä.
    Teidän keittiössä näyttää toosi kivalta!!

    VastaaPoista
  15. Munkin pitäisi varmaan varailla kirppispöytää ja tehdä tuo sama urakka. Kiva keittiö sulla ja aika söötti tuo Paavo Pesusieni ;)

    VastaaPoista
  16. Aivan ihana tuo kakkutaulu!! Haluaa...
    Ovatko kaapistot ikean Ädeliä? Näyttää kovin tutulta. :o)
    Meillä on nykyisin niin vähän keittiökaappeja, että olen lopettanut astioiden hankkimisen liki tyystin. Ennen mulla olikin joulu-, pääsiäis, vappu-, kesä, retki-, kalaruoka-, kasvisruoka- ja muutamat muutkin astiat erikseen... ;o)

    VastaaPoista
  17. ei sulla oikeesti voi olla 23 tarjotinta !!??? =DD mulla on vaan kaks :( mutta tarvisin kyllä pari lisää ;)
    Meilläki alkaa huomenna kirppispöydän täyttö :) toivottavasti pääsee vanhasta roinasta eroon ...

    VastaaPoista
  18. Hiiohei, samat oli puuhat täälläkin perjantaina! Kaikki keittiön kaapit sekä työpöydän laatikot + kaapit: kuusi kassillista roskaa.... Puhdistava kokemus :)

    VastaaPoista
  19. Hei, mun on ihan pakko nyysiä tuo "kaulin korissa"- idea! Oon miettinyt pääni puhki miten saan kapustat ja muut hyvin esille :) Kaappeja on keittiössä kaikki 3. Kaksi kulmaa ja roskiskaappi sekä 10 laatikkoa. Niin ja metreittäin avohyllyä. Syy on just se, että tavaraa ei mahdu kertymään. Viime viikolla just näpyttelin facebookiin myyntiin astioita ihan tolkun määrän. Kauniitakin, mutta ei mahdu minnekään.

    Nii, siis kapustoille ostin keittiön kanssa yhtä aikaa reelinkitangon seinälle... ja eihän sille sitte kuitenkaan oo mieluista paikkaa.

    VastaaPoista
  20. Kaikki näyttää tyhjentävään kaappeja.. pitäiskö munkin..
    Vai raaskiikoa sitä... tule pian fiilis että MULLA EI OO MITÄÄN ja pitää ryhtyä taas tekemään hirveitä tavarahankintoja .. :D
    Mutta toisaltaan ,muistan kun muutin ja mulla ei ollut mitään, lähin ostamaan kaikkea alkaen purkinavaajasta.. Se oli jotenkin hirveän kiva :)

    VastaaPoista
  21. *kuolaa* avaran, valkoisen, valoisan, siivotun keittiön kuvia katsellessa...
    Otan kyllä pinnat himaan siitä, että tällä hetkellä ei omista kaapeista juurikaan löydy ylimääräistä/ tarpeetonta, niitä on tullut niin paljon viime aikoina karsittua, mutta kateellisena ihailen kaunista keittiötäsi, sen vaaleutta...huoh... Tahtoo kans! Sun ja Jasmiinan innottamana mies ei ehkä huomenna töistä tultuaan joko tunnista koko keittiötämme tai ainakaan löydä sieltä mitään, kun vähän touhuan huomenna, ehkä, hih ;)

    VastaaPoista
  22. Taitaa meillä itsekullakin olla samaa vikaa. Mulla taas on hirvee läjä erilaisia ruusulautasia, joita kirppiksiltä olen vuosien varrella kolunnut. Ikinä en oo niitä tarvinnut tai käyttänyt, koska kukat ovat niissä värikkäitä ja en kestä kuin valkoista..että tälleen. Kirppis on hyvä paikka puhdistautua ja saada hyvä mieli !!

    VastaaPoista