Byebye santa claus ?...

Sehän on vanha totuus että "viime tippa on mainio motivaattori",niin mä ainakin taas itselleni uskottelin kun viimeisenä mahdollisena päivänä salaisen kirppisystävän joulukalenteripakettia pakkailin.Yllätyksethän mulla on ollut ostetuina jo jonkin aikaa (tosiaankin,toissapäivänä löytyi viimeinen)mutta se pakkaaminen,en tiedä olinko alitajuisesti jo joulussa,mulla kun on tapana pakata kaikki lahjat aatonaaton iltana/yönä kinkun paistuessa enkelikellon kilkattaessa,ah  sitä tunnelmaa=D No,nyt on paketti kuitenkin matkalla,joku oli viisaasti kommentoinut (Liisalle?) että näissä jännittää enemmän mitä vastaanottaja tuumaa paketista kuin se mitä itse saa ja se oli helekutin hyvin sanottu...

Nyt vaan peukut ja isot varpaat pystyyn että edes jotain mieluista tuosta kasasta saajalleen löytyy...

Meillä taitaa olla nyt viimeinen joulu kun on minimaalinen mahdollisuus siihen että tyttö uskoo joulupukkiin,vielä viime vuonna usko oli vankkumaton,nyt on vain ruvennut paljastumaan kaikenlaista,eilen esimerkiksi meillä käytiin tämmöinen keskustelu;

-Meidän luokkalaisen X:n äiti oli nähnyt sut eilen prismassa
-Joo,kyllähän me siellä muutama sananen vaihdettiin
-Se oli sanonu että sulla oli kainalossa se jättipehmo mitä mä oon toivonu joulupukilta
-Öö,tota...se on varmaan erehtynyt henkilöstä
-Justhan sä sanoit jutellees sen kanssa
Hei haloo X:n äiti,ei sitten tullu mieleen pitää suutaan kiinni=D
Varuilta on kuitenkin joulupukille kirjoitettu,jos se sitten kuitenkin sattuiskin olemaan olemassa,kirjeestäkin huomaa että usko horjuu,vielä viime vuonna kirje alkoi tyyliin Rakas joulupukki,äiti sanoo että olen ollut aika kiltti koko vuoden ja perään pari esimerkkiä kiltteilyistä ja vasta sitten ne toiveet...

Nyt riittää pelkkä Moi ja sitten siirrytään suoraan asiaan,ei sanaakaan kilttinä olemisesta...
Kumittamisen jäljistä päätellen toiveet vaihtuu päivittäin,viime tippa on ehkä hyvä motivaattori mutta lapsen lahjatoiveiden toteuttamisessa se ei vissiin päde vai mitäköhän tyttö tuumais kun jouluaattona toteais että kun sä et nyt kerran enää usko joulupukkiin niin on mun on pakko sanoo että nää oli kaikki myyty loppuun eilen kun kävin ostoksilla...


Joulukalenteri kuitenkin on kova juttu vaikkei pukki enää rulaa,tämän neiti sai mummoltaan vuoden ikäisenä,silloin tätä ei kyllä vielä täytetty mitenkään,sen jälkeen on yleensä ollut vaihtelevasti karkkia ja lappusia joissa lukee esim.tänään mennään pulkkamäkeen,mentäishän sinne muutenkin,se vaan on eri juttu kun se tulee kalenterista=D


Pieniä punaisia juttuja alkaa ilmestymään sinne tänne tai oikeastaan vain keittiöön,muualle ei tänä vuonna punaista juuri tule,paitsi ehkä joulukuuseen,minä en sen koristeluun nimittäin vaikuta,tyttö on sen parivuotiaasta asti koristellut isänsä kanssa sillä aikaa kun itse olen "asioilla" ja kaunis on kuusi aina ollut,ei minkäänlaista moitittavaa=D

Olkkarin ainoa varsinainen joulukoristus adventikkojen lisäksi on tämä kirpparilta löytynyt minikuusi jonka ruukun sudin valkoiseksi ja noihin heiniin töpsöttelin myös vähän maalia,melkein fyysistä on jo halu lisäillä koristuksia joten eiköhän ne koristelaatikot tällä viikolla kellarista kaivella...


Pikkusen näköjään huijasin,laitoinhan mä hirvensarviin roikkumaan yllättäen kirpparilta peräisin olevia lasikyyneleitä vai mitä nuo nyt nimeltään onkaan,hirmu ohutta lasia kuitenkin ja siksi ne on noin korkealla,kissa kun rakastaa joulukoristeita,siinä kuulkaa kilinä kuuluu kun kissaneiti pääsee joulukuusen kimppuun, mies ja tyttö laittavatkin alimmille oksille koristeita joista ei tule mieliharmia vaikka kissan käsittelyssä hajoaisivatkin,tytön vankkumaton mielipide on että kuuluuhan rakkaan lemmikin nauttia joulusta ja oikeassahan tuo tapansa mukaan on...

Äitini toi mulle viikonloppuna ihanat punavalkoiset jouluräsymattonsa,kauhee polte ois laittaa ne jo lattialle vaan sitten ne ei enää tuntuis jouluna niin spesiaaleilta,joten pakko malttaa mielensä siinäkin...

Mä saan ainaskin joululahjoja vaikken pukkiin uskoiskaan...



15 kommenttia:

  1. Ohhoh, no ehkä tyttäresi kaverin äiti on ajattelemattomuuttaan kertonut mitä sulla oli kainalossa :O) Mut silti luulis ihmisten tajuavan tähän aikaan vuodesta olla iha hys hys vaan ;) Mulle kävi pikkukämmi toissa jouluna, mut se oli ihan mun omaa tyhmyyttä kyllä... Mieheni poika oli tulossa vuorostaan viettämään meidän kanssa joulun ja mä olin paketoinut kaikki lahjat ja jätin ne olkkariin, jotta siirrän ne heti pois kun pääsen töistä, noh, mieheni pääsikin vähän normaalia aikaisemmin kun minä ja haki pojan meille. Poika astui eteiseen ja kurkkasi olkkariin ja kimakkaan ääneen huusi (22.12) JOULULAHJOJA, kenelle noi on??? No hetken saatiin selitellä että kenelle... Aattona poika sanoi avatessaan niitä: Höh, mä näin nää jo toissapäivänä ja olisin voinu avata ne jo sillon.. Mutta silti joulupukkiin uskottiin vielä viime vuonna, tänä vuonna ei enää kuulemma uskota! :O)

    VastaaPoista
  2. Noi lasten kirjeet pukille on niin hurmaavia :D
    Mä tuos joku viikko sitten toimin kirjurina isoimmalle rinsessalle, sanelun mukaan mentiin:
    Hei joulupukki, minä ole xx ja haluan.....sitten alkoikin lista :)
    Pienempi halusi vaan, että joulu tulee, hän haluaa joulupukin!
    Simppeliä!

    VastaaPoista
  3. Meidän tytöt eivät edes kirjoittaa mitään kirjeitä, kun niillä muuttuu mieli joka toinen päivä.
    Ekaks se oli kitara, sitten lahjakortti hoo&ämmään, sitten yhtäkkiä se olikin uusi puhelin :D
    Ihmettelin, että mitenniin puhelin, sähän halusit kitaran!!
    Mä valehtelin, kuului vastaus :DD

    VastaaPoista
  4. Harmittaa, kun multa on mennyt tuo joululahjapakettien juttu ohi. Enkä kyllä edes tajua, että miten se toimii.. mutta harmittaa silti.. :)

    VastaaPoista
  5. Meillä kirjoitellaan vielä ahkeraan pukille:) Harmittaa minuakin, kun meni tuo kalenteri täysin ohi! p.s.Blogissani on sinulle tunnustus:)

    VastaaPoista
  6. Olipa ajattelematon tuon X:n äiti! Hyi häntä!
    Se on jännää, miten nuo lapset eivät usko ja kuitenkin on mielessä pieni jos. Meillä taisi esikoinen olla kymmenen kun kävimme Rovaniemellä pukkia moikkaamassa. Ei kuulemma uskonut yhtään, mutta kyllä näki että uskoi kypällä kun oli joulupukin kainalossa!
    Mun paketti lähti matkaan eilen ja omani hain postista tänään. Jännittää vietävästi pitääkö saaja pakettiensa sisällöistä. Omani näyttivät niin runsailta ja jännittäviltä, tuskin maltan odottaa! Mulla ei ikinä ole ollut noin paljon paketteja;)

    VastaaPoista
  7. Ihana kisulainen! Meilläkin koristeet pitää testailla:)

    VastaaPoista
  8. Niin ja näyttää siltä, että Kukka aikoo aloittaa koulunkäynnin näin joulun kynnyksellä...:D
    Että se onkin oikea söpöläinen<3

    VastaaPoista
  9. Meillä onneksi koirat antavat joulukoristeiden olla rauhassa;-)))
    Mukavaa loppuviikkoa<3

    VastaaPoista
  10. Mua on alkanut tosissaan mietityttää, että miten Peipposelle selitetään, että Suomessa tulee Joulupukki ja Saksassa joku ihmeen enkeli tai Kristuslapsi tai mikä lie...kun en tajua tota kuviota itsekään. (uskon siis yhä joulupukkiin itsekin ;D !)
    La:na puhuttiin anopin kanssa miten tehdään tytön lahjojen kanssa niin mä sanoin, että voidaan sanoa joulun ja Suomiloman jälkeen, että joulupukki oli tuonut mummon luokse Saksassa Peipposen lahjoja erehdyksessä. Johon "oma", että niin juuri, "kristuslapsi" oli jättänyt niitä tänne.. Siis häh?! Pieniä kommunikointivaikeuksiako??

    Ihanalta näyttää sun lähettämät paketit...hihiii! Alkaa jännittää tämä touhu oikein tosissaan! Oikein piti ruveta arvailemaan, että mitäköhän tuolla on ...entäs tuolla..?! Jotenkaan en vieläkään usko todeksi, että joku on MULLEKIN koonnut ihanan jännittävän kalenterin...! Samaa mäkin mietin, etää toivottavasti mahdollisimman moni lahjoista olisi yllätettävälleni mieluinen...

    VastaaPoista
  11. Ihana kirje joulupukille, niin tunteella kirjoitettu. kauniit matot varmasti ihana sujauttaa jouluksi lattialle.
    ihanaista pakkasaamua!
    Ilona

    VastaaPoista
  12. Lasten kirjeet joulupukille ovat niin liikuttavia. Meidän omathan hävisi siitä tontun ovesta, mutta pukki tuo ne sitten aattona takaisin vähän niinkuin varmistuksena että näitähän sä toivoit ;)

    Ihania nuo lasikyyneleet <3

    VastaaPoista
  13. Ihanaista viikonloppua sinulle <3 (Kävin äsken ostoksilla ja vettä satoi kaatamalla,plääh...)

    VastaaPoista
  14. Laitoin sulle Kirsi sähköpostia ;)

    Pakettisi saapui tänään, hurjan suuri kiitos!! Empä oo ikinä saanu noin paljoa paketteja. Nyt onkin kieltäminen ettei lapset (tai mä) niihin ala kurkkimaan, mä kun halusin heti laittaa ne olkkariin odottamaan ens viikkoa.

    Suurempi paniikki mullakin on siitä mitä mun salainen ystävä tuumaa paketeistaan ..samassa veneessä siis ollaan :D :D

    VastaaPoista
  15. kiitos vinkeistä, en löytänyt kuvia enää roskakorista, kaipa sitä täytyy alkaa latailemaan niitä uudelleen... Mutta yritän selvitä noilla sinun vinkeilläsi tästä ongelmasta :)

    Ja ihania paketteja sinulla tuossa alussa! Ja suloinen tuo lahjatoivekirje! Noin se taitaa nykyään mennä se joulupukille kirjoittelu ;D

    VastaaPoista