2 X haaste

Sain Susannalta  jo jonkin aikaa sitten kivan haasteen jossa pitäisi kertoa 4 syksyn ostos/toivelistalla olevaa juttua.Ei kuulosta vaikealta,sen verran noita himotuksia aina on,joulupukille terkkuja että minkä tahansa näistä saa tuoda ja superkiltisti on oltu,ei ongelmaa sen suhteen...

Astioita on kertynyt reippaanlaisesti,taitavat olla itsestään sikiävää sorttia tässä huushollissa,mitään tekemistähän tuon lisääntymisen kanssa ei ole mun kirppiskierroksilla...Meillä on ihan riittävästi kyllä keittiössä kaappitilaa mutta kauneimmat astiat olis kiva saada päivittäiseksi silmäniloksi joten lasiovinen astiakaappi olis toiveena,ihan helpostihan tuollaisen lahjapakettiin kääräisee=D Paikallisella raksakirppiksellä kyllä myydään vaikka minkälaisia kaappien runkoja ja ovia,jos oikein innostun väsään kaapin itse,noita keskeneräisiä projekteja kun ei muutenkaan ole kuin ihan pari vaan...







Olen jostain syystä viime aikoina kovasti ihastunut salmiakkikuvioiseen puristelasiin,juomalasit ja kulhon löysin kirpparilta ja tälläinen kakkukupu sopis hyvin joukkoon,mikä taas johtaa siihen että se astiakaappi on enemmän kuin tarpeellinen...


Hieman outona haaveena mulla on ollut jo pitemmän aikaa käkikello,mieluiten vanha,semmosta raaskis paremmin tuunailla kun uuden uutukaista...Tää sopis tosi hyvin sen astiakaapin kaveriksi...


Kuva googlen kuvahaku
Nämä kaikki mulle heti<3 Ihanat ja just tämä väri olis mulle mieluinen...Mulla on kaksikin käytössä olevaa yleiskonetta,molemmat hyviä mutta rumia,nämä ne vasta hyviä onkin ja ihana pitää ihan esillä,valitettavasti niin superkiltti en ole kuitenkaan ollut että pukki mulle nämä tois:/...


Kuva googlen kuvahaku

Tämän haasteen laitan eteenpäin  Marikalle,
mua kiinnostaisi tietää mitä Marika hankkisi jos saisi pitää ihanuudet ihan itse;)

Toisen kivan haasteen sain Liisalta ,tarkoitus olis paljastaa 25(!) asiaa itsestään,saas nähdä keksinkö niin montaa, sekalaista settiä tästä ainakin tulee...
1.Olen kova lukemaan,tällä hetkellä yöpöydällä Jari Tervon Layla,tarina on rankka ja antaa ajattelemisen aihetta ainakin siitä miten hyvin omat asiat ovat ja miten uskomattoman huono naisen asema on jossain toisaalla, suosittelen vaikkei muuten Tervon kirjoista tykkäiskään...
2.Minusta ei olisi karppaajaksi koska rakastan perunaa ja pelkkä ajatus sen syönnin lopettamisesta saa kylmän hien nousemaan otsalle,tietysti jos kehittäisi sellaisen perunakarppausruokavalion saattais onnistuakin =D
3.Aikoinani ollessani töissä sairaalassa pelastin yhden ihmisen hengen ja  en ollut suorittamassa aivokirurgista leikkausta vaan sairaala-apulaisen töitä=D Tapaus aiheutti painajaisia pitkäksi aikaa..
4.Lempinimeni on Kipa,ei kauhean yllättävää Kirsin ollessa kyseessä,tosin minä olen sen saanut enemmän luonteeni seurauksena,kipakkuutta löytyy...
5.Kuulin tänään sinänsä ihan viisaalta kuulostavan lauseen "hyvä parisuhde tuo esiin ihmisen parhaat puolet",onkohan mun nyt peruttava naimisiinmeno kun mulla tämä parisuhde tuo esiin välillä suorastaan noita-akkamaisia piirteitä,täytyykin lennähtää Kyöpelinvuorelle harkitsemaan asiaa...
6.Olin nuorempana hyvinkin italiaistyyppinen autoilija,torvet soi ja kansainväliset käsimerkit oli runsaassa käytössä,nykyään hillitsen itseni paremmin,lapsensaanti on mua viisastuttanut,olishan se aikamoista jos tyttö ensimmäisellä ajotunnilla sitten aikoinaan tööttäilis ja näyttelis käsimerkkejä...
7.Naamastani näkee AINA millä tuulella olen,ei mikään meriitti esim.asiakaspalveluhommiin...

Mun salainen suklaakakku<2

8.Mulla on nyt ihan ikioma salainen suklaakakkuresepti joka varmaan tulee kulkemaan tyttären kautta suvussa ja jota en paljasta vaikka aseella uhattaisiin..Olisko joku muuten vailla suklaakakun reseptiä...?
9.Tykkään ihan hirveästi mafia-elokuvista,en osaa sanoa mikä niissä vetoaa...
10.Jos joku puhuu vammaisuudesta ilkeään tai arvostelevaan sävyyn hermo menee välittömästi, nyt jo tähtenä taivaalla tuikkiva siskoni oli kehitysvammainen ja vaikka eläisin 100-vuotiaaksi en varmaankaan tule tapaamaan niin täysin pahuuteen kykenemätöntä ihmistä...
11.Mulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta,hieman yli kolmikymppisenä pohdin että kadunko myöhemmin jos jään tarkoituksella lapsettomaksi ja tulin siihen lopputulokseen että kadun,se oli elämäni paras lopputulos<3 Yksi lapsi on mulle sopiva määrä,miehellä on poika aiemmasta parisuhteestaan joten tytöllä on kuitenkin veli,ihan kokonainen eikä mikään puolikas...
12.Meidän pikku perheessämme kaikki ovat ruskeasilmäisiä
13.Onneksi onkin,siinäpä oliskin ollut miehelle selittelemistä kun neiti olis vaikka vihreäsilmäinen,miehen kupoliin kun ei uppoa tieto että kahdelle ruskeasilmäiselle ei välttämättä synny ruskeasilmäistä lasta...


14.Odotan jo kovasti ensilumen satamista...
15.Siivoan keittiön joka ilta
16.Minulla on kaksi sairautta joihin joudun käyttämään lääkkeitä päivittäin,yksi jota on lääkittävä silloin tällöin ja yksi jota ei voi hoitaa kuin leikkauksilla
17.Kärsin pahasta korkeanpaikan kammosta,talousjakkara vielä menettelee,sitä korkeammalla huippaa...
18.Eli jos joku tarjoaisi mulle ilmaista avaruuslentoa en lähtisi=D
19.Menen parin viikon päästä ensimmäistä kertaa elämässäni katselemaan tähtiä kaukoputkella,saas nähdä huippaako...
20.Nauran paljon
21.Tykkään väitellä,siinä on se hyvä puoli etten koskaan ole ollut väärässä,en ainakaan myönnä sitä joten luovutusvoitto heilahtaa ennemmin tai myöhemmin=D


22.Mun on helppo hankkia joululahjoja läheisille,tarkat korvani poimivat antennin tavoin pitkin vuotta tietoa siitä mitä kukakin haluaa
23.Mua on turha pyytää kertomaan vitsiä,vaikka kuulisin tai lukisin miten hyvän unohdan sen alta aikayksikön...
24.Tämän vuoden jouluaatto on ensimmäinen jonka vietämme kokonaan kotona,aiemmin on säntäilty mummilat sun muut,nyt säntäilyt säästellään muille päiville
25.Lapsena haaveilin sellaisista housuista että kun panet taskuun markan (siis se oli suomen raha silloin dinojen aikakaudella)sieltä löytyy aina uusi ja uusi ja uusi...Ei ole lapsuuden haave toteutunut päinvastoin,ne taskut tuntuu vievän sitä rahaa eikä tuovan...

Hiki päässä näitä melkein sai punnertaa ja laitankin "vahingon" kiertämään,ole hyvä Mirstaakkeli =D
Kiitos Susanna ja Liisa<3

Ihanaa viikonloppua!




13 kommenttia:

  1. :)) <-tuosta näkee kumpi kone käytössä, läppärillä siinä olis naama....

    Nämä on hauskoja, yllättävästi ( muka) vaan ihmiset tuntuu heti tutummilta!
    Tässä sen näkee eron, kuka on suuruudenhullu ja kuka ei...mä olen AINA halunnut rahapussin, mihin aina jäis satanen kun ottaa sen viimeise.....valuutta on vaihdellut, välillä taaloja sun muita, mutta hyvistä yrityksistä huolimatta en sitä lompakkoa ole löytänyt! Se on hukassa!
    Jos siis joku löytää sen, se on MUN!!!!! On on....

    Suklaakakkureseptille on aina käyttöä!!
    ....ups, ei olekaan.....mää karppaan!! Ja syön vaan mutakakkua! Vanha kunnon leipähiiri :)

    VastaaPoista
  2. Sitä minäkin.. mä haaveilen (salaa) edelleen sellaisista housuista! Ja nimenomaan housuista! :D

    Kuule, ihan kiva, ettet karppaa! Mä en tosin edes tiedä, mitä se on, mutta yks päivä lehdessä luki, isolla otsikko, että Karppaus aiheuttaa kuolemaa!

    Kivoja paljastuksia, Kipa! :))

    VastaaPoista
  3. Hauskat haasteet!Mukava oli taas lukea tunnustuksia.
    Kiitos Kipa!!Palaan omaani... :))

    VastaaPoista
  4. Uutta tietoa karppaamisesta: aiheuttaa syöpää! Just luin lehdestä :D

    VastaaPoista
  5. Mukava lukea sinunkin tunnustukset :)

    VastaaPoista
  6. Minullekin käkikello köksän seinälle :)

    VastaaPoista
  7. kivoja paljastuksia :)
    meillä lapset huutaa takapenkiltä heti jos joku tunaa liikenteessä "äiti, tööttää, tööttää!" joo, en ole tästä ylpeä.... ;)

    VastaaPoista
  8. Välihuomautus Kristille, sä luet vääriä lehtiä, niitten mukaan mä nyt sit saan syövän ja kuolen....ei kiva, ei :/

    Olo on kuitenkin mitä mainioin, enkä puputa koko ajan jotain makeeta :)

    Jotta näin sujuvasti mentiin huutelemaan vieraisiin pöytiin kun päästiin housuntaskuista pois......

    VastaaPoista
  9. Kommentini olikin ironinen, koska mikä muka nykyään EI aiheuttaisi syöpää. Ihan kaikki, jos uskoo lehtiä :D

    VastaaPoista
  10. Tulipas ihan hymy huulille :D Ja tunne, että taidan tykätä susta<3 (siis en on mikään lepakko:DD)Kivaa viikkoa:)

    VastaaPoista
  11. Olipas kiva postaus:-))

    Mukavaa viikkoa❤

    VastaaPoista
  12. Ihania tunnustuksia ja paljastuksia Kipa ;), kiva kun tartuit haasteeseen!
    Hih, munkin korvat poimivat pitkin vuotta läheisten toiveita, mutta jostain syystä mun aivot ja korvat ei ole yhteydessä toisiinsa, vaan unohdan suurimman osan, ellen jopa kaiken, minkä korvat on poimineet :( Mies kertoi tänään 3 (!!!) asiaa, joista hän ilahtuisi jouluna (ei siis kylläkään odota saavansa kaikkia..), nyt olen jo unohtanut niistä yhden. Pitäisi ehkä mitä pikimmiten kirjata loput kaksi ylös ennen kuin unohdan nekin!
    Ja hei, mäkin oon ollut sairaala-apulaisena!! En kyllä pelastanut kenenkään henkeä, ehkä jonkun dialyysipotilaan päivän sentään sillon tällön ;)

    VastaaPoista
  13. Pepi;Sun tarttee toivoo joulupukilta sitä ehtymätöntä lompsaa,saletisti olet ollut niin kiltti että sen oot ansainnut=D
    Maanvaiva;Kiitos huolenpidosta,valitettavasti taidan kuiolla jossain vaiheessa vaikken karppaakaan;)Ja mä väitän tota perunajutskaa ihan vaan sen takia ettei mulla ole tarpeeksi luonteenlujuutta,ISOSTI nostan olematonta hattuani kaikille jotka tekee jonkun päätöksen ja myös pysyy siinä=D
    Marika;kiitos,joskus tuntuu kauhean vaikealta keksiä näihin mitään järkevää ja sen kyllä huomaa=D
    Maanvaiva;Mä luin ton saman jutun,suomalaisissa lehdissä kirjoitetaan yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista=/
    Susanna;kiitos haasteesta,näitä on mukava tehdä.ainakin silloin kun ajatus juoksee=D
    Lovviisa;mä löysin kirpparilta käkikellon,siitä varmaan postausta lähipäivinä,jännä juttu kun oon sitä pitkään metsästäny ja kun sen nyt "tunnustin" niin pari päivää myöhemmin sen löysin=D
    Kotomon Taina;Joo,meilläkin tyttö huutaa hidastelijoille että painukaa nyt hittoon siitä,mistä lie oppinu;)
    Taikku;kiitos ihanasta kommentista,tiiätkös mullekin tulee monesti tykkäystunne kun luen sun postauksiasi<3
    Arja;Kiitos;mukavaa alkavaa viikkoa sinulle<3
    Liisa;Nykyäänhän kaikissa kännyköissä ja kommunikaattoreissa on tuo äänitysmahdollisuus,sun pitää ruveta käyttämään sitä sanelukoneena,aina kun joku esittää toiveen sanot vaan että ootas vähän,pistät äänityksen päälle ja sanot että toistas tuo,vaikuttaa kato oikein ammolahjanostajan touhulta;)Mun on muuten oikein helppo kuvitella sun pelastavan jonkun päivän<3

    VastaaPoista