Kylppärin miniremonttia...

Mä teen ihan itte täällä pientä pintaremonttia kylppäriin,sehän on vaatekomeron lisäksi ainoa paikka meillä jota ei ennen tähän muuttoa remontteerattu lattiasta kattoon,itse asiassa sille ei tehty mitään...Kaakelit on ihan siistit mutta katon ja yhden seinän paneelit "lievästi" tummuneet,jossain muualla vois näyttää mun silmiin kauniiltakin muttei meillä...


Toinen mua ärsyttänyt asia on tuo suihkuverhotanko tai ei itse tanko vaan se että meillä on kylppärissä ikkuna ja tuo suihkuverho peittää sen ovelta katsottuna,lasiseinämää ei voi laittaa just sen ikkunan aukaisun takia ja toisaalta pesukone jää verhon tälle puolelle ja sitä on kuitenkin vähän suojattava.Tänään sain (huom.)omasta mielestäni loistoajatuksen tohon suihkuverho-ongelmaan,kuvia laitan kunhan ensin maalailut saan valmiiksi ja tuunailen tuon oivallisen idikseni=D





Katon sain jo maalattua,valo lisääntyi potenssiin sata ja seinänkin maalasin kertaalleen kuvan oton jälkeen,voin vakuuttaa että jonkun verran maalia imee vuonna -92 asennettu paneeli,katon maalasin kokonaan kolmesti plus kerran paikkamaalasin,sama varmasti seinissä vaan ei harmita yhtään,niin kivaa jälkeä syntyy...Lisää kuvia kunhan on valmiimpaa=D

Vähänkös oon viherpeukalo,mun amazoninlilja kukkii joko kissanpissahiekasta johtuen tai siitä huolimatta,kyllä osaakin olla kauniit kukat <3

 Ihanaa alkavaa viikkoa sinulle!



19 kommenttia:

  1. Maalaushommat on ihania! Hei, millaisella maalilla maalasit katon? pitääkö olla joku märkätilaan sopiva maali? Ite oon miettinyt meidän kylppärin katon maalaamista meinaan.

    VastaaPoista
  2. Mäkin tykkään maalamisesta, mutta en koskaan jaksaa odottaa maalin kuivuumista :D

    Mun pitäis kans maalata meidän vessa uudemman kerran.
    Ja ainakin mä ostin Bauhausista ihan perus kostean tilan maalin.

    VastaaPoista
  3. Outi;Luja-maalia on nimeltään,just kosteisiin tiloihin sopivaa ja kätevä kun on vesiliukoista niin ei löyhkää niin kauheasti maalatessa,suositus oli käyttää ensin luja tartuntapohjamaalia,mutta voin kertoa että tarttuu ,suorastaan imeytyy ilman sitäkin ainakin noin vanhaan paneeliin kuin meillä=D

    VastaaPoista
  4. Nonni, arvaa tuleeko reissu rautakauppaan. Taas.

    VastaaPoista
  5. Maanvaiva;kauheasti ei tämän kuivumista tarttenu ootella,paneelit oli niin rutisevan kuivia ennestään että eka kerros kuivi muutamassa minuutissa=O Sen verran tietty pyörähtelin että hiukset oli taas ihan maalissa,luojalle tosiaankin kiitos vesiohenteisista maaleista;)

    VastaaPoista
  6. Heh, meillä kylppäri samantyylinen ja olen maalamassa sen samanlailla, sauna on jo tehty noin muutama kuukausi sitten :)! ja Joo, kyllä meillä on saunassa valkoiset seinät ja tumman ruskeat lauteet :)! Tarvis vaan tän rempan keskellä alkaa uusiin kyppäriäkin! Mukavaa alkuviikkoo :O) <3!

    VastaaPoista
  7. Oi vitsit, nyt en malttas oottaa, että tulee valmista ja laitat lisää kuvia! Rakastan tällasia postauksia, jossa tosiaan näkee työn jäljen! Ja siis rakastan myös itse tehdä jotain vastaavaa, ihan harmittaa, kun meillä ei ole puisia paneeleita missään, että voisin maalata, heh ;D
    Ja myös sen tuunaus jänskättää jo!
    Mulla kans tukassakin aina maalia, kun oon viuhtonut pensselin kera menemään...
    Ja samaa vikaa löytyy täältäkin Maanvaiva! Aina pakko mennä ennen aikojaan sörkkimään ja sisustamaan, kun ei oo vielä maalikaan kunnolla kuivunut ;)

    VastaaPoista
  8. Minna;mulla on sauna seuraavana vuorossa,siis se meidän oikeesti postimerkin kokonen sauna,jossa kaks aikuista just niukin naukin mahtuu yhtä aikaa olemaan,tästä jos vielä paino nousee ei mahdu ukon kanssa samaan aikaan saunanlauteille=D Minä meinaan jättää lauteet vaaleiks,oisko ne haapaa ja ostinkin jo mustaa saunasupia,sillä vetelen katon ja seinät,jossain blogissa näin ja oli kiva...Valkosesta minäkin haaveilin mutta koska aion käsitellä vanhat paneelit ja ne on tosi tummuneet,en oikein usko että kärsivällisyys riittäis ziljoonaa kerrosta vetämään minkä se varmaan vaatis valkaistuakseen=D Mukavaa alkuviikkoa sinullekin<3

    VastaaPoista
  9. Liisa;oo onnellinen,ettei oo tommosia tummuneita paneeleita riesoina=D On tuossa kuitenkin se älyttömän hyvä puoli,että muutos on VALTAVA entiseen verrattuna.Minäkin tykkään noista ennen ja jälkeen postauksista ja olen itsekin saanut niistä intoa ryhtyä johonkin hommaan joka muuten olis ehkä jääny niin sanottuun vaiheeseen,jotenkin se vaan inspiroi...kunhan tulee valmista laitan heti kuvia,jotain kivoja uusia sisustusjutskia täytyy vielä tuonne hankkia..Tuli muuten ÄLYTTÖMÄN hyvä mieli kommentistasi edelliseen postaukseen,laitan sinnekin sulle viestiä huomenissa kun yritän malttaa odottaa sitä maalin kuivumista;)

    VastaaPoista
  10. Mulla on niiiin huonoja kokemuksia kattojen maalauksista että mä en varmaan enään ikinä omatoimisesti maalaa kattoja :D joka kerralla saanu maalipurkin jotenkin päälleni?! :D (tosiaan, LUOJAN kiitos vesiohenteisille!)

    Varmasti tuli raikas lopputulos, odotan innolla lisäkuvia :) Mä haluaisin maalata, tai käsitellä jotenkin meidän saunan melkein mustaksi.. en tiedä, mutta suihkutilasta pidän että se on valoisa ja raikas :))

    Kivoja puuhailuja!
    Mullakin odottaa avaamaton maalipurkki kotosalla inspiraatiota, mutta en käy maalaamaan kylppäriä ;D

    VastaaPoista
  11. Mä täällä oottelen tilipäivää, että pääsen rautakauppaan hakemaan pari purkkia maalia, saunaan ja olkkariin pitäis vähän väritystä muuttaa ;) Mukavaa puuhaa maalailu, näkee heti työnjälen!

    VastaaPoista
  12. Jään innolla odottamaan lopputulosta...☺
    Valkoinen maali antaa valoa.

    VastaaPoista
  13. On se onni kun osaat itse tehdä noita maali hommia! Loppupelissä aika pienellä saa mahtavan lopputuloksen ja sen valoisuuden uskon tosiaan kasvavan valtavasti :)
    Mukavia remonttihetkiä ♥

    VastaaPoista
  14. Maali on ihmeitä tekevä aine:)

    Hih, mä taidan kans istuttaa kukat kissanhiekkaan, joskos ne pysyis hengissä...:D

    VastaaPoista
  15. Valkoinen katto saa kummasti lisää valoa aikaan. Maalasin meidän vessan katon pari vuotta sitten, katon maalaus ei ole mukavimmasta päästä huononiskaiselle, mutta lopputulos palkitsi kyllä. Hienon näköistä tulossa teillä. Ja ah niin ihana tuo lilja!

    VastaaPoista
  16. Tulee varmasti valoisan näköinen. Eipä millään malttaisi odottaa lisäkuvia :)

    VastaaPoista
  17. Jasmiina;eihän sitä maalipurkkia pään päällä maalatessa pidetä;)Mä oon ihan into pinkeenä tosta kylppäristä,puolitoista vuotta on tässä asuttu ja koko ajan se ottanu päähän,nyt mä varmaan seuraavan puoli vuotta esittelen meidän kylppäriä=D Mulla on mustat saunasupit ostettuna,seuraavaksi varmaan mustutan tuon meidän minisaunan,ei luulis olevan kummonenkaan homma kun saunanpaneelit ne vasta tummuneet onkin..Mä jään mielenkiinnolla odottamaan päätyykö sun maalipurkit päähän tai oikeestaan mihin ne päätyy=D
    Senni;just siinä se maalaamisen ihanuus onkin kun joka pensselinvedolla näät mitä oot saanu aikaiseksi=D
    Irmastiina;kyllä tosiaan valaistui tuo kylppäri,se on ollu tosi pimeä ikkunastaan huolimatta=D
    Riitta;mä uskon vakaasti että jos osaa jonkun käsityöhomman esim.ompelun tai virkkaamisen muutkin käsityöt oppii helposti=D Tähänkin kylppäriin menee nyt reippaasti alle sata euroa rahaa ja siihen saa jo ostaa sisustusjutskiakin,joten tosi pienellä rahalla ja vaivalla iso muutos=D
    Lämmin Hellä Pehmoinen;Valo ainakin lisääntyy ihan simona=D Joo,laita vaan kissanhiekkaan,hyvin näkyy viihtyvän=D
    mustakissa;kyllä mullakin on nyt selkä ja niskat jumissa,mutta kuitenkin vaivan arvoista,alkaa näyttä aika kivalta=D Lilja on minustakin ihana,kumma miten sitä tuntee ittensä ihka oikaksi viherpeukaloksi kun saa jonkun kukan kukkimaan;)
    Marika;valoa tuli niin että silmiä häikäisee=D Varmasti tulee pariinkiin otteeseen uusia kuvia,oon niin onnessani tuosta etten varmaan malta olla esittelemättä tuloksia=D

    VastaaPoista
  18. Maalilla tekee ihmeitä :) Meillä Eskurissa on kylppärin katto todella tumma... petsattu/maalattu/jotain. Kylppärirempan yhteydessä kattoon on roiskahdellut vesieristettä ja kattolistat ovat vaaleat. Aika kammottava. Sauna on musta, joten en osaa päättää katon tulevaa väriä...

    VastaaPoista
  19. Eskurin emäntä;Kiitos,maali on tosiaan taika-ainetta=D Meille on tulossa musta sauna heti kun saan oikkulevan käteni kuntoon,ärsyttävää kun saunavaha kaapista huutelee maalaamaan ja ei pysty,ei kykene=D

    VastaaPoista