Meillä luetaan,entäs teillä?

Rakkain harrastukseni leipomisen lisäksi on lukeminen,koko meidän perhe on varsinaista lukutoukkasakkia ja tytön kanssa käydään kirjastossa vähintään kaksi kertaa viikossa,lähikirjastomme on tosiaankin lähellä,matkaa taitaa olla parisataa metriä..

 Ihan kaikkiruokainen en kirjojen suhteen ole,mutta hyvin monenlaisia kirjoja tulee luettua,kestosuosikkeina kuitenkin suomalaiset dekkaristit,joista "oman kylän poika" Markku Ropponen ihan ehdoton suosikki,harmittaa vaan kun nuo kirjailijat ei jostain syystä pysty kirjoittamaan kirjaa per kuukausi vaan yleensä pitää odottaa ainakin se vuosi ennenkuin saa uuden kirjan hyppysiinsä=D

Lisää kuvateksti
 Tämä läjä on nyt työn alla,kasassa myös pari tytön kirjaa,edelleen luen hänelle välillä vaikka neiti suitsaitsukkelaan jo itse lukeekin,mukavaa yhdessä pötkötellä,lukea ja jutustella luetuista kirjoista ja voihan siihen sitten pienet päikkäritkin päälle vetää jos siltä sattuu tuntumaan=D Varmaankin tuo lukuinto jonkinlaisena perintönä kulkee,pidän ainakin peukkuja tuon asian puolesta,niin ihanaa tuo kirjojen maailmaan uppoutuminen on,siinä ei tosiaankaan näe eikä kuule mitään muuta kun oikein vetävä kirja on menossa...
Omaksi en kirjoja kovin paljon kerää,tosin leivonta-,sisustus- ja askartelukirjoja haalin aina kun sopiva tulee vastaan..

Minkäslaisia kirjakasoja sinulta löytyy vai löytyykö minkäänlaisia,kiva olisi kuulla millaisista kirjoista sinä pidät?

Jos ei jaksa lukea niin ainahan voi unelmoida=D




13 kommenttia:

  1. meillä lapset kattelee/lukee paljon♥mie ite en oo nyt kerenny lukee paljoo mutta hyvä harrastus se on!

    VastaaPoista
  2. Meillä luetaan myös! Erityisesti ekalle menevät tyttö on nyt innostunut lukemaan, Karoliina kirjat on luettu ja uusia pitää hakea. Pojat ei niin innokkaita ole, tosin Aku Ankkoja joka päivä kuitenkin. Mies lukee mielellään suomalaisia dekkareita, mä myös. Ja hei, samasta kylästä ollaan, Ropposet on täälläkin luettu ;) Tänä kesänä mä luin yllättävän vähän, vaan kolme kirjaa. Yleensä mulla on aina joku kirja kesken ja nyt ei oo aloitettuna mitään ja sen hyvän kirjan aloittaminen on aina se ongelma, varsinkin kun on lukenut lempikirjailijoilta jo kaikki. Ne vois tosiaan kirjoittaa useammin. Kaari Utriolta ilmestyi uusi, se pitää lukea. Utriolta olen lukenut myös ns. tietokirjat. Oih. Ihana harrastus!

    VastaaPoista
  3. Mä luen vaikka mitä.
    Olen elämäni aikana lukenut varmaan kirjastollisen kirjoja.
    Nykyään kiehtoo eniten vanhaa aikaa käsittelevät kirjat. Varsinkin köyhien elämästä silloin vaikkapa 1800 luvulla, 1900 alussa.
    Suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamia siitä ajasta en sitten tiedäkään kovin montaa, jospa jollakin on vinkkejä...? :)

    VastaaPoista
  4. Mie luen aika paljonkin. :) Yleensä tulee kirppiksiltä metsästettyä romaaneja, nyt eniten ehkä tykkään historiallisista ja romanttisista, välillä myös miellään dekkareitakin ahmin. ;)

    VastaaPoista
  5. Paljoa ei ole tullut luettua suomalaisten kirjoittamia kirjoja. Meiltä löytyy paljon sotahistoria kirjoja, mieheni niitä lukee ja itsekin alkanut niistä kiinnostua, mm. lottien ja naisten elämästä sodassa :D sisustuskirjoja nyt löytyy joka nurkasta ;D tammen kultaista satukirja sarjaa kovasti kerään tyttärelle, tykkää hänkin kirjoista todella paljon, vaikkei vielä meidän 2 vee osaa lukea (leikisti kuulema osaa), pokkareita tulee aikalailla laidasta laitaan iltaisin luettua, nyt on menossa itselläni vanki nimeltä papillon!

    VastaaPoista
  6. Itse olin joskus nuorena tyttönä kova lukemaan! tuli luettua neiti etsivät, hullut luookat ja kaikki muut mahtavuudet ;) nyt kyllä en varmasti ole vuosiin lukenut yhtäkään kirjaa. Viimeksi luettu kirja oli nimeltään Tiikerin lapsi, joka oli kyllä mieleenpainuva. Lehtiä lueskelen ja selailen sitäkin enemmän. Pitäisi yrittää taas tarttua kyllä ihan kunnon kirjaankin ja sivistää itseä. Ainakin kirja, teemuki ja filtti kuulostaa yhdessö rentouttavalle, sais uppoutua hetkeksi aivan muihin maailmoihin.

    Ihana uusi banneri <3

    VastaaPoista
  7. Kirjoja löytyy ja paljon... mieheni ja minä luetaan...mieheni dekkareita ja minä mitä kiinni saan...no en vaiskaan, mutta aika moniruokainen olen kirjojen suhteen... kunhan on hyvä kirja...minun mielestäni...☺☺

    VastaaPoista
  8. Laidasta laitaan luen, juuri tänään ostin 50 sentin pokkareita: nabokovin lolita, ellery queenin salaperäiset lehtileikkeet, paloheimon lepakko ja pirkko saision elämän meno.
    Dekkareita kulutan jatkuvalla syötöllä, britti kirjailijat ja lähes kaikki pohjoismaalaiset uppoaa.
    Historia kiinnostaa ja nyt olen yrittänyt laajentaa lukemista myös oman mukavuusalueen ulkopuolellekin.
    Joulu ei ole joulu, jos ei ole kirjaa paketissa. Yleensä ostan oman kirjalahjan itselleni, jos vaikka keltään muulta ei tulekaan, hih. :D

    VastaaPoista
  9. Täällä myös ollaan kovia kirjojen ahmijoita! Ei varmaankaan mene montaakaan iltaa niin, ettenkö lukisi, joskus luen monta sivua, joskus vain pari sivua ja nekin montakertaa kun silmät lupsuu kiinni :) Lemppareita on ehdottomasti kauhu ja jännitys, mulla vaan on sellanen ihmeellinen juttu, että saan melkein paremmin nukuttua kun on pieni jännitys päällä.Lisäksi viimeaikoina olen lukenut tositapahtumiin perustuvia kirjoja, ne on sitten hyvä vastapaino tälle kauhuhössötykselle ;)

    VastaaPoista
  10. Ahmin dekkareita, nyt pidän niistä taukoja kun olen huomannut, että levottomat unet johtuu - dekkareista, heh. Mutta Ropponen on mulle uusi nimi, laitan muistiin!

    VastaaPoista
  11. Yks kaks voin innostua, ja lukea montakin kirjaa putkeen....sit voi mennä montakin vuotta seuraavaan "putkeen" .
    Minä haalin samantapaisia kirjoja kuin sinä..sisustuskirjoja, keittokirjoja, askartelukirjoja...ompelulehtiä joka paikka täynnä.Lisäksi tykkään itsensä kehittämiskirjoista...yks lemppareista on Dalai Laman " ONNI "

    VastaaPoista
  12. Lukeminen on kyllä ihanaa ja tällä hetkellä anopinkanssa luetaan kilpaa kevyitä hömppäromaaneja. Ihania syyskesän päiviä!
    Ilona

    VastaaPoista
  13. Oh! Oikein minun mieleiseni postaus kun olen oikea lukutoukka! :)

    Minä luen ihan JOKA päivä. En osaa käydä nukkumaan, ellen ole saanut edes vähän lukea kirjaa. Kirjat ovat elämäntapani ja suuri intohimoni.

    On vaikea edes selittää sitä tunnetta mitä koen, kun löydän kirjastosta toinen toistaan upeampia kirjoja luettavakseni!

    Jännityskirjat ovat se minun juttuni. Murhamysteerit ja trillerit - ihanuutta! :)

    VastaaPoista